Dat dit spel onoverzichtelijker wordt op een SDTV is toch logisch? Ik begrijp ook jullie opmerkingen niet helemaal over HDTV. Niemand dwingt jullie om zo'n apparaat te kopen, zelfs EA niet. Het is ook niet EA's doel om met dit spel een HDTV in je strot te duwen; maw ze hebben het spel niet "expres" zo gemaakt.
Het hele probleem is gewoon dat de meeste SDTV's kleiner zijn en op een lage (normale 640*480) resolutie draaien. Logisch gevolg? Dat bij, o.a. strategy games, de fijnere details minder goed zichtbaar worden ("muddled graphics" zoals een reviewer al zei). Daar kan niemand wat aan doen, dat is nou eenmaal zo. Wil je alles beter zien, dan heb je niet alleen een groter beeldscherm nodig, maar vooral een hogere resolutie. Een HDTV die op 1920*1080 draait laat nou eenmaal alles veel scherper zien.
Wat doe je als je PCtje een RTS game alleen maar fatsoenlijk kan draaien op de resolutie 640*480? Dan is de kans groot dat je een betere grafische kaart koopt. En een fatsoenlijke videokaart is echt niet zo goedkoop. Hetzelfde geldt voor de console. Wil je meer scherpte, dan zul je ipv een videokaart een HDTV moeten kopen. Het verschil met SDTV is trouwens WEL groot, ongeacht wat sommige mensen hier zeggen. Geloof mij maar, de scherpte spat van het scherm af en als je dat eenmaal gezien hebt wil je niet meer terug. En die HDTV is natuurlijk ook bij DVD films goed te gebruiken, niet alleen voor games. Maar goed, het blijft natuurlijk een hele investering, dat geef ik toe. Maar om EA of BFMEII de schuld hiervan te geven.... nee, dat gaat me te ver.
Laatst bewerkt: 9 jul 2006