1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lord of the rings: Battle for Middle Earth II

Discussie in 'Algemeen' gestart door Last-Warrior, 13 jan 2006.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Goed, tijd weer voor een kritische blik… iemand? ;)

Vanmorgen de tutorial missions gespeeld en tot nu toe is mijn indruk heel wisselend geweest. Over de besturing heb ik weinig te klagen. Voor een RTS op de console bestuurt het heel redelijk. Het kan natuurlijk nooit de muis/toetsenbord combo verslaan, maar om eerlijk te zijn heeft deze besturing ook wel wat. Scrollen vind ik snel gaan en je kunt ook snel tussen gebeurtenissen op de kaart op en neer jumpen via de Y en X button. Dit spel bewijst dat een RTS besturen op de controller goed mogelijk is; laten we hopen dat dit een positieve ontwikkeling stimuleert naar nog meer RTS games op de console.

Grafisch… oei, dat valt me toch wel een beetje tegen. En dan val ik vooral over de godsgruwelijk lelijke schaduwen… Het is alweer lang geleden dat ik ze zo lelijk heb gezien, volgens mij in een Dune RTS van 8 jaar geleden (!). Daar had je ook van die lelijke, trillende, blokkerige shadows. En nu, 8 jaar later, op hardware die minstens 10x zo krachtig is zijn ze weer terug. Wat het vooral zo ondragelijk maakt is dat alle shaduwen zo lelijk zijn. Dus niet alleen de unit shadows, maar ook de schaduwen die bijvoorbeeld gebouwen en bomen werpen. Ik verwacht echt stukken beter van de Xbox. Dan had ik nog liever gehad dat ze alle schaduwen compleet hadden weggelaten. Zelfs eenvoudige zwarte cirkels onder de units waren nog beter geweest (ja zo lelijk is het). De framedrops vallen me eigenlijk nog wel mee. Idd zijn ze in de eerste tutorial missie erg aanwezig, maar in de tweede missie is dit al stukken minder. Ik hoop dat het zo blijft. Verder ziet het spel er redelijk uit. IMHO is het duidelijk te zien dat dit een port is en geen spel dat van de grond af aan is opgebouwd voor de Xbox. Gameplay is, voor zover ik heb gezien, heel aardig. Leuke RTS, niets nieuws als je vaker RTS games op de PC hebt gespeeld. Maar zeker leuk omdat dit speltype qua games erg dungezaaid is op de consoles.

More to follow.

Laatst bewerkt: 12 jul 2006
  2. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2

Goed plan! :thumbs:

3. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het niet meteen de xbox verwijten maar eerder EAgames het bedrijf wat geld belangrijker vind dan orginaliteit, gamesplay etc...
    Ik heb hem overigens nog niet gespeeld maar kga hem zo zeker halen simpel weg omdat de reviews en fora's positief genoeg zijn.

4. JFresH

JFresH SanchezZ

Leuk Bevonden:
    9
    Waar ken ik me Command Points zien en hoe kan ik ze verdienen ?

5. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Volg de tutorial of lees een keer in het meegeleverd boekje....

6. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of er nog een demo van dit spel is aangekondicht?

7. JFresH

JFresH SanchezZ

Leuk Bevonden:
    9
    nope zou hetn iet weten.

p.s: Hulpthread is aangemaakt..

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ooh, maar ik verwijt zeer zeker ook EA hiervan. Ik ben gewoon teleurgesteld dat het er zo uitziet. Dit had gewoon beter gekund, of ze hadden het net zo goed weg kunnen laten. Hopelijk wordt het in een patch gefixt, maar eerlijk gezegd ga ik daar niet vanuit.

9. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ziet mijn oog:) ? mijn dag zit erop\o/

Op naar de winkel! en dan naar en suffe verjaardag:x

Khoop dat we op tijd weg zijn dan zie ik jullie vanavond:b:

10. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hem TLOTR:TBFME:II (wow) net opgehaald bij de Nedgame in Groningen. Die wordt nu in de 360 geduwd #jeej

11. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook niet,... maar ik ga hem toch halen zodat ik eindelijk eens een fijne skirmish vanaf de bank kan spelen en omdat het al een tijdje terug is dat ik een leuke "C&C" gespeeld hebt:)

12. JFresH

JFresH SanchezZ

Leuk Bevonden:
    9
    Zeker doen. Het speelt zeer lekker en soepel.

Ben momenteel met de zesde missie van de ''goede campagne'' bezig.

13. matthew24

matthew24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    besturing is echt relax ik was na een kwartier al helemaal gewent eraan, Grafisch vind ik niet zo super, ik vond c&c generals nog mooier maja, die superhelden zijn wel grappig gemaakt. Wel een goeie game tenminste .

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan heb ik een vraag voor jou. Hoe kun je bookmarked legers of gebouwen weer snel ophalen? Dit is me totaal niet duidelijk geworden in de tutorial. Ik weet wel hoe ik moet bookmarken.... maar hoe daarna naar die bookmark terug te springen? :confused:

De handleiding is trouwens erg summier voor zo'n uitgebreide besturing.

15. JFresH

JFresH SanchezZ

Leuk Bevonden:
    9
    Jep, Nog een puntje van opmerking.

Zoom is helemaal in op een gevecht, dat lijkt net of het een slow-motion gebeuren is ..

Das wel jammer maarja voor de rest:

nette game :D

Hmm,,,ik heb geen tutorial gedaan..maar wat bedoel je precies met ophalen?
    Weer deselecteren, ofwat?

Ik heb nog nooit op de bookmark knop gedrukt. :p

16. M-F-z0r^

M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

Leuk Bevonden:
    0
    wtf, het spel is toch nog niet uit?

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja zeg daar heb ik veel aan. :9

Met bookmarken kun je snel bepaalde selecties ophalen, bevoorbeeld een bepaalde legerselectie of een gebouw. Bookmarks maken lukt me wel, maar opnieuw opvragen... nog niet. Vanavond misschien, dan wordt dit mijn eerste missie. :)

18. M-F-z0r^

M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar is het spel al uit, want dan ga ik even naar de stad, vertel even, iemand

19. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Probeer ns met de d-pad te werken! Naar links zijn je bookmarks! 1x drukken is je hele leger, 2x is je 1e bookmark, enz! Naar beneden selecteer je je builders, naar boven je helden, en tenslotte naar rechts kom je bij je powers...

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    game lag al te koop bij de Free Record dus is al te krijgen

Deel Deze Pagina