1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit nu onderhand op 3,5 uur gameplay en het is voor mij echt het leukste nextgen spel na gears. Constante veranderingen van scenery, battles die vaak weer net even anders gebracht worden, humor in de dialogen, meeslepend verhaal, mooie graphics en intense muziek, heerlijk!

Je moet wel wat met het jrpg-turnbased genre hebben denk ik, maar LO doet op dat vlak in mijn ogen alles goed.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Net uitgespeeld (eergister) met 1000G. Ga nu aan de DLC beginnen. Zal ook wel snel gaan aangezien mijn party al lvl88 was toen ik de game uitspeelde.

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Lost Odyssey, vetste 360 JRPG op dit moment. :thumbs:

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    even over JRPG's.

Volgens mij zijn toch 90%van alle turn-based RPG's Japanss?
    Als ik naar alle series kijk die groot zijn/waren op de SNES, Playstation1,2 en huidige generatie dan is dat toch allemaal Japans?

Of kunnen jullie een aantal goede Amerikaanse/Europese RPG's opnoemen die turn-based zijn?

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ga na mijn examens denk ik deze game scoren. Ik heb vroeger welleens de nodige RPG's aangeraakt, turnbased welteverstaan. Maar omdat ik nog wat kleiner was en niet echt het geduld op kom brengen had ik die niet echt uitgebreid gespeeld. Ik heb van de week Eternal Sonata uitgespeeld, en daar was ik erg over te spreken, ondanks dat de game niet echt turn-based als LO is. Vooral het collecten van nieuwe armors en accesoires vond ik erg leuk, niet dat dat uitgebreid was in Eternal Sonata. Jammer dat er geen demo van Lost Odessey is te downloaden, dan had ik even kunnen kijken of dit wel een geschikte game is voor mij.

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    als je weinig RPG's gespeeld hebt en van het genre houdt raad ik je aan wat klassiekers van de SNES/PS1 en 2 te spelen.

Cliché maar final fantasy's zijn altijd goed. Met name 6,7,9 en 10 heb ik erg van genoten. Ook Chrono Trigger en Suikoden is erg tof. Dragon Quest heb ik nooit gespeeld maar is een ijzer sterke serie. Ook Secret of Mana, Breath of Fire serie en Lufia 2 zijn erg goeder RPG's.

IIG veel speelplezier met LO als je hem haalt. Ik heb oo dit ook al erg zin in dit spel. Koop hem over van ZifNap :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Toch doen de vaak vaaaage interactie tussen personages in bijv FFX de leuke dialogen in LO geen eer aan.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Gladius vond ik een hele toffe, is de eerste die me te binnenschiet.

Maar inderdaad de meeste (goede) zijn japans.

westerse ontwikkelaars zien turnbased meer als iets wat je voor echte strategie spellen of empire building games gebruikt

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Gladius, nooit van gehoord, zal eens kijken wat voor spel dat is.

Wat me aan Westerse RPG's ook opvalt is dat het verhaal altijd op e 2e plaats komt. Ze gaan meer voor graphics met hoge resolutie textures en een actie combat systeem terwijl de dialoog, muziek en het verhaal minstens zo belangrijk zijn.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik denk dat dat ook komt doordat ze vaak proberen minder lineair te zijn,.. kijk bijv naar Oblivion,.. (al is die qua muziek wel fantastich en proberen ze ook leuke dingen te doen met de dialogen) ,.. er moeten ten alle tijde zoveel opties open blijven en zoveel vrijheid voor de speler zijn dat het verhaal daar onde rmoet lijden.

je kunt nu eenmaal minder character driven bezig gaan als je zo'n sandbox achtige aanpak kiest.

goede uitzondering van een westerse RPG die wel een tof verhaal heeft vind ik Planescape Torment. (maar die was dan ook meteen weer qua scope beperkter dan bijv baldurs gate II, wat nog steeds stiekem mijn favo RPG aller tijden is)

11. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik weet precies wat je bedoelt. Ook vindt ik doordat ze een wereld groot en open maken dat er teveel nietsbetekenende characters inzitten.

Waar ik zelf ook een hekel aan heb in RPG's (turn-based) is dat je soms veel te veel keuze hebt aan party members, het lijkt dan net pokémon waar iedereen een speciale aanval heeft maar totaal geen achtergrond of persoonlijkheid.

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gelukkig is LO geen Suidoken. ;)

Ik zou spontaan in mijn broek pissen als er ooit een vervolg op Planescape Torment werd aangekondigd.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu op disc 4. Heb een klein vraagje voor degenen die de game al uitgespeeld hebben :

Het viel me op dat er op disc 3 het nodige gebeurt. Begon ook met de minuut een grotere hekel te krijgen aan die Gongora, maar goed. Het was vooral veel cut-scenes/CGI's kijken, en een stuk minder spelen dan voorgaande discs. Zoals ik al zei ben ik op nu op disc 4, bij die ruines. Moet m'n chars ff gaan trainen/nieuwe skills van nieuwe chars aanleren want die monsters daar zijn best sterk. Maar ik vroeg me eigenlijk af of het nog ver is naar het einde van het spel ?

Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  14. wacco dude

wacco dude Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang ben je ongeveer bezig met het uitspelen van deze game? Ik heb hem geleend van een vriend van me en ben net geintroduceerd in het spel en het lijkt me wel vet, hou wel van filmpjes kijken, zit dat er veel in? Ik moet ook me andere spellen nog ff uitspelen zoals AC, Halo en FM2 1000/1000 halen en ik wil nog CoD, GTAIV en Bioshock spelen, dat word mijn tijd verdelen

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Niet zo heel ver meer. Je kunt disc 4 zo lang maken als je zelf wilt. Als je puur het hoofdverhaal gaat volgen is disc 4 relatief kort. Als je nog alle onopgelost sidequest erbij gaat doen, duurt deze disc nog best lang. Het ligt er dus maar net aan hoeveel achievement points (want daar gaat het eigenlijk om) nog wilt verzamelen voordat je op de finale dungeon afstapt. Ondanks dat je trouwens de "point of no return" melding krijgt, kom je nog zeker twee keer op de hoofdkaart terug. Daarmee krijg je dus nogmaals een kans om alle sidequests op te lossen. Ik zou zeker proberen alle backyard arena battles te halen. Vooral de laatste encounter zal je party management skills (heb je echt een uber party samengesteld?) testen.

Laatst bewerkt: 26 mei 2008
  16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik ga me nu denk ik alleen nog maar bezig houden met levelen en noodzakelijke skills aanleren, want volgens mij zit ik nog niet op een aan te raden level voor de 'final confrontattion'. Zolang ik na het finishen van de game het spel niet opsla kan ik altijd nog teruggaan om eventuele side-quests te gaan doen. In verband met het uitkomen van een aantal andere games de komende weken gaat LO daarna voorlopig terug op de kast, wil enkel voor die tijd de main story hebben uitgespeeld. De rest komt later eventueel nog aan de orde. Heb voor het gemak vast de Official Game Guide van LO besteld, zo'n boek werkt toch een stuk fijner dan die plain-text walkthroughs op GameFAQs.com ;) En het is ook een mooi collector's item :)

EDIT : Zojuist de game uitgespeeld. Gewoonweg prachtig :eek: Sinds Final Fantasy VII/VIII/IX/X niks meer gespeeld wat ook maar in de buurt kwam van deze kwaliteit. Een game die zich zeker leent voor een tweede run in de toekomst. Maar dan start ik wel een New Game want heb achteraf gezien toch wel het een en ander gemist. _O_ Lost Odyssey _O_

Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je kunt niks permanent missen volgens mij. Dus als je een savegame oplaadt net voor de eindconfrontatieis is het nog mogelijk alle sidequests te halen.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wel een paar spells die je permanent kunt missen, maar die heb ik gelukkig wel gevonden/gekocht. Wat betreft de rest weet ik dat je alles nog kan terugvinden, maar door alle 'gaten' is het een onoverzichtelijke boel om alles te gaan back-tracken. Zelfs met een guide erbij. Dus als ik Lost Odyssey nog eens speel is het gewoon weer vanaf het begin, met guide erbij, en dan probeer ik zoveel mogelijk compleet te krijgen.

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij kun je alle items en spells via de auction later nog inkopen. Jammer genoeg de seeds niet...

20. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    En je Dreams?
    Ik heb er namelijk 1 gemist op Disc 1 aan het einde ergens. (misschien al eerder ook)
    In dat dorp met die Gondels enzo in ieder geval.

Deel Deze Pagina