Ik vind het altijd mooi om te zien dat het over het algemeen dezelfde mensen zijn die posten in deze topics. En dat het altijd, wanneer zo'n topic weer eens omhoog komt, snel neerkomt op welke jrpg beter is, leuk om te lezen, al is het een beetje offtopic
Persoonlijk is LO voor mij veruit de beste jrpg sinds FFVIII. De diepgang, muziek, gevechten en emotie wisten mij ongekend goed te grijpen.
ToV en ES staan overigens ook hoog in mijn top lijstje maar onder andere de combat maakte van LO voor mij de topper.
Blue Dragon heb ik laatst weer eens opgepakt. Qua basis moet het namelijk echt een jrpg voor mij zijn, turnbased!! In de praktijk vind ik hem aardig. Met name de character models en de voice acting staan mij tegen. Ook de controls (invert is direct zowel x- als y-as waardoor ik nooit echt lekker kan spelen, net als in BG&E) werken helaas niet mee.
Ik ga hem zeker nog uitspelen, maar BD weet me lang niet zo te pakken als de overige jrpgs op de 360. Graag ga ik nog eens aan de slag met Magna Carta 2, die lijkt mij ook erg tof!
Laatst bewerkt: 20 jul 2012