1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Heb het spel al jaren niet gespeeld, en heb het nooit uitgespeeld :eek: Vond het wel echt een heerlijk spel.

2. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Ik vind het altijd mooi om te zien dat het over het algemeen dezelfde mensen zijn die posten in deze topics. En dat het altijd, wanneer zo'n topic weer eens omhoog komt, snel neerkomt op welke jrpg beter is, leuk om te lezen, al is het een beetje offtopic ;)

Persoonlijk is LO voor mij veruit de beste jrpg sinds FFVIII. De diepgang, muziek, gevechten en emotie wisten mij ongekend goed te grijpen.

ToV en ES staan overigens ook hoog in mijn top lijstje maar onder andere de combat maakte van LO voor mij de topper.

Blue Dragon heb ik laatst weer eens opgepakt. Qua basis moet het namelijk echt een jrpg voor mij zijn, turnbased!! In de praktijk vind ik hem aardig. Met name de character models en de voice acting staan mij tegen. Ook de controls (invert is direct zowel x- als y-as waardoor ik nooit echt lekker kan spelen, net als in BG&E) werken helaas niet mee.

Ik ga hem zeker nog uitspelen, maar BD weet me lang niet zo te pakken als de overige jrpgs op de 360. Graag ga ik nog eens aan de slag met Magna Carta 2, die lijkt mij ook erg tof!

Laatst bewerkt: 20 jul 2012
  3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Magna Carta 2 is op zich aardig, maar IMO geen topper.
    Kan me het verhaal niet echt meer herrineren (dat zegt eigenlijk al genoeg:+) maar ik weet nog wel dat het me niet echt in het verhaal zoog....

4. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    En dankzij Nightbringer kan ik volgende week vollop LO uit gaan spelen! :cool:

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vond Bleu Dragon zelf niet zo leuk. Character en world design sprak me niet aan en ik herinner me nog goed hoe erg de framerate inkakte toen je eenmaal die shadow dragons kreeg.

6. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    LO binnen! Maandag beginnen ^^

7. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    wat ik me afvroeg, zou er ooit een vervolg op dit spel gemaakt worden?

8. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Dat was geloof ik in eerste instantie wel de bedoeling.
    Er staat me alleen iets van bij dat Mistwalker ontevreden was met de aantal sales, van zowel Blue Dragon als Lost Odyssey.
    Kijkend naar de datum van release van beiden spellen en wat voor gat daar nu tussen zit, acht ik de kans nihil.

9. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ze hebben daarna nog een game voor de Wii gemaakt. Meen dat er ook problemen met MS zijn geweest.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Laten we het hopen. Ik zou heeel graag nog een vervolg op deze game willen zien. Wellicht niet direct met dezelfde characters, al is het wel leuk als de oude party als cameo verschijnt. Wat dachten jullie bijvoorbeeld van een continuering van het verhaal in hun eigen dimensie? Awesome.

11. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Hoezeer ik ook genoten heb van de game, vond ik het een goed afgesloten verhaal...een vervolg zou me misschien te geforceerd zijn.

Zou me leuker lijken als ze met een nieuwe titel komen.

Ik kan me niets herrineren van ruzie of iets dergelijks met MS....en dan nog, waarom dan niet voor de PS3?

De games voor Nintendo waren zeker toppers, maar juist daarom zo jammer dat ze op de Wii zijn uitgekomen......die games, met de graphics van de PS3 of 360=\o/

12. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Ik ben ondertussen de afgelopen dagen 7 uur ver gekomen ^^. nu weet ik wel weer wat het enige is wat me tegen stond.... Die dromen. Agh gelukkig is dat maar een klein puntje en als i er zin in heb ga ik ze alsnog even lezen :). Morgen weer even verder.

13. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Wat! Die dromen zijn juist een van de vetste dingen uit LO!
    Ga je schamen :+

14. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Vetste is wat overdreven, maar ze waren zeker wel interesant en hielpen met het uitdiepen van Kaime (of hoe die ook heet) die ik er verder eigenlijk niet uit vond zien.:+
    Maar door die dromen dipete het zijn wereld wel goed uit.

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Moedige keuze om spelers korte verhalen te laten lezen... maar het pakte wel ontzettend goed uit voor deze game.

16. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Okee, ik overdreef een beetje, maar ik vond het zeker een hele goede toevoeging. Anders dan cutscenes had dit niet gekund en dit is weer eens wat anders.

Klopt! Helemaal mee eens. Sowieso een risico om zo'n typische Japanese RPG in Europa/US uit te laten komen. Zeker aangezien Mistwalker verder (volgens mij) niet heel groot was voordat LO uitkwam. Square Enix zou zich zoiets veel makkelijker kunnen permitteren, aangezien zij al het vertrouwen van de non-Japanners hebben gewonnen :+

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    LO was volgens mij hun eerste game (of was dat Blue Dragon??)...

Effe Google; het is Blue Dragon.

Maareh...daarin lees je ook dat Mistwalker financieel ondersteunt is/was door MS...verklaart veel waarom we nog niets van Misty op de PS3 hebben gezien.:+

Ik wist wel dat het opgericht was door de founder van de FF serie, dat kun je ook wel zien.

Moet ook zeggen dat ik LO zoveel beter vind dan de laatste 5-6 FF games.....

18. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Is idd wel heel erg goed te zien. Favo ff zijn bij mij ook IX, VII en VIII in deze volgorde. Jammer dat het er niet echt naar uit ziet dat ze ooit nog een ff gaan maken in de IX setting :mad:.

Met lo net weer even verder gegaanaar morgen ochted toch weer echt ff flink doorspelen. Grappig dat ik menig zo weinig herrinder vanhet verhaal ^^

19. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Komt omdat je oud wordt....:+

20. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Ze hebben met mijn herrinderingen zitten kloten ^^.

Deel Deze Pagina