1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt wel, maar net als hierboven mis ik ook een aantal Dreams en heb echt geen zin om uit te zoeken waar die zich allemaal bevinden. Nee, de tijd dat ik Lost Odyssey nog een keertje ga spelen komt vanzelf wel. Tis echt de mooiste (J)RPG die ik in jaren gespeeld heb, in mijn ogen sowieso de beste tot nu toe van deze generatie :)

Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ook alle dreams zijn altijd bereikbaar, ook op disc 4. Op Gamefaqs kun je alles terugvinden.

Of als je niet van Gamefaqs houdt: http://www.lost-odyssey.net/.

Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  3. Alwinter

Alwinter pwnranoia

Leuk Bevonden:
    0
    Ah dankjewel, goed om te horen. Dan durg ik weer rustig verder te gaan. Ik mis er maar 1 tot nu toe. Aangezien ze synchroom in de lijst staan weet je het wanneer je een stukje terug moet lopen in de game. Alleen ging dat daar even niet meer.

4. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    pas begonnen met dit spel en nu al veelbelovend.

Battlesysteem doet me denken aan FF IX en X-2.

Het ziet er super uit en verhaal lijkt me snel op gang te komen door lekker veel cutscenes. Goede voiceacting ook.

Het mooiste en dit klinkt wellicht raar vind ik tot nu toe de dreams. Hoe ze dat met die achtergrond geluiden en die vage kleuren doen. Dacht eerst dat ze saai zouden zijn, maar zijn echt mooie verhalen.
    Vooral die van Returning Hero en dat liegende meisje waren mooi.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit gewoon na een paar uur al vast!
    Ben net bij de grand staff aangekomen en kom daar dat beest tegen met paraflare. Krijg de eerste wel dood, maar daarna is het snel afgelopen. Heb al allemaal flarebombs ingeslagen en doe verder veel fire magic. Echter volgens mij moet ik nog minstens 1 level omhoog alleen dat zijn nog meer dan 30exp en dat zijn dus ongeveer 12-15 gevechten :mad:

6. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik had er niet zoveel moeite mee hoor. Ben zelf level 16 met iedereen, weet niet welk level jij bent?

Ik deed eerste 2 rondes met Jansen All Baricade en All Shield zodat je de helft minder schade vangt. De rondes daarna liet ik Kaim en Seth insecten doodmaken met de juiste ring aan en Jansen deed Aqua. Door aqua gaat er een kwart van zijn health af!

Mochten insecten niet in 1 klap doodgaan val ik volgende ronde andere insecten aan en laat ik Jansen Prism doen zodat hij alle restjes insecten afmaakt.

Mocht je healing nodig hebben laat dan iemand Zephyr doen of 2 personen.

Enige probleem is dat ik dit nu typ en niet doorhad dat je naa een minuut omgeving niet kan exploren omdat dan een cutscene begint. Dus ff opniew die boss killen want ik wil wel alles exploren voor treasure

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zestien? Volgens mij zit ik op 12 oid......grinden dus....bah

alle insecten heeft niet zoveel zin, 1x twee insecten dood maken is genoeg per groot beest, ze regenaraten toch.

8. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    huh hoe kan je nou level 12 zijn? Je begint op level 10 in het spel. als je alle event en bossfights doet zonder 1 random ecnounter ben je al level 14.

kun je white magic level 2 gebruiken met Jansen? zoja dan moet je wel 16 zijn.

ik heb echt niet veel gegrind. Hwb op 1 stukje in totaal 6-7 battles achter elkaar gedaan om level 16 te worden. De rest van het spel liep ik recht vooruit zonder grinden

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het relaxte van LO is dat je bijna niet hoeft te grinden.

Zelf vond ik het verhaal over een generaal waarbij bloemen beginnen te groeien uit zijn ledematen erg freaky. En het verhaal over de verzetsleider die blind raakt tijdens zijn bevrijding vond ik ook erg mooi (lees: aangrijpend).

Boss battle tune. Erg vette muziek van Nobou Uematsu in dit spel! :thumbs:

@Alwinter: Ik was eigenlijk niet nauwkeurig genoeg. Het is niet zo dat alle items + dreams ect. de hele tijd bereikbaar zijn... voor 60% van het spel word je vooruit gedreven en ben je beperkt in waar je naar toe mag reizen. Echter tegen het einde van het spel verandert dat weer; alle locaties zijn weer bereikbaar en zo kun je toch nog alle dreams en stuff vinden. Lukt het toch niet, dan is er nog altijd een auction waar je op gemiste schatten kunt bieden.

Laatst bewerkt: 11 jun 2008
  10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    die verzetsleider was ook mooi, maar de mooiste vond ik de teruggekeerde held die eindelijk zijn gezin weer zou zien, maar zijn leven geeft om Kaim te redden terwijl Kaim onsterfelijk is.

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ahja, ik herinner mij dat verhaal weer. Uhra, toch? Ook erg mooi. Wat dat betreft zitten er wel meerdere pareltjes tussen. Ik ging er meer van genieten naarmate ik verder in het spel kwam.

Leuk dat je van de aankoop geniet. :)

12. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    je had inderdaad gelijk. Het spel zuigt je op :D

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Woooow dudes easy on the spoilers! :mad:

Ben het stukje voorbij, was idd al 16 (zat niet thuis toen ik het typte) en moest helaas wel eerst door naar 17, anders lukt het me niet.

Verhaal is idd super incl de dreams. Dat zijn gewoon ontzettend mooie verhalen en dat voor alleen maar tekst in een videospel!

Verder maar even wat tags toegevoegd.....

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    sorry dacht dat die dreams geen spoiler waren omdat ze niet tot hoofdverhaal behoorden.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    misschien wel niet, echter een kwartier tekst doordrukken om dan tot net voor het einde te komen en dan te denken 'wacht eens dit stond al op xbw!' is ook niet alles ;)

16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja daar heb je gelijk in.

Heb trouwens nog nagedacht over dat levelen en het lijkt wel of de game niet wil dat je leveled. Ik ben nu in een boss, een nieuwe character is level 15 toen ik die kreeg en die steeg bijna een level per gevecht. Ook mijn andere leden kregen 50 xp per keer. Maar toen iedereen eenmaal level 19 was ging het heel sloom. Nu krijg ik erg weinig xp per gevecht, dus ik denk dat de game je niet laat levelen hoger dan het gebied waar je zit om powerlevelen tegen te gaan en de bossfights spannend te houden

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    daar lijkt het idd op. Stomme is, is dat ik dus die ene bossfight echt wel 8 keer heb geprobeerd en persé naar de 17 moest om het te halen. Blijkbaar ben ik een n00b oid :+
    Wat trouwens wel wat zegt over mijn skills aangezien ik al turnbased rpg's speel vanaf FFVII :+

Hopelijk trek ik dan de rest beter. Heeft iemand hier de strategy-guide en is ie de moeite waard?

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    omg, meen je dat nou? wacht maar tot iets verder dan krijg je een event battle tegen een paar soldaten. Geen boss fight, niks bijzonders, maar ging daar wel vaak dood op.

Ja ik heb een goede strategy guide die ik gebruik voor alle items te vinden, bossfights zoek ik liever niet op, wil wel strategie erin houden maar hij is helemaal spoiler vrij.

http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/928334/51920

Split Infinity maakt op gamefaqs altijd walkthroughs voor dit soort spellen en ze zijn altijd goed.

Als je een walkthrough wil die minder uitgebreid is en niet zegt waar alle items liggen maar gewoon zegt dat je overal op moet klikken moet je hier zijn :p

http://www.lost-odyssey.net/walkthrough.php (niet spoiler vrij)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Die soldaten was ik in 1 klap voorbij (2x prism en wat attacks en weg waren ze)! Misschien omdat ik al level 17 was? Ik kreeg de indruk dat ik in het gevecht daarvoor ook steeds dikke pech had, die insecten castten steeds .....eeeh even de naam kwijt maar het was steeds 250 damage per keer 8)

Zat er over na te denken om de officiele te kopen. Is zo'n hebbedingetje nou de moeite waard?

Thanks voor de links!

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik zou het niet doen. Hoor van veel mensen op gamefaqs dat die vaak oncompleet zijn wat betreft wanneer je items voor het eerst kunt krijgen enzo. Daarnaast laten ze altijd plaatjes van bossfights zien. Dus stel je voor dat Seth zich tegen jou zou keren dan zou je een plaatje van haar zien met bossfight en dat wil je niet.

En met die soldaten die moeilijk zijn bedoelde ik als je in een grote stad bent en bij een bloementuin komt dat je 3 soldaten en 2 soldaten op paard moet verslaan. maar daar ben je denk ik nog niet.

De aanval van die insecten is trouwens force. Als je shield en barrier all doet doen hun aanvallen niet veel schade.

Deel Deze Pagina