1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lost Odyssey [deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Shizzel, 17 mei 2008.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de official gameguide hier liggen en ben er erg over te spreken. Heb hem nog niet gebruikt tijdens een run, had de game immers al uitgespeeld voor ik de guide gekocht heb, maar heb er al wel doorheengebladerd en het ziet er goed uit. Ben van plan de guide te gebruiken als ik in de toekomst nog eens aan Lost Odyssey begin, omdat ik achteraf gezien toch best het een en ander gemist heb en geen zin heb om te gaan backtracken met m'n huidige save. Maar ik vind zo'n official gameguide, vooral bij RPG's, toch zeker wel een meerwaarde hebben boven de plain-text walkthroughs van bijv. GameFAQs. Begrijp me niet verkeerd, op die site zijn ook veel goede walkthroughs te vinden. Kijk er ook regelmatig op en soms print ik zelfs hele walkthroughs uit als er van een bepaalde game geen official gameguide is. Maar zo'n official gameguide zoekt gewoon wat lekkerder op, kijkt wat lekkerder en het is gewoon een mooi collector's item. Van de 15 euro dat zo'n boek kost kan ik ook niet wakker liggen.

2. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als íe 15 euro kost is zon guide, zeker voor een RPG, absoluut de moeite waard. Ik ga er nu natuurlijk wel even van uit dat het artwork e.d er goed uit zien.

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja maar vaak missen die guides toch nog kleine dingen en zitten ze vol spoilers

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het artwork is prachtig. Minstens dezelfde kwaliteit als de official gameguides van toppers als FFVII e.d. toendertijd. Met de spoilers vind ik het wel meevallen. Ligt er ook aan hoe je zo'n guide gebruikt natuurlijk. Als je bladzijde voor bladzijde doorleest terwijl je de game speelt kun je wel eens iets lezen wat je in de game nog mee moet maken ja. Gebruik het zelf voornamelijk als een overzichtelijk naslagwerk, voor item/skill lists en dat soort dingen. Vind ik een stuk makkelijker opzoeken dan een plain-text walkthrough.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gamefaqs is inderdaad meer txt gericht, maar een site als http://www.lost-odyssey.net/ is dat absoluut niet.

Dus het is maar met welke site je zo'n gameguide wilt vergelijken.

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke. Maar dan nog zit ik liever met een opengeslagen boek naast me te gamen dan dat ik constant moet switchen naar een PC met internet, of een laptop naast me moet leggen, elke keer als ik iets wil opzoeken. Tis en blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik lever overigens geen kritiek op GameFAQs of welke manier van internetwalkthroughs dan ook. Vind GameFAQs bijv. zelf een prima site, kijk er zelf ook vaak op als ik iets moet weten. Heb natuurlijk niet van iedere game die ik goed vind een official gameguide liggen. Als dat zo zou zijn zou ik een aparte boekenkast moeten aanschaffen alleen al voor gameguides ;)

Laatst bewerkt: 14 jun 2008
  7. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een game guide koop ik in principe niet voor de walktrough (je kunt immers op het internet al genoeg walktrough s vinden), maar ik zie het meer als een aanvulling op mijn ''gaming'' collectie. Zo heb ik bijvoorbeeld een guide voor elk Final Fantasy deel wat ik heb, en dan vind ik het heerlijk om gewoon om af en toe er door heen te bladeren, om me te verdiepen in de achtergrond informatie en te genieten van het artwork.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb net de dream met Alex gehad. Was een lange sessie, maar wat een verhaal hey! Tot nu toe ook de langste van het spel (zit nu op 9 uur gameplay op disc 1). Komt er 10 minuten later vrolijk nog eentje voorbij zetten 8)

9. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    dream met alex? welke is dat ook alweer?

ben zelf op disc 2 en heb net mijn 7e party member binnen gehaald.

Wat me echt aanspreekt aan deze game is dat de cutscenes stemmen bevatten en dat ze echt bijdragen aan verhaal en leuk zijn om te kijken.

Eternal Sonata had ook mooie cutscenes, maar die waren soms langdradig

Laatst bewerkt: 17 jun 2008
  10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik net eindelijk na 2 maandjes een keer wat energie verzameld en microsoft gebeld. Bleek dus inderdaad een probleem te zijn dat vaker voorkomt, een productie fout bij cd 4 oid. Nu krijg ik gratis een compleet nieuw spel binnen 2 weken. Whoeiaj :cool:

11. ArjanC

ArjanC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddels ver op disc 4 bezig en ben nu allerlei sidequests aan het inhalen.
    Heeft iemand enig idee waar ik het royal seal in de Uhra back alley vind???

Arjan

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zit een beetje vast in het verhaal:

Disc 1:Ik ben net vrijgesproken door de koningen. Ben een beetje door de stad heen gelopen van Uhara (??) en uiteindelijk bij de port beland. Het lukt me nog niet om de guards bij die vage bloemen te verslaan en als ik de andere kant de port uit ga kom ik bij Crimson's Forrest. Tijdje niet gespeeld, dus ik ben eerlijk gezegd het verhaal een beetje kwijt. Ik kwam ooit eens voor die Grand Staff, maar wat is nu mijn doel en hoe moet ik verder?

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die guards bij die bloemen moet je hebben, daar gaat het verhaal weer verder. Als die nog wat te sterk voor je zijn (wat bij mij ook zo was) moet je in het crimson forest even gaan levellen. (wel vaak saven want daar zitten soms ook lastige vijanden tussen)

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    tip voor die bossfight (kwam ik ook eerst niet voorbij)

Doe eerst shield all om damage te beperken en met andere poppetjes moet je items gebruiken zoals ground bomb, flare bomb etc. Als je item doet i.p.v. spells dan ben je gelijk aan de beurt.

15. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Heb de game nu ook en ben al zo'n 8 uur onderweg op Disc 1. Ben hier maar even gaan rondkijken omdat ik vast zit bij die Guards bij die bloemen. Gelukkig zijn er meer mensen, haha.

16. Xboxgamernr1

Xboxgamernr1 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Morgen krijg ik em binnen :D

17. SysanApse

SysanApse Guest

Ik weet echt niet wat ik met deze game moet.
    Na het spelen van Mass effect wil ik wel eens een RPG proberen ( ik weet dat dit toch wel gedeeltelijk anders is als Mass Effect )
    Maar nergens een demo te vinden :mad: En dat combat systeem , Turn Based begint dat niet snel te vervelen ?

18. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik vind van niet.

maar dit is echt de nieuwe generatie gamers. Denkt bij RPG meteen an Mass Effect of Oblivion terwijl turn0based toch al heel lang mee gaat en er meer van zijn uitgekomen dan action rpg's.

Het is echt een geweldig spel, maar als je het genre niet leuk vind...

Racen blijft ook rondjes rijden immers

19. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik kom niet verder:mad:

Zit bij die boss battle met die beesten die van die verschillend gekleurde ogen hebben.

Iemand die me kan helepen?:)

20. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    beetje meer uitleg graag. Welk gebied en naam boss eventueel. dan kan ik je vast wel helpen

Deel Deze Pagina