1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A Reborn Hero

A Reborn Hero Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spelleke nu een dag,en ik moet zeggen het speelt erg lekker,ziet er goed uit,lekker ouderwetse RPG standaard.Zit nog in het begin,maar vind het nu al super spel,en een heel stuk mooier en volwassener dan blue dragon die ook best goed was.

2. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    LO is zeker wel te vergelijken met FFVII, de bedenker van final fantasy heeft LO gemaakt dus ik weet neit wat je bedoeld met afhebben gekeken bij andere rpgs

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, zit nu een beetje op een dood spoor. Weet niet hoe en waar de main story verder gaat.

Ik heb nu de white boa en kan door het ijs heen. Kan naar verschillende spots, maar die horen allemaal niet bij de main story

4. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Tjonge jonge, wat ben jij lekker tolerant zeg. :{

Is het ooit al eens bij je opgekomen dat niet iedereen alle FF's (of alle RPG's) heeft gespeeld? Heb jij ze wel allemaal gedaan trouwens? FF I? Nee, ik hoef het niet te weten. MrX vindt het verhaal duidelijk wel mooi. Is daarom zijn mening ineens minder waard? Als ik een bepaalde film mooi vind wil nog niet zeggen dat jij hem leuk vind. Maar dat maakt het nog niet een slechte film. Smaken verschillen en hoe we iets ervaren (en waar we door geraakt worden) verschilt ook nog eens van persoon tot persoon.

Een beetje respect voor ieders mening vind ik wel op zijn plaats op een forum. Zeker een administrator zou beter moeten weten.

5. dubbelstinkkk

dubbelstinkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee waar ik het beste kan grinden nadat ik de white boa heb bemachtigd ? ik ben level 49 en wil tot 52 gaan maar gaat niet zo snel meer, ook niet onder gongora's huis :mad:

6. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Temple of Enlightenment

7. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Spoilers anyone?

@ Zifnap: Volgens mij bedoelt Conquistador het niet zó serieus. Marja, kan me verder ook wel wat in je reactie vinden.

Verder ben ik het ook wel eens met wat MrX over het verhaal zegt. Het heeft me ook te pakken, vooral na de eerste paar dreams. Het enige wat me tegenhoudt verder te spelen is het gebrek aan tijd. Maar anders had ik de game al lang en breed uitgespeeld. Vergelijken met FF doe ik trouwens maar niet, al vind ik het argument 'LO kijkt alles af' zo ontzettend zwak als we praten over een Turn-Based JRPG.

8. Chiem

Chiem Chemical Waste

Leuk Bevonden:
    0
    GVD, ben ik lekker 2 dagen vrij, tijd zat om LO te spelen dus.....wissel ik van disk 3 naar 4....doet ie het niet!

BAH!

9. JapyJapo

JapyJapo Guest

haha genept

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik ben een ontzettende fan van de Final Fantasy serie, FFVII en FFVI (deel 3 hier) behoren ook tot de beste rpg's ooit imo. De serie ging daarna iets minder tot FFX die het weer wat omhoog trok, waarna FFXI en FFX-2 het eigenlijk weer iets naar beneden brachten. Met FFXII is het imo weer de goede richting op gegaan. Sterke punt van de FF serie is dat zelfs de mindere delen nog zeer vaak beter zijn dan een gemiddelde andere rpg, vooral kwa verhaal zijn ze eigenlijk allemaal wel sterk.

Het verhaal is ook het sterkste punt van LO en doet zeker niet onder voor de FF serie, speeltechnisch gezien is er weinig vernieuwends en had er wel wat meer opties in mogen zitten kwa character development. Het mortal/immortal skill systeem is wel leuk gevonden maar gaat niet echt diep. Dat vind ik een minder punt aan LO, ook vind ik de balans niet altijd even correct. Het is echt niet zo dat ik op mijn sokken alles wil winnen, maar soms heb ik wel het idee dat er gecheat wordt door de computer tegenstander. Ik ben nog op disk 1 overigens dus misschien is dit meer iets wat alleen in het begin wel eens wil voorkomen.
    Zo werkt het cover systeem imo teveel in het voordeel van de computer tegenstander, ik heb drie personages. De Cover meter geeft iets van 800 punten aan, ik vecht tegen een stuk of 5 soldaten en twee cavalerie. De meter van hun zit in de 900. Als ik de cavalerie direct aanval doe ik <10 schade, cavalerie valt mijn 'back row' mannetje aan en doet 350 punten schade........ que?
    Ook ben ik in een random encounter tegen gekomen dat alle directe aanvallen die ik deed in de eerste 2 ronden op dezelfde vijand gecountered werden a 180 punten schade. Dat soort dingen vind ik toch opmerkelijk.

11. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet ik met je eens zijn.
    Aan de andere kant: Als je dan dood gaat, kies voor retry laat je melee-poppetjes alleen maar defenden en val die vijand alleen met magie aan.

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Oh het is niet dat het niet te doen is, alleen vind ik dat soort verschillen vreemd. Het cover systeem is leuk, weliswaar niet echt iets vernieuwends maar wel leuk en brengt een klein hintje strategie. Alleen moet het dan wel voor beide partijen gelijk werken en dat doet het imo niet.
    Wat dat betreft werkte het in Enchanted Arms beter.

13. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Ook dat moet ik met je eens zijn :)

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Inderdaad, ik heb meerdere keren gehoord dat dit systeem "vernieuwend" zou moeten zijn. Alleen begrijp ik even niet wat er zo vernieuwend is in vergelijking met oudere RPG's. Vroeger werd toch ook altijd de backrow beschermt door de frontrow? Het enige verschil voor zover ik zie is dat die bescherming na een tijdje wegvalt en hoe lang dit duurt is gebaseerd op het aantal hp's van je frontrow characters.

Er was me ook nog iets anders opgevallen. Iedere keer dat je frontrow characters schade opvangen zie je die cover balk een stukje zakken. Ook zie je dat hij op een gegeven moment van level 4 naar level 3, level 2 naar level 1 zakt. Wil dat nog iets zeggen? Bijvoorbeeld, dat met een level 2 balk je backrow characters minder goed beschermd worden als met een level 4 balk?

15. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eindelijk die game binnen!

Heb 3 uur gespeeld, nog geen vijand gezien (behalve in het begin) :9 Ga nu voor het eerst buiten de muur!

Super vet, die dromen vind ik echt meesterlijke stukjes poezie. Krijg er steeds tranen van in m'n ogen...

16. JapyJapo

JapyJapo Guest

sarcasme neem ik aan..? :x:x

17. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee :) Het zijn echt goed geschreven stukken tekst en een mooi gebruik van effecten op de letters en woorden. Vind het een aparte ervaring om op die manier literatuur te lezen.

Je moet er wel van houden natuurlijk, ik vind die dromen een van de mooiste dingen uit de game, dus ja...

18. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    En om eerlijk te zijn....hij is niet helemaal de enige.

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Vernieuwend is het zeker niet, ja goed dat het afhankelijk van de HP van de front row is is nieuw. Voor de rest is het sinds (ik meen) FFII al zo dat de back row minder schade krijgt dan de front row. En als het gaat om het echt beschermen van de backrow dan doet Enchanted Arms dat imo beter, maar dat is toch ietwat een ander systeem.

Ik behoor ook bij degene die die dromen mooi vind, bij de eerste had ik wel zoiets van 'wlah.. lezen', maar het zijn zeer mooi geschreven stukjes. Eentje die enigzins een brok in mijn keel gaf was b.v. de 'brother kaim' droom.
    Ze geven een tof inzicht in het personage Kaim, als je ongeduldig bent dan kan ik me voorstellen dat je het door lezen niets vind en soms volgen ze elkaar ook wel rap op. Maar het zijn over het algemeen prachtige stukjes en het is zonde om ze over te slaan

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik vind het spel super! Ben gister naar de Highlands gegaan, net de eerste dream achter de rug. Die pakte me al meteen en zit er nu echt in. Zat er vandaag op werk hele tijd aan te denken :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina