1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] LOTR - The Battle for Middle earth

Discussie in 'Games' gestart door Flamingo, 27 nov 2004.

  1. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel leuk spel.
    Mooie graphics, ik heb nu alles op high staan en speelt lekker ondanks dat ik een Geforce FX5600 heb.
    Het spel speelt lekker, wordt geleidelijk aan moeilijker.
    Ik ben nog niet ver, maar mijn eerste indruk is goed.
    Op het moment geef ik een 8,5.
     
  2. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan die trailers niet afspelen :confused:
    Quicktime doet het nooit op mijn pc
    snap niet waarom niet maar al zovaak opnieuw geinstaleerd en geprobeerd
    Wil namelijk ook graag ff deze game checken
    Ook al heb ik geen tijd door Rome Total War :D
     
  3. Dukey

    Dukey Gaming 24:7

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vriend van mij had deze gekocht maar hij heeft nog Windows 98 op zijn ocmputer staan ( terwijl het best wel een goede PC is ) en daar doet LOTR TBFME het dus niet mee. Dus echt balen want hij keek er al lang naar uit...
     
  4. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is inderdaad op de engine van command and conquer. Met dat spel moet je het dus ook vergelijken en niet met een spel als rome total war.
    Als je het vergelijkt met een soortgelijk spel als C&C, dan kom je gewoon tot de conclusie dat dit spel, vnl. door de fantastische sfeer (ja je moet wel van de lotr franchise houden) ontzettend mooi is, gaaf is om te spelen en fantastische muziek biedt.
    Maarja das mijn mening ;)


     
  5. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Al met al een perfecte game voor de lotr strategie fan :)
     
  6. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmz dan moet ik hem maar eens checken :D
    Alleen Rome total war is denk beter :p
     
  7. Quilibre

    Quilibre voor jou Dhr. Mol

    Berichten:
    469
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat mocht je niet vergelijken :)
     
  8. Eduard888888

    Eduard888888 BEER!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb hem ook, leuk spel vond hem in het begin iets te makkelijk maar dit veranderd snel nadat je verder komt. Zeer gaaf en mooie gfx en grote veldslagen. EN het is lord of the rings, wat wil je nog meer:p
     
  9. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    haha sorry zal ut niet meer doen
    Maar hij is dus de moeite waard geloof ik

    Hoe krijg je in dit spel eigenlijk grote veldslagen want het is toch zo dat je zelf je mannetjes eerst moet maken net als bij C&C en dan val je de vijand aan net als bij C&C maar bij C&C kreeg ik nooit echt hele grote veldslagen en bij Age Of Empires ook niet echt bijvoorbeeld.
    Alleen steeds kleine groepjes van de comp die steeds naar je basis komen en dat herhaald zich dan een level lang

    Hoe zit dat nu dan?
     
  10. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja in vrij gevecht komen ze telkens met groepjes van 10 ofzo maar als je een grootschalig gevecht wilt hebben moet je Minas Tirith gaan spelen of Helmsdeep in de campagne.
    Speelde ik in de Goede Campagne Roha in helmsdeep, moest algauw terugtrekken naar Dat laatste punt. Sta ik alleen nog maar met Aragorn en Theoden over komen die paarden net op tijd.
    Erg realistisch _O_
     
  11. wc-bril

    wc-bril Toiletpapier

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Het toffe bij dit spel waardoor het grootschaliger is, is dat je per unit die je maakt geen 1 ork krijgt bijvoorbeeld, maar een heel regiment (van ongeveer 20 orks ofzo). Unit van Rohirrim (die paardrijders) bestaat uit 5 paardrijders. Vallen die mekaar aan, dan chargen die paarden in die orks, waardoor er al direct een stuk of 10-12 orks worden weggeslingerd. Hetzelfde geldt als een regiment klappen krijgt van een grot-trol of een Ent.
    Bouwt de tegenstander dus een stuk of 5 urukh-hays, zijn het er meteen 100.
     
  12. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt wreed.
    Moet ik toch maar eens checken. Maar je hebt dus veel echte battles
    Hoeveel verschillende units heb je eigenlijk per ras ofzo :)
     
  13. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het klinkt wreed om te zeggen maar ik speel het spel nu ongeveer 4 dagen, en ik ben strategie gewend van de total war serie, maar dit is niets meer dan units opstellen en gewoon met zoveel mogelijk man de tegenstander aanvallen!
    Er is gewoon geen tacktisch aspect in de game wat ik jammer vind, formaties zeggen niets, uitgebalanceerde gameplay hebben ze bij EA nooit van gehoord, ik vind dit echt jammer!
    Dat je niet zoveel units op je scherm krijgt als in rome begrijp ik omdat je een hele zware engine gebruikt met de generals engine, maar eigenlijk is dit spel niet meer dan generals met lotr units, net zoals generals is dit gewoon zoveel mogelijk units maken en ze naar de tegenstander laten gaan, terwijl je zelf gewoon weer bezig bent met meer units te maken.

    Kwa setting vind het het wel leuk, je herkent iedereen uit de film en de muziek blijft verbluffend, maar tacktisch is dit een blunder van jewelste, ik heb dit spel eigenlijk alleen maar omda ik lotr fan ben, voor tackieken moet je duidelijk een total war erbij pakken. Dit spel is door mede westwood mensen gemaakt en ik vind dat EA westwood heeft verpest, waar ik red alert 1 nog als 1 van mijn beste strategie games vond, vanwege de super goed gebalanceerde landen(volkeren), is na red alert 2 het te triest voor woorden wat men bij EA strategie games noemt, ze spelen gewoon op de mainstream zodat iedereen het binnen 10 minuten goed kan, mijn broer die het nog nooit gespeeld had was na 4 uitgebreidde potjes zelfs al een crack erin, terwijl die nog nooit een trategie game heeft aangeraakt!
     
  14. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is wel jammer dat het weinig strategie inzit bij de battles.
    Dat maakt het wel wat uitdagender. Maar dat is bijna bij alle strategie spellen zo en soms is dat andere ook wel leuker. Tis maar net waar je van houdt. Ik vind beide soorten leuk dus voor mij maakt het niet echt uit.

    Ik denk dat ik hem maar eens ga checken. Hijs wel duur nog :)
     
  15. ghoulio

    ghoulio AmsterdaM

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand al gebruik gemaakt van de world builder mode?
    Ik heb al een paar kaarten gemaakt maar ik snap niet hoe ik ze kan spelen?
    Waar moet je je kaart opslaan en heeft iemand al zijn eigen gemaakte kaart bespeeld?
     
  16. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand toevallig waar je dit spel het goedkoopste kan halen?
    of is die overal 50 euro?
    Denk dat ik deze voor kerst ga aanschaffen
    Of er moet nog een andere super strategie game zijn (naast Rome Total War)

    Map builders lukte bij mij alleen bij Age Of Empires goed
    Bij andere games deed de tegenstander nooit iets als ik een map gemaakt had en die map wilde spelen. Ze bleven dan gewoon stilstaan enzo bv bij Starcraft
    Er waren nog meer games waar het niet bij lukte maar kom ik even niet op.
    Zeer irritant was dat na veel uren in een map gestoken te hebben
    Is dat bij dit spel ook zo?

    Edit: heey 500 posts :D
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    welke resolutie dan?
    ik heb een
    P4 2,6 ghz
    1024 mb ram
    6600 GT

    en ik moet het op 1024x768 zetten en medium en dan nog gaat het langzaam :{
     
  18. Billbox

    Billbox Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb Athlon 1900 XP ± 768 DDR RAM, Geforce FX 5600 en ik speel hem op hoog met 1024*768 en speelt perfect.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Same here,

    Op zowel een ti4200 als een FX5700 loopt ie perfect in 1024x768 met het detail op hoog en EAX3 aan. Alleen als het heel druk word op het scherm in een gevecht dan merk ik wel wat slowdown op, al is het niet storend aanwezig op dat moment.
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dan moet ik tog maar eens iets veranderen :cool:

    he arjan die 6600 GT klokt wel lkkr
    550/1100 :cool: zonder artifacts stock cooler
     

Deel Deze Pagina