1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mace Griffin - Bounty Hunter

Discussie in 'Algemeen' gestart door metzman, 4 jun 2003.

1. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Nou ja perfect maar ik bedoelde meer dat veel games tegenvallen dus ik zet Mace nu op m'n lijstje met dingen die ik moet kopen

2. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je ook 3rd person vliegen (achter het vliegtuigje)?
    Of alleen cockpitview?
    Ligt die OXM met die demo al in de winkel?
    Btw... Da-Z: Coole Avatar :)

3. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij alleen cockpitview:confused: ik heb alles geprobeerd ...maar hij ging niet naar 3d person

4. The-Dentist

The-Dentist Legalize it

Leuk Bevonden:
    0
    shit man, das fucked up :mad:

5. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag bij de Bruna de nieuwste Official Xbox Magazine met demo disk gehaald met de Mace Griffin demo erop

Mijn indrukken/review van deze demo:
    Graphics:
    Goed, beter dan ik had verwacht, vooral de bumpmapping en character models zijn mooi gemaakt, veel detail voor een spel dat de "spacesim/first person shooter combi vrijheid" heeft. Ook de wapens zien er mooi uit en de animaties vloeiend. Mooie lichteffecten en explosies en ziet er allemaal heel kompleet uit. Ook geen framedrops tegengekomen(nog niet).

Sound:
    mooie filmachtige muziek die een echt avontuur neerzet en voor een goede sfeer zorgt. Geluideffecten zijn gewoon ok, goede 5.1 sound, lekker shietwerk en explosies die je kamer laten trillen. Ook de voice acting is voor zover goed en overtuigend (Henry (Mace) is een koele kikker).

Controls:
    Ik heb in het hoofdmenu van de demo wat dingen moeten aanpassen zoals het flippen van inverted look enz. heb ook moeten wennen maar alles leert;

De Linker Thumbstick is in Flightmode gassen/achteruit en links en rechts "rollen", in FPSmode is het gewoon voor/achter en strafe links/rechts (Halo dus).
    De Rechter Thumbstick is in beide gevallen rondkijken/sturen (ala Halo)
    De Linker thumbstickbutton is in Flightmode next target en in FPSmode Toggle target lock, iets wat ik nog niet echt doorheb, ik zie alleen me crosshair veranderen.
    De Rechter thumbstickbutton is in Flightmode nearest target en in FPSmode bukken(anders dan Halo, maar ook goed)
    De D-Pad zorgt in Flightmode voor strafen en in FPSmode voor weaponselect en zoom in/out
    De Rechter trigger is in Flightmode primary weapon en in FPSmode primary attack
    De Linker trigger is in Flightmode Secondary weapon(missiles e.d.) en in FPSmode Secondary fire (Hoe komen ze erop!)
    Witte knop is in Flightmode Select missile en in FPSmode Previous weapon
    Zwarte knop is in Flightmode Select laser en in FPSmode Next weapon
    Start is in beide gevallen voor Pauze/Objectives
    (A) is in Flightmode wederom Nearest target en in FPSmode Reload
    (X) is in Flightmode ook wederom nog eens Next target en in FPSmode Jump
    (Y) is in Flightmode en in FPSmode Action("Use" functie: knoppen/cockpitcontrole nemen e.d.)
    (B) is ....uhm.......nee is nix...dussss inactive

De DEMO/Gameplay:
    Het eerste wat mij opviel waren de korte laadtijden (iets wat mij erg pleziert na het spelen van Morrowind ;) ). Erg lekker om er snel in te komen.

De demo begint in de cockpit van een fighter in space vlakbij een ruimtestation. Je word meteen het diepe in gegooid en word verzocht de lokale enemy fighters te verwijderen (lees: op te blazen). Nadat de omgeving veilig was mocht ik landen, maar voordat ik dat deed wou ik iets uitproberen. Ik stopte mijn schip en drukte op (Y). Het werkt (duh), je kan zo vanaf de cockpitstoel stappen en door je schip lopen (later ook midden in de strijd gedaan, erg grappig om benedendeks door een raampje naar buiten te kijken hoe je schip word aangevallen). Ik loop weer naar de cockpit, druk (Y) en gas richting de voorkant van het station. Daar moet je recht en op juiste snelheid door een aantal "navigatiemarkers" vliegen die je daarna automatisch goed draaien en docken. Onderwijl mij schip het station binnen glijd loop ik alvast naar benee naar de zijdeur en bij "touchdown" loop ik de hangar in (Dit alles zonder laden e.d., dus realtime :) ) Een doodse stilte...lijken liggen her en der...erg gezellig. Na wat deuren en een lift is er een shootout met de (zo ik ze noem) "screenfaced baddies" en wat vrienden van me. Deze baddies hebben een beeldschermpje voor hun gezicht die heel simpel hun emoties laat zien door een :mad: of :), erg grappig. Het mikken was effe wennen maar ging al redelijk na een tijdje.

Wapens die je in de demo tegenkomt zijn:
    1-Shockstick (slaan of opladen en prikken, you choose :) )
    2-Pistool (Secondary fire is "rapid fire", erg "rapid", kewl :) )
    3-Machinegun (Met ingebouwde grenadelauncher, handig)
    4-Sniperrifle (tja...snipen)
    5-grenades (moet nog effe nagaan wat die secondary nou doet (fill me in)

Na wat gevechten en objectives te hebben voltooid krijg ik de opdracht om met een ander (lees: toffer) schip naar een ander deel te vliegen en klabam! Ja hoor jammerrr einde demo :confused:...he bah...mijn eerste gedacht: KOPUH!!!! De reviewer van het blad gaf Mace een 8.4 en na het lezen van de review zelf, ben ik nog overtuigender geraakt om mijn pleuro´s te gaan besteden en de wereld van Mace te betreden.

Ik vond het een goede demo. Ik zou zelf proberen de demo onder handen te nemen als ik degene was die dat nog willen gaan doen en twijfelde. En vel zelf een oordeel van het spel in deze thread. op naar de 15de! :D

Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  6. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    OEH OEH OEH nog 14 nachtjes slapen 8)

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Demo ook gespeeld, moet zeggen het lijkt me een leuk spel, enige punt van irritatie is de delay in de spring knop.. <drukt spring> en......... springt :)

En dat is ook wel een beetje een nadeel wat ik in de review las, er zijn levels waar springen nogal belangrijk is en waar die delay dus frustrerend werkt.. Maar ondanks dat krijgt ie nog steeds een goed cijfer..

8. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat hebben ze ook als minpuntje in de review: "Hit and miss gymnastics" noemen ze het :), ach ik gaat em iig kopen, that's certain.. volgens mij ga ik dit spel beter vinden dan Brute Force, er zit meer variatie in denk ik. Ik ben ook erg benieuwd naar een vervolg met Live online en co-op mode of zo, komt er vast wel...dit deel was denk ik expirimenteren met de nieuwe engine en er een goede game mee maken, de volgende stap word het uitbreiden van de mogelijkheden en alles uit de engine te persen (en eventueel het springen veranderen ;) ). Als ze dat doen hebben we een gouden toekomst denk ik.. Laten we hopen dat 15 Augustus wel de echte release date is...

Laatst bewerkt: 1 aug 2003
  9. conqubite

conqubite always unlimited !!!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe verhoudt dit spel zich tot Falcone into the maelstrom?

Volgens mij is dat een soortgelijke game. Voor zover ik de informatie heb kunnen vinden is Falcone naast FPS ook een echte spaceshooter en is Mace Griffin toch meer een FPS met de mogelijkheid om je in je ruimteschip te verplaatsen.

Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Falcone omdat die me nog leuker lijkt.

Heeft iemand hier meer informatie over.?

Conqubite

10. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Wat info over Falcone:

http://www.xbox365.com/news/gdb.cgi?class=gameid&id=EpVpFulVVZsMGsbTsr ->

Hier zeggen ze dat dit de enige fligthsim/fps combi game is, bwahahaha :D.
    Welke van de twee is langer in ontwikkeling is hier de vraag...

http://www.gamershell.com/hellzone_XBox_Falcone.shtml ->

Zei hier wat screens van Falcone, ziet er niet slecht uit, vrij goed zelfs, alleen vind ik de texures van dichtbij mooier in Mace (zie screen 14 van de Falcon screens) En ik vind sommige screens een beetje op één of andere Unreal 2 mod lijken, vaag.

Misschien word Falcone ook wel cool, hij bevat wél multi-player ten opzichte van Mace, das weer een pluspunt voor Falcone, hij staat (nog) niet in de gameslijst van www.xbox.com en is de publisher e.d. onbekend, kan iemand anders er meer info over vinden? Ik vind de Mace Griffin graphics toch meer sfeer hebben qua lichting en texures...
    Het lijkt mij in ieder geval zeker een Mace Griffin Clone, opzettelijke concurentie of toeval? We zullen zien! :D

Laatst bewerkt: 4 aug 2003
  11. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Wanneer wordt hij nu gereleased? Ik had gehoopt dat hij nu al in de winkel zou liggen.

12. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    15 AUGUSTUS!!

15 Augustus is de final official reslease date volgens meerdere bronnen ( http://www.tothegame.com/xbox.asp?sort=title&filter=m ), waar ik wel vertrouwen in heb. Nog 11 dagen dus...
    heb geduld :)

Heb net weer effe de demo gespeeld, blijf leuk om te doen :), kort maar krachtig...
    Heb wel weer zin lange goede single player game, kom maar op met die M.G. - B.H.!

13. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    zag een preorder staan op gcshop.nl (48,50), daar staat ook de 15e.

14. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    das mooi... :D nu weten we het eigenlijk wel zeker, 15 Augustus, over 8 dagen dus ligt Mace Griffin Bounty hunter in de winkelschappen. Nu allemaal hopen dat het spel goed uit de verf is gekomen en we weer een goede game aan onze collectie mogen toevoegen :)
    Ons aftellen is begonnen.

Ik hoop dat XBW.nl er nog een review van gaat schrijven, ik heb nog steeds het gevoel dat dit spel zo'n onverwacht goed spel is. Niet gehypt (alleen op deze thread misschien) en daarom niet echt is opgevallen voor veel mensen. En dat het spel (zoals ik eerder al zei) zelfs zonder de multi-player of co-op mode (en dit is mijn mening) een leukere meer afwisselende single player ervaring bied dan bijvoorbeeld Brute Force.
    Verwacht de na de 15e in ieder geval mijn volledige persoonlijke review in deze thread.

15. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gepreorderd bij www.gcshop.nl bedankt voor de tip Aart! :+
    Voor 48.50 plus 2 Euro verzendkosten *) kan je em bestellen als je hem zeker weten wilt.. en ik was overtuigd genoeg door de reviews en demo.
    Damn, ik moet nu echt op me geld gaan letten...:{

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik wacht wel totdat hij in de winkel ligt. Of hij zou in de winkel 69,00 moeten gaan kosten.

17. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    En heeft iemand Mace Griffin? En zo ja hoe is tie?

18. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik ga hem binnenkort kopen, morgen of overmorgen denk ik (mits hij natuurlijk al in de winkel is geariveerd)

19. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em gepreorderd bij www.cgshop.nl, ik heb em nog niet binnen, maarja de levertijd is 5 werkdagen, dus krijg ik em misschien woensdag binnen... hijs in de winkel wel wat duurder, ik heb hem nu voor 50.50 euro (inc. verzendkosten), hijs in de winkel (free record shop) 64.99 nu. Dus mijn uitgebreide persoonlijke review komt aankomende week in deze thread. Heeft iemand hem al? Geef je eigen review hier! NU! hehe..
    En misschien heeft Xboxworld.nl hun eigen review wel eerder staan. Effe afwachten dus.

20. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    The Bad News

Ik heb een treurige mededeling, Mace Griffin - Bounty Hunter is weer uitgesteld :'-( http://www.gcshop.nl/details.php?id=652 :'-(
    De Datum staat nu op 5 September. Dat word dus weer een tijd wachten :mad:...maar ik heb em op die site dus al gepreorderd en zal hem snel na die datum binnen hebben. Ik hoop dat jullie ook nog net als ik kunnen wachten. Ik snap zelf ook niet waarom deze steeds uitgesteld word...:confused:

Stelletje eikels...:{

Deel Deze Pagina