Ik heb vandaag bij de Bruna de nieuwste Official Xbox Magazine met demo disk gehaald met de Mace Griffin demo erop
Mijn indrukken/review van deze demo:
Graphics:
Goed, beter dan ik had verwacht, vooral de bumpmapping en character models zijn mooi gemaakt, veel detail voor een spel dat de "spacesim/first person shooter combi vrijheid" heeft. Ook de wapens zien er mooi uit en de animaties vloeiend. Mooie lichteffecten en explosies en ziet er allemaal heel kompleet uit. Ook geen framedrops tegengekomen(nog niet).
Sound:
mooie filmachtige muziek die een echt avontuur neerzet en voor een goede sfeer zorgt. Geluideffecten zijn gewoon ok, goede 5.1 sound, lekker shietwerk en explosies die je kamer laten trillen. Ook de voice acting is voor zover goed en overtuigend (Henry (Mace) is een koele kikker).
Controls:
Ik heb in het hoofdmenu van de demo wat dingen moeten aanpassen zoals het flippen van inverted look enz. heb ook moeten wennen maar alles leert;
De Linker Thumbstick is in Flightmode gassen/achteruit en links en rechts "rollen", in FPSmode is het gewoon voor/achter en strafe links/rechts (Halo dus).
De Rechter Thumbstick is in beide gevallen rondkijken/sturen (ala Halo)
De Linker thumbstickbutton is in Flightmode next target en in FPSmode Toggle target lock, iets wat ik nog niet echt doorheb, ik zie alleen me crosshair veranderen.
De Rechter thumbstickbutton is in Flightmode nearest target en in FPSmode bukken(anders dan Halo, maar ook goed)
De D-Pad zorgt in Flightmode voor strafen en in FPSmode voor weaponselect en zoom in/out
De Rechter trigger is in Flightmode primary weapon en in FPSmode primary attack
De Linker trigger is in Flightmode Secondary weapon(missiles e.d.) en in FPSmode Secondary fire (Hoe komen ze erop!)
Witte knop is in Flightmode Select missile en in FPSmode Previous weapon
Zwarte knop is in Flightmode Select laser en in FPSmode Next weapon
Start is in beide gevallen voor Pauze/Objectives
is in Flightmode wederom Nearest target en in FPSmode Reload
is in Flightmode ook wederom nog eens Next target en in FPSmode Jump
is in Flightmode en in FPSmode Action("Use" functie: knoppen/cockpitcontrole nemen e.d.)
is ....uhm.......nee is nix...dussss inactive
De DEMO/Gameplay:
Het eerste wat mij opviel waren de korte laadtijden (iets wat mij erg pleziert na het spelen van Morrowind ). Erg lekker om er snel in te komen.
De demo begint in de cockpit van een fighter in space vlakbij een ruimtestation. Je word meteen het diepe in gegooid en word verzocht de lokale enemy fighters te verwijderen (lees: op te blazen). Nadat de omgeving veilig was mocht ik landen, maar voordat ik dat deed wou ik iets uitproberen. Ik stopte mijn schip en drukte op . Het werkt (duh), je kan zo vanaf de cockpitstoel stappen en door je schip lopen (later ook midden in de strijd gedaan, erg grappig om benedendeks door een raampje naar buiten te kijken hoe je schip word aangevallen). Ik loop weer naar de cockpit, druk en gas richting de voorkant van het station. Daar moet je recht en op juiste snelheid door een aantal "navigatiemarkers" vliegen die je daarna automatisch goed draaien en docken. Onderwijl mij schip het station binnen glijd loop ik alvast naar benee naar de zijdeur en bij "touchdown" loop ik de hangar in (Dit alles zonder laden e.d., dus realtime ) Een doodse stilte...lijken liggen her en der...erg gezellig. Na wat deuren en een lift is er een shootout met de (zo ik ze noem) "screenfaced baddies" en wat vrienden van me. Deze baddies hebben een beeldschermpje voor hun gezicht die heel simpel hun emoties laat zien door een of , erg grappig. Het mikken was effe wennen maar ging al redelijk na een tijdje.
Wapens die je in de demo tegenkomt zijn:
1-Shockstick (slaan of opladen en prikken, you choose )
2-Pistool (Secondary fire is "rapid fire", erg "rapid", kewl )
3-Machinegun (Met ingebouwde grenadelauncher, handig)
4-Sniperrifle (tja...snipen)
5-grenades (moet nog effe nagaan wat die secondary nou doet (fill me in)
Na wat gevechten en objectives te hebben voltooid krijg ik de opdracht om met een ander (lees: toffer) schip naar een ander deel te vliegen en klabam! Ja hoor jammerrr einde demo ...he bah...mijn eerste gedacht: KOPUH!!!! De reviewer van het blad gaf Mace een 8.4 en na het lezen van de review zelf, ben ik nog overtuigender geraakt om mijn pleuro´s te gaan besteden en de wereld van Mace te betreden.
Ik vond het een goede demo. Ik zou zelf proberen de demo onder handen te nemen als ik degene was die dat nog willen gaan doen en twijfelde. En vel zelf een oordeel van het spel in deze thread. op naar de 15de!
Laatst bewerkt: 1 aug 2003