Zo...ik heb heb dus eindelijk binnen (pfffff) Donderdag om wel precies te zijn kwam hij door de brievenbus en de zelfde dag kwam ook me nieuwe PC binnen dus ik heb een drukke tijd...
Mace Griffin - Bounty Hunter
i.v.m. met de aankomst van me nieuwe pc en de daarbijhorende installaties en verbouwingen heb ik nog niet veel Mace kunnen spelen, ik ben nu bij de 3e missie (proloog meegerekend) en daarvan kan ik iig me indrukken geven, het zal zowiezo een tijd duren om hem echt goed te kunnen reviewen, dus ik laat dat wel aan xboxworld over, dan kan ik daar weer mijn persoonlijke vergelijking mee maken hier in deze thread.
Graphics:
Wow!..Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind deze game dus wél mooier dan Halo...de belichting en effecten zijn toppie, er word gebruikt gemaakt van het oh zo effectieve bumpmapping en speciale lichtwaas effect waardoor ruimtestations en schepen hun goede textuur krijgen.
De Models en wapens zijn er ook goed uit, sommige aliens hebben metalen platen als armor en gilmt een eind weg, ook de animaties zijn soepel, gemaakt met motion capture waardoor het er natuurlijk uitziet, erg leuk om een neergeschoten vijand nog schietend te zien ronddraaien voordat deze op de grond ploft.
De wapens worden ook mooi belicht, hebben een hoog polygonen aantal met scherpe textures en zijn soepel geanimeerd (reloaden ect.). Ook de ruimt zelf ziet er goed uit, ik de derde missie begin je in je schip tussen massieve astroiden, erg indrukwekkend en mooi gemaakt. Er is duidelijk qua ontwerp veel gekeken bij films als judge Dredd, Total Recall en Aliens wat een soort Science Fiction super mix is geworden...leuke herkenbare dingetjes enzo.
Gameplay:
De controls zijn effe wennen, in het begin zul je je doelen nog vaak moeilijk kunnen raken, je look up/down is namelijk iets te soepel waardoor je uit kan schieten, maar als je net zoals ik het mikken onder de knie hebt speelt het bijna net zo lekker als Halo.
Het spel bestaat dus uit FPS stukken en Spacesim stukken die in elkaar overlopen zonder laden of transmissies, je loopt dus je schip in, naar de cockpit en neemt het stuur en vliegt weg, zo kan je dus ook midden in flight door je schip wandelen, erg leuk en orgineel. Voor controls e.d. kun je beter mijn Mace Demo review checken, eerder in deze thread.
Geluid/Muziek:
Hoewel er geen "Ingame Dolby Digital" staat aangegeven achter op de doos geniet ik wel degelijk van een heldere surround experience met goede geluidseffecten en leuke voiceacting (de " eerste" alien waarvoor je bounty hunter werk doet lijkt de stem van Watto te hebben uit Starwars, geinig).
De Muziek is ook van hoog niveau. Het is volledig door een orkest gespeeld en heeft veel weg van Wing Commander wat mij erg pleziert omdat ik filmorkest muziek en de Wing Commander serie erg goed vind.
"Voorlopige" conclusie:
Tot nu toe vind ik Mace Griffin beter dan ik had verwacht, ik snap niet dat deze game zo weinig zegt bij mensen, het spel staat bij mij naast Halo en vind ik hem al beter dan bv. Brute Force. er zit veel afwisseling in, zowel qua gameplay als omgevingen en vijanden. Wel erg jammer van het ontbreken va de multiplayer, dat is inderdaad het grote minpunt, maar er kom zeker weten een vervolg met Multi-Player, mark my words! Maar als ik de makers mag geloven duurt de singleplayer meer dan lang genoeg...maar dat horen jullie nog
Laatst bewerkt: 4 okt 2003