In defense ben ik meestal de D-liner die tegenover de center is(de gast die het spel begint). Als het een run play is en de Running back naar rechts gaat, doe ik een swim/finess move naar rechts(rechterpook naar rechts en blijven herhalen) zodat je doorbreekt via de rechter kant van de center. Als je genoeg pressure heb op de lijn maak je het in iedergeval lastig voor de RB/FB om de holes te vinden en anders geef je de QB niet de tijd die hij nodig heeft om zijn 1st receiver te vinden(minimaal 4 rushers aangeraden).
Ik heb op deze manier veel tackle's behind the line gemaakt en sacks uiteraard. Wat je in iedergeval niet moet doen is als je je rechter pook gebruikt om swim/finess moves niet van richting veranderen. Dus niet eerst naar rechts gaan en dan wisselen naar links maar door gaan naar rechts.
Het zal niet altijd lukken om door te breken maar het vergroot wel de pressure die je moet brengen.
Ben in iedergeval blij dat de tips hebben geholpen, ik probeer paar vrienden soms ook dingen uit te leggen maar het dringt niet echt tot hun door Wel begrijpelijk maar echt jammer. Deze sport is zo briljant naast het fysieke geweld.
Laatst bewerkt: 13 aug 2009