1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mafia II [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Het lange wachten lijkt te worden beloond! _O_

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Als je weet wat je kan verwachten is het gewoon een must-have, maar helaas blijken de meeste reviewers net als de meeste mensen teveel te verwachten.

Ze verwachten blijkbaar een supervernieuwende sandboxgame die de vloer aanveegt met GTA, maar zoals ik al tijden zeg is deze game maar gedeeltelijk te vergelijken met die game.

Ik zie tot nu toe de meeste kritieken over het autorijden gaan, terwijl ik het in de demo toch gewoon erg goed vond werken.

En iedereen spreekt positief over de dingen die Mafia echt maken: Het verhaal, de dialogen, de sfeer en de details.

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    +1
    En de soundtrack! :D

4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, als je Mafia 1 kent dan weet je dat die alinea gewoon nergens op slaat. Ik heb de demo niet gechecked en dat ga ik ook niet doen, ik koop hem gewoon ! Mafia is imo nog steeds veel beter en sfeervoller dan een deel uit de GTA serie.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    En dat zeg ik dus. Blijkbaar zetten ze reviewers op de game die deel 1 niet kennen/hebben gespeeld, want dan zouden de scores denk ik toch hoger uitvallen.

Niet dat dat uitmaakt, want ik koop de game toch wel. Maar het zal toch een tal van potentiele kopers wegjagen. :mad:

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Grappig hoe die bladen elkaar dan tegenspreken in hun beoordelingen. Achja, ik haal 'm sowieso, Mafia 1 is voor mij de beste game ooit.

7. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Ik weet precies wat ik kan verwachten van deze game, en ik verwachtte dus ook geen 'GTA in de jaren 50' ofzo. Ik weet dat het om het verhaal, de personages, de sfeer, de setting, etc etc gaat, en dat doet het allemaal prima. dat andere mensen er andere verwachtingen van hebben, heb je helaas bij vrijwel iedere game (had je ook bij GTA4, terwijl ook daar het van te voren duidelijk was dat het meer om het verhaal zou gaan dan om de vrijheid en 'fun'...).

Het lijkt me dus gewoon een erg goede en interressante game, maar voor mij persoonlijk geen game die ik METEEN moet hebben. Ik wacht wel even tot de feestdagen, want ik verwacht dat hij dan wel goedkoper is. Sowieso komt er voor mij weinig leuks uit in die periode.

8. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben totaal niet onder de indruk van de demo. Dit is gewoon GTA IV in een ander jasje. RDR daarentegen had veel betere en nieuwe gameplay elementen. Ik zie dit bij Mafia II (nog) niet terug.
    Ik twijfel of ik deze game wel ga kopen.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waarom altijd met GTA4 vergelijken, zo zonde.. :'-(
    Ik ga die demo niet spelen ook, wacht wel tot de full game release.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tja, ik snap het ook niet. Alleen omdat het op het eerste oog lijkt op een sandbox game, wordt het meteen met GTA geassocieerd.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Serieus? Je wilt zeggen dat jij los van het feit dat het een game is met een open wereld je geen enkele overeenkomst ziet?

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nee maar overal lees je toch: er zit geen complete vrijheid in dit spel, tegenvaller..
    Whatever, dat is helemaal niet de pretentie van Mafia. Dat gaat om sfeer, een tochtje door de geschiedenis van de maffia in de USA. GTA4 is freeroam, Mafia wil dat niet zijn.
    Ik vind het serieus net zo belachelijk om te zeggen dat Fable II een matige shooter is en daarom kut.

13. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk wel,
    Maar het is de insteek van bijde ontwikkelaars die verschilt.

GTA IV maakt gebruik van een open wereld waarin je vrij bent om te doen en laten wat je wilt en waar je veel sideqeusts, minigames en altijd wel 2 of 3 opdrachtgevers hebt.

Terwijl bij Mafia de open wereld enkel dienst doet om je het gevoel van een levende stad te geven waarin je ook wel andere dingen kunt doen zoals het kopen van kleding ect. Maar waar het voornamelijk bedoelt is als achtergrond voor het scripted verhaal.

Daarbij is hoe je de open wereld beleefd ook nog eens afhankelijk van wat voor soort gamer je bent.
    Ik houd voornamelijk van race en driving games dus ik zal mij zeer vermaken met het simpelweg rondrijden in bijde games.

Terwijl iemand die meer van schieten, explosies, vechten tegen de politie of gewoon rondkloten met vette wapens zoals bijvoorbeeld een granaatwerper, Veel meer uit GTA IV kan halen dan uit Mafia II.

En daarom zie je aan de hand van de demo veel mensen de conslusie trekken dat dit geen game voor hun is en/of dat het teveel op GTA IV lijkt,
    Dat zijn volgens mij ook voornamelijk de mensden die na de release van GTA IV begonnen te klagen over het spel omdat de funfactor aanzienlijk lager was dan het vorige deel en ze het hogere realisme en diepere verhaal ook niet konden waarderen.

14. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Net een café beroofd. Erg gaaf, hold-up en vervolgens de zaak uitrennen met een zak geld op de rug. De politie had me natuurlijk door en zat me op de hielen. Eindeloze achtervolging tot ik besloot door steegjes en achter gebouwen door te rijden. Daar raakte ik de politie zo kwijt. Gaaf! In -ik ga de vergelijking toch weer beginnen- GTA IV reed ik gewoon heel hard weg tot ik buiten zicht was. Dat was toch wat minder spannend.

Het niveau van detail is prachtig. Politie schoot in de stress vanwege a "caucasian male carrying a hand gun". Ook verbaas ik me continu over de gebouwen. Niks geen platte textures meer, maar al die winkels zijn glas met een echt kamer erachter.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha, ik zat ff hersenloos te xbw'en en zag niet in welk topic ik zat. Ik lees die eerste zin en ik denk "Wow wtf wat is hier gaande?!". Toen keek ik maar snel naar de topictitel. :+

16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    En het wordt ook niet dynamisch avond. Vind dit wel facking gaar hoor. :'-(

En melee wapens zitten er ook niet in.

Laatst bewerkt: 13 aug 2010
  17. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    916
    Ik ben wel verrast door deze game moet ik zeggen. Ik heb Mafia 1 ooit wel eens een keertje geprobeerd maar nooit echt gespeeld.

Laatst even de demo gedaan en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. Een heerlijk sfeertje, leuke graphics (niet alles superstrak, maar vooral veel detail, gebouwen zijn ook echt gebouwen) en de interactie met de wereld is bijzonder mooi in elkaar gezet.

De tommygun schiet ook nog eens heerlijk natuurlijk :thumbs:

18. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Mafia 2 eindelijk binnen naar 2 maand downloaden *Zat op netwerk van de buren en dat signaal is traagzaad*.

Maar de demo in het kort samengevat (moet zo werken namelijk).
    *Als je de magazine oppakt (keuken) in het beginhuis van de demo. Inderdaad, zo voelt Mafia 2, als een nat sappig wijf zo lekker en gedetailleerd. :cool:

19. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    oke het is vrijdag middag , maar hoeveel heb jij al op ? :lol:

20. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik zal wel weer de in de minderheid zijn, maar ik mag hopen dat deze demo een grapje is en de volledige game niet vertegenwoordigd! Wat valt dit tegen zeg. Ik heb de ontwikkelingen van deze game expres niet gevolgd om zo verrast te worden bij de release.

De besturing vind ik erg lomp aanvoelen, zoals bij GTA IV ook het geval was en ik weet hiet wat het met de graphics is, maar ik heb nog nooit zoveel kartels gezien in een game. De camera liet mij vooral binnen in gebouwen vaak in de steek en zat de camera te dicht op mijn personage gericht.

Wellicht v/d week de demo nog een kans geven, maar de eerste indruk is hier niet best. Wellicht leuk voor 30 Euro straks. =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina