1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mafia II [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo onterecht vind ik de vergelijking niet. Vooral als je Maffia 2 vergelijkt met de nieuwste GTA, GTA 4 probeert namelijk ook een zo realistisch mogelijke setting neer te zetten. Goed verhaal, je klimt ook op. Realistische stad, kloppende physics.

GTA 2 vergelijken met Maffia 1 of 2 zou niet kloppen. Tussen GTA 4 en Maffia 2 zitten anders veel overeenkomsten. Beetje bedrijf zou denk ik ook wel van GTA 4 een Maffia achtige mod kunnen maken.

2. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Als je GTA IV gaat vergelijken met Mafia 2 dan kom je veel vergelijkingen tegen. Je ontmoet verschillende personages in de game waarvoor je missie's moet gaan uitvoeren. De beelden die ik van missie's heb gezien hadden zomaar in GTA IV kunnen zitten. De stijl is gelukkig nog een groot verschil, als Mafia 2 zich afspeelde in dezelfde tijd als GTA IV dan leken de games wel heel veel op elkaar.

3. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Nee.... echt?
    Daarbij verschillen ze echt wel genoeg van elkaar hoor. Misschien niet gameplay wise, maar wel op de overige punten.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Alleen is het grote verschil dat de missies etc. in Mafia 1 al vele malen meer sfeer en verhaal hadden dan die van GTA IV. GTA blijft meer draaien om de sandbox gameplay, alhoewel ze wel een stap in de goede richting doen qua verhaal.

Maarja, jullie hebben Mafia 1 nooit in de tijd dat hij uit kwam gespeeld, dus ik neem het jullie niet kwalijk. :+

5. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    De insteek is hetzelfde. Je krijgt een opdracht, pakt vervolgens een auto er rijd richting je missie toe. Eenmaal aangekomen zal het vaak uitlopen op een schietpartij zoals ook vaak het geval bij GTA IV was. Hoop dat Illusion Softworks ook iets nieuws inbrengt. De sfeer ziet er wel goed uit en de periode na de tweede wereldoorlog spreekt mij wel aan.

Hoop dat Mafia II een totaal andere game word, maar heb nog weinig nieuwe onderdelen gezien in trailers of interviews. Ik hoop dat de demo mij positief verrast.

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Tsja, wat wil je dan? Dat je danslessen gaat volgen? Carchases, af en toe stealth, afpersingen en shootouts horen nou eenmaal bij het mafia genre. Maar ik kan je verzekeren dat als Mafia 2 net zo goed is als deel 1 dat het niet zo suf is als de storymode van GTA IV, hoor. ;)

7. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Er moet diversiteit in het verhaal zitten. Wat ik bijvoorbeeld graag zou zien is dat de wereld ook echt leeft. Dus al je uiteindelijk je omhoog werkt alles een gevaarlijke crimineel dat er ook aanslagen op je gepleegd worden. Dus niet naar de missie toe rijden, de missie uitspelen en vervolgens gebeurt er niet veel.

Het verhaal zal ongetwijfeld beter in elkaar zitten, hoop vooral op diversiteit en vernieuwingen.

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Merk nu al echt op dat er 2 kampen zijn wat betreft deze game . Helemaal met de achterban/mensen die het eerste deel hebben gespeeld.
    Die game was opzich geen groot commercieel succes , maar wel een soort van cult hit.

Mensen moeten is ophouden met alles te vergelijken met elkaar.Want ik denk eerlijk gezegd gewoon dat we TE verwend zijn geworden.
    En ja dat in deze game het hele verhaal incl de wereld "linear" is , vind ik wat mij betreft geen slecht ding.

Dit word gewoon een game waar je ong 15 (?) uur over doet , en dan heb je een verschrikkelijk leuk verhaal gespeeld en meegemaakt.
    Mijn verwachtingen zijn ook niet meer dan dat , ik weet nu al dat deze game niet opnieuw het wiel zal uitvinden ,
    en dat ze ook echt niet heel wat bizarre nieuwe dingen gaan doen , maar maakt dat deze game er minder op .. "? Nee echt niet

Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  9. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    ik vind 15 uur wel wat karig voor dit genre.

Maar ik ga de demo wel even proberen.

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Welk genre? Gears Of War en Call Of Duty duren toch ook hoogstens zo lang?

11. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    GTA IV en Mafia II vallen beide in het zelfde genre, dan wordt er vaak een vergelijking gemaakt. Zie maar de eeuwige strijd tussen PES en FIFA.

Ik verwacht dat de game zeker goed gaat worden maar niet zo goed als iedereen denkt. Als je het verhaal volgt ben je binnen zestien uur door het hoofdverhaal heen. De game is ook stukken kleiner dan Red Dead Redemption qua oppervlakte.

Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ander genre;)

GTA 4 heb ik uitgespeeld in ongeveer 60 uur, deed ook wat sidequests af en toe maar lang niet allen. Mis nog veel achievements. Wat dat betreft is Maffia 2 dan vier keer zo kort, plus dat het geen multiplayer heeft.

Maarja :) zie wel, ben nog steeds erg benieuwd naar dit spel!

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nee, geen ander genre, want itt GTA is Mafia een lineaire actiegame in een open wereld. ;)

Dus het is wel degelijk hetzelfde, maar alleen heb je wat meer vrijheid.

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Dit maakt geen bal uit natuurlijk. Just Cause 2 is ook 9000 keer groter dan Liberty City, maar komt de oppervlakte ook maar in de buurt van LC? Zeker niet.

15. Rocaa

Rocaa Tazzzz

Leuk Bevonden:
    0
    Had het liefst een zeer grote oppervlakte, want GTA IV lijkt allemaal op elkaar. Ik hoop dat er niet alleen maar grote gebouwen zijn en typische huizen in de jaren 50 stijl. Je hebt oppervlakte nodig wil je meerdere plaatsen creƫren, bij GTA IV had je vaak een totaal andere wereld als je een snelweg had overgestoken. Hoop dat ze dat niet hebben overgenomen.

16. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    het freeroam genre.

de SP's van COD zijn ook schrikbarend kort, maar daar koop je zo'n spel ook niet voor.

Ik had het idee dat mafia 1 op de pc een stuk langer duurde dan 15 uur.

17. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Het is dan ook geen freeroam game zoals GTA , het is een lineaire game in een open wereld... in principe was mafia (1) dat ook , want naast het verhaal was er geen fuck te beleven in die wereld

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik kan mij vergissen maar volgens mij is dat niet het geval, maar werd er niet een tijdje terug gezegd dat er inderdaad dingen veranderen in de game, naarmate je verder speelt?

Kortom, in het begin van de game rij je rond in hele langzame en simpele wagens, en dan later in de game en dus ook jaren later rijd je in snellere wagens en ook de stad is qua van alles veranderd. Dat was toch Mafia II?

19. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt de game speelt zich af in een periode van 10 jaar . 45-55 (geloof ik) en naarmate de game verstrijkt , dan zal de stad ook ook veranderen enzo , zeker tof !

Maar ik bedoel meer tis geen freeroam waar naast het verhaalijn ook nog heel veel sidemissies te doen zijn enzo.En ik denk dat veel mensen dat denken dat dit wel zo'n game is.

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt,maar zo heb ik Mafia nooit gezien ook. Ook deel I die op PC geweldig was, het was gelijk sloes na het uitspelen, het is geen game om erbij te pakken om even te gaan 'kutten' zeg maar :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina