lol
eeeeeeeeeeen jawel we hebben een winnaar...................tipex gaat voor de 50 euro...
ok robbyboy..........ooit ergens in de 1e of 2e groep van de lagere school heeeeeeeeeeeel lang geleden zaten we als kleine aapies naar zo'n bord te loeren..aap..noot...mies...en al die andere lettertjes.
als je goed op lette dan viel langzaam het kwartje dat je zelfs hele zinnen kon maken met deze frutsels zodat andere aapies dit konden lezen..........en daar ging het met jou fout.
niet het schrijfen...maar het lezen wil niet echt lukken geloof ik.
niet alleen in de surround thread..maar ook in ongeveer 13413 aangesneden onderwerpen is dolby digital al behandeld en hoe je de mogenlijkheid ervan benut via je xbox.
maar voor jouw doen we het nog een keer........................
scart doet niks met digitale audio
het signaal uit je scartje is enkel stereo.
via je optische kabel gaat het dolby digi signaal naar je receiver die los staat van je scart.
jawel ik hoor je denken...maar die optische kabel komt uit me scart.............deze 2 signalen staan compleet los van elkaar.
als jou tv een digitale bitstream aan geluid voor zijn kiezen krijgt (volgens jou door je scart) zou hij zonder ingebouwde decoder niet eens geluid maken.
dit soort tv's waar je dolby surround en dolby digital door middel van een ingebouwde decoder uit perst worden aangesloten door middel van coax of toslink kabels.
scart is beeld...mooi beeld...stereo geluid..meer niet.
aap..noot..mies..beer...koe...drop...boot...linksachteruitparkerendelagevloersbus...........
Laatst bewerkt: 26 sep 2002