1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MANHUNT uit de schappen

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 3 aug 2004.

  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Je weet hopelijk wel dat Pikachu niet kan vliegen... :cool:

    Maarja, mensen zullen altijd een pispaaltje zoeken.
    Dit keer, en vooral tegenwoordig steeds vaker, is de game industire dat.

    Helaas, niets aan te doen.
     
  2. Red XIII

    Red XIII Active Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Manhunt nog uit de schappen nu er duidelijk aangewezen is dat drugs het motief was?
     
  3. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Vind het ook wel knap dat ze Manhunt als instructie voor een moord noemen, dus als ik mijn joystick knopje inhoud op straat, dan leg ik vanzelf iemand om. Vind ik knap hoor.
     
  4. X(box)Men

    X(box)Men Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind manthunt een nieuw soort Genre. Iets van Ultimate Murder ofzoToen de eerste horrorfilms ontstonden waren de meeste mensen toch ook geschrokken?
     
  5. Tival

    Tival Godlike

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb manhunt 2 dagen geleden gekocht.

    Toch vind ik de game niet onwijs grof, het is opzich gewoon grappig om te kijken hoe sadistisch mogelijk je iemand kan vermoorden. En als je dit niet alleen in het spel kan laten, maar ook in de 'real'-world zulke dingen gaat doen. Dan moet er gewoon al een steekje los zitten. Al helemaal als je het bij je goede vriend doet.

    Mijn eerste opvatting in het spel was gewoon grof, ik vond het gewoon mooi hoe gedetailleerd het is. Er was hier ook een film van, een man die opgejaagd werd etc.

    Maar om het spel nou uit de schappen te halen, nee. Ik vind dat ze wel leeftijd mogen controleren en nu zomaar aan iedereen meegeven. Want je ziet maar wat die jongetjes doen als ze er niet tegen kunnen, ze vermoorden hun eigen vrienden.
     
  6. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik kreeg ook niet het gevoel toen ik dat een keer speelde: kijken of het in het echt ook kan, en of dat nou leuk is. Dat gevoel heb ik echt niet, dan ben je al ziek in je hoofd voordat je een hard spel speelt. Maarja, dit zul je altijd krijgen. Misschien ook met fable.
     
  7. Noodles

    Noodles Guest

    het ligt gewoon niet aan de game maar als je zelf zo gestoord bent om het in het echt na te doen moet je die mensen aanpakken en niet de game uit de schappen halen toch
     
  8. Tival

    Tival Godlike

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy, dat is een game waarvan ik d8 dat nooit iemand het na zou gaan doen. Anders is bewezen.
     
  9. Reteppd

    Reteppd even niet xboxen

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    1
    manhunt is een slecht spel, dus wat maakt het uit dat het niet meer verkocht zou mogen worden?
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    lekker simplistisch gedacht ofcourse, maar het probleem is dat het spel niet wordt gebanned omdat het 'SLECHT' (qua kwaliteit,spelplezier) is, maar omdat het zogenaamd 'SLECHT' (veel geweld, bloed blahblah...) is (althans, dat vinden SOMMIGE mensen)
    Dus als ze dit bannen, dan proberen ze strax GTA te bannen, of Ninja Gaiden 2, of Conker.... etc etc...

    Verder vind ik gewoon dat je zelf mag kiezen of je wel of niet geweldadige games speelt. Lijkt me nogal onzinnig dat een zootje mensen die zelf nooit gamen, ff 5 minuten naar de TV meekijken met wat hun zoontje speelt, en meteen roepen dat het gebanned moet worden etc. Als je zoontje van dit soort games geweldadig wordt, of gek, of gestoord, dan heb je gewoon je kind niet goed opgevoed, of het joch was al ziek in zijn hoofd...
     
  11. Vinnie 78

    Vinnie 78 Vinnie vinyl

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Een rechtbank in de Britse stad Leicester heeft vrijdag een 18-jarige man veroordeeld tot levenslang wegens het letterlijk naspelen van het gewelddadige videospel Manhunt, waarbij hij een 14-jarige jongen heeft gedood.

    De destijds 17-jarige Warren Leblanc lokte in februari zijn jongere vriend naar een park, waar hij hem met een klauwhamer en een mes doodde. Volgens de ouders van het slachtoffer liet Leblanc zich inspireren door het gewelddadige videospel Manhunt. In dit spel kruipt de speler in de huid van een ter dood veroordeelde seriemoordenaar die zijn slachtoffers met messen en klauwhamers bewerkte.

    De jongeman gaf tegen de rechter toe dat hij de moord heeft gepleegd. Hij zei ook dat hij zich niet meer kon inhouden, toen hij het eerste bloed had gezien.

    Filmkeuring

    De Britse filmkeuring bepaalde eerder dat het spel geschikt is voor spelers van achttien jaar en ouder. Dixons, de grootste elektronicaketen in Groot-Brittannië, heeft het spel inmiddels uit de handel gehaald. De Britse krant The Independent berichtte vorige maand dat het bloedige videospel sinds de moord de winkel uit vliegt. In Nieuw-Zeeland is het spel verboden.

    In Nederland moet de koper of huurder van Manhunt 18 jaar of ouder zijn. Volgens een woordvoerder van het Nederlands Instituut voor de classificatie van Audio-visuele media (Nicam) geldt voor videospelletjes een andere richtlijn dan bij filmkeuringen. ,,Bij filmkeuringen is wettelijk bepaald dat 16 jaar of ouder de minimumleeftijd kan zijn bij het zien van een film. Bij video en computerspelletjes kan de leeftijd worden opgeschroefd naar 18 jaar en ouder.''
     
  12. CecilBDemented

    CecilBDemented demented 4 ever

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben mortal kombat freak
    en nu ga ik jullie allemaal in een baby veranderen
     
  13. XeoN

    XeoN Guest

    Pff, dat een winkel daarvoor buigt zeg...
     
  14. Zephyrus

    Zephyrus ...

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    0
    jah beetje vaag maar terecht, welke idioot maakt dan ook zo'n spel!??! daar krijg je toch alleen gelazer mee van de mensen die dat niet willen (staat/politie weet ik veel wie dat verbied, om manhunt te kopen). Manhunt is een spel wat veelste gevaarlijk is en te geweldadig, dat geweld is gewoon nergens goed voor!

    Ninja Gaiden en dergelijke spellen hebben ook geweld maar daar wordt het in een jasje gestopt waardoor het wat meer als een 'spel' aanvoelt, ik heb wel vaker gedroomd/gefantaseerd om als een Ninja te kunnen vechten en weetikwat. Maar bij Manhunt is het allemaal erg geweldadig en ik weet dat velen mensen (net als ik toevallig) wel eens in het echt dat willen doen (e.g. met elkaar vechten á la DoA3, dit wordt geuit door bijvoorbeeld op een vechtsport te gaan, of Counter Strike, dit wordt dan weer geuit in bijv Paintball) maar hoe verwerk je Manhunt?
     
  15. The Outsider

    The Outsider Know your damn role!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Vrijheid misschien... Hmm, slechte gedachte is het als je dit in het echt wilt doen, zeer slecht. Als je wilt vechten, dan ga je maar naar een vechtschool, als je ninja wil worden, dan ga ja naar de The Ninja Way Training School in Amsterdam:+. Er zijn toch ook heel veel geweldadige films, hoor je daar iemand over...

    Manhunt was echt een hele slechte game, zeer saai.

    Er lopen echt veel gekke mensen... |:-
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2004
  16. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij ligt in nederland bij free record shop nu voor 30 euro... ik kan wel een lesje moorden gebruiken :):p
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Heb deze game nooit gespeeld. Eigenlijk nog wel een must aangezien ik wel van een beetje geweld (in games en op tv) houd :)
     
  18. Fighter

    Fighter Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff wat een onzin. Meteen als er door 1 iemand dingen gebeuren die waarschijnlijk door een computer game zijn veroorzaakt wordt de hele verkoop platgelegd :cool: Ik ken het spel zelf niet, wie van jullie wel en speelt het ook? Is het echt zo geweldddadig???
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Tja als je kijkt hoeveel mensen er op een dag in Amerika worden doodgeschoten door mensen die nooit gamen, dan is 1 zo'n "game" moord natuurlijk helemaal niets meer.
     
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het lijkt mij dat de makers van Manhunt kopers wilden trekken door al dat geweld. Waarmee je juist de verkeerde mensen aantrekt. En dan krijgen meteen alle games de schuld na een enkel incident. Als ik het zo hoor gaat Manhunt erg te ver, dan vraag ik mij toch waarom mensen denken dat een game dat geweld moet hebben? Minder geweldadige games kunnen toch ook goed zijn en goed verkopen?
     

Deel Deze Pagina