Marco van Basten als Bondscoach van Nederlands Elftal...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door xboxbezitter, 15 jul 2004.

  1. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Marco van Basten wordt (naar alle waarschijnlijkheid) bondscoach van het Nederlands Elftal.

    Zelf ben ik hier een groot voorstander van, maar wat vinden jullie hiervan?
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik vind persoonlijk dat hij te weinig ervaring heeft om het nederlands elftal te leiden
     
  3. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik wou dat Guus Hiddink het werd. Maja. Ik denk dat van Basten eventueel ook wel wat goeds zou kunnen betekenen voor ons geweldige elftal. :)
     
  4. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis trouwens niet alleen van Basten, maar van Basten en van 't Schip samen.

    En ik denk dat ze het wel goed doen. Ze hebben ervaring op dat nivo (niet als coach maar als speler) en weten dus wat de spelers doormaken. Verder hebben zullen ze best in staat zijn de sterkste opstelling neer te zetten, dus ik vind het wel een goede keus eigenlijk.
     
  5. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leuke is dat Nederland, mocht het fout gaan op het WK (of zelfs daarvoor al), ook terug kan vallen op Cruijff. Hij heeft namelijk de KNVB aangeraden om v. Basten en van het Schip te nemen...
    Maar op zich heb ik wel vertrouwen in deze 2 mannen, ware het niet zo dat van het Schip behoorlijk op zijn bek gegaan is bij Twente een aantal jaren terug.
     
  6. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    slechte keuze vind ik, v. basten straalt niet echt discipline uit en er zijn nogal wat arrogante spelers in het nederlands elftal en die zullen zich weinig aan trekken van v. Basten.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik kan me nog herrineren dat Cruijff in de VI zei:"Barcelona heeft een speler als Davids nodig".
    Week later, Davids gaat naar Barcelona...en het ging vanaf dat moment perfect met Barca. Cruijff zegt niet zomaar iets (soms wel magoed) en ik heb vertrouwen in Van Basten en v/h Schip!
    Het elftal moet verfrisd worden, maar een keer een wat jongere bondscoach is ook niet verkeerd, en aangezien de spelopvatting van Van Basten gelijk is aan de opvatting van de KNVB dan zie ik het wel zitten.

    Ik las ook in het Eindhovens Dagblad dat Van Basten sommige spelers net filmsterren vond en daar dus kortemetten mee maakt. En dat heeft het Nederlands Elftal nodig, iemand die ze even met beide benen op de grond zet. Want als je soms naar een wedstrijd kijkt, dan zie je gewoon 11 verwaande grootgeldverdieners op het veld staan.
    Dus ik heb er alle vertrouwen in! :cool:

    Inderdaad, arrogante spelers! En dat moet snel veranderd worden, en Van Basten zegt dat hij daar iets aan gaat doen...dus we wachten af!
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2004
  8. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    laten we het hopen
     
  9. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat de toppers wel degelijk naar van basten zullen luisteren, die man is een icoon.
    Zelf zou ik sneller iets aannemen van iemand die in zijn actieve loopbaan zowat elke belangrijke prijs wel heeft gewonnen.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, Van Basten was een wereldvoetballer. Daar heeft iedereen wel gezag voor. Jong en oud....
     
  11. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    daar kun je je aardig in vergissen, zelf zijn het(of ze vinden zich) wereldvoetballers en vinden zich gewoon de man, en dan luister je nergens naar als je dat denkt.
     
  12. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Iedereen heeft denk ik wel respect voor van Basten net als ze dat ook voor Rijkaard hadden. Ik vraag me alleen af of ze dat ook voor van 't Schip hebben. Hij heeft niet zoveel aanzien en is nog vrij jong. Ik hoop alleen niet dat van Basten faalt. Is gewoon iemand die je niet op zn bek wilt zien gaan.
     
  13. DJ Appelmoes

    DJ Appelmoes 't Overkomt je

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, dan kan niemand meer bondscoach worden in dit land. Als er naast Cruijff iemand is die die respect kan afdwingen dan is het Van Basten wel. En heb jij de jongens allemaal persoonlijk gesproken, dat je zo goed weet dat ze zichzelf wereldvoetballers vinden? Misschien moet jij wel bondscoach worden...
     
  14. Goede keus denk ik,

    Van Basten is jong dus ik hoop/ denk dat hij de jonge spelers een kans geeft. Verder heb ik absoluut geen idee over de wijze waarop Van Basten een team leidt dus veel meer kan ik er niet over zeggen. Het is afwachten maar wel met hoge verwachtingen.
     
  15. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    van Basten was zelf een goeie speler , hopelijk wordt hij een goeie coach:)
    En leidt hij Nederland naar het WK in Duitsland ergens in 2006 :)
    Als ze daar naartoe gaan ga ik mee.
    Het is vlakbij huis dus mag je niet missen!
    Wie gaat er eventueel ook naar het WK in Duitsland (ookal is het nog ver weg).
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    remember Dick Advocaat 1 keer verliezen en het is te laat _0/ 8)
     
  17. Fearless[NL]

    Fearless[NL] Ik zit niet op deze

    Berichten:
    577
    Leuk Bevonden:
    0
    Agja , Marco is nog jong:)
    Hopelijk slaat hij een verslaggever op zijn bek:)
    Dick wil wel , maar kan het niet.
    stel je voor zeg wat zou Minister Balkenende daar van zeggen.
    Die 2 zin nou toch maatjes :p
     
  18. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist wel. Van Basten is een van beste voetballers allertijden geweest. Iedereen wil zich bewijzen voor de gast heb ik zo het gevoel van. Waarom denk je dat ze zo graag Johan Cruijf willen als bondscoach? Daarbij is hij ook aanvallend ingesteld, wat alleen maar ten goede komt voor het Nederlands voetbal. Zien we eindelijk is echt voetbal in plaats van dat terugtrekken de hele tijd.
     
  19. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Kromkamp? Landzaat? Castelen?

    Waar ben je mee bezig van Basten...
     
  20. DA_richard_-

    DA_richard_- Jaaa

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    0
    Van Basten heeft nog niet echt veel ervaring maar je moet hem wel de tijd geven om de ervaring op te kunnen bouwen, hij kan denk ik wel de spelers beinvloeden omdat hij zelf ook al een groot talent is geweest. En hij heeft zelf ook in de aanval gespeeld dus hij zou ook wel aanvallende spel tactiek gaan spelen.

    Ik weet nog niet echt wat ik van van het Schip moet denken, maar ik heb wel vertrouwen in hem en in van Basten.

    Alleen ik hoop niet als het een keer fout gaat bij WK dat iedereen dan begint te zeike (OK het is kl*te maar je moet ze de tijd gunnen en ik denk dat het niet beter wordt als iedereen tegen je aan loopt te zeiken)

    het is alleen wel raar dat hij nu allemaal amateur spelers erbij gaat halen maar misschien is dat ook wel goed allemaal van die jonge jongens en als ie ze een beetje goed traint.

    hij heeft ook Kuyt erbij gehaald maar ik vind dat ie het helemaal niet zo goed doet bij Feyenoord
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2004

Deel Deze Pagina