Mariska Veres overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door svennies, 2 dec 2006.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  2. NecroSadistic28

NecroSadistic28 Redeemed In Flames

Leuk Bevonden:
    5
    Damn, deze vrouw kende ik zelfs...met m'n 21 levens jaren. Mooie stem inderdaad, erg jammer.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep ,destijds midden in de jaren 70 toen shocking blue in de dancing Rio in st. Katelijne waver optrad heb ik met de dame in kwestie na het optreden toen zij aan de bar iets kwam drinken nog een leuk gesprek gevoerd...
    Was een bijzondere lieve innemende vrouw,en een leuke gesprekspartner nog ook en zij mocht destijds figuurlijk letterlijk gezien worden...
    Dit is dus echt een schok voor mij.......

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    euhm ... nog nooit van gehoord :eek: maar gecondoleerd

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Oei fardo , de nederlandse groep Shocking Blue en hun wereldhit "Venus"
    De allereerste nederlandse groep die op nummer één in de amerikaanse hitparade gestaan heeft.......en volgens mij zijn er in nederland niet al te veel die hun dat hebben nagedaan....

Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Shame on you Fardo ;)

Wel sneu, mooie stem inderdaad. 59 vidn ik best jong.

7. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep ,inderdaad, en best treurig dat er hier zoweinigen zijn die weten wat zij destijds voor de nederlandse popmuziek betekend heeft...
    Het was een geweldige meid destijds, en ik ben blij dat ik dank zij dat korte en mooie gesprek met haar destijds heb mogen kennismaken....:'-( :'-(

8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  9. Dioxic

Dioxic Guest

Mooie stem inderdaad, had haar een paar jaar terug ontdekt, jammer

En wat heeft die turkse sig van Glue met Xbox te maken, het is dat ik alleen kan lezen wat er staat..

/Mod Lekker nutteloos weer... -Conquistador

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
  11. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  12. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
  13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Shame on you Tao, ik ben een belg en desondanks heb ik haar wel gekend,en toenertijds begin 1974 nog een leuk gesprek mee gevoerd ook .
    Dit was een van de dames die destijds mee het gezicht van de nederlandse popmuziek hebben vormgegeven.
    Mooie vrouw en bijzonder lief, gezegend met een bijzonder mooie stem ook.
    Bijzonder groot verlies voor de muzikale wereld...:'-( :'-(

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ja daaag svennies, niet iedereen heeft al pensioen-leeftijd bereikt op dit forum 8) Dus je kan ze niet kwalijk nemen dat ze niet meer weten welke bandjes er waren in de 70's ;) De naam zegt me ook niks maar het liedje komt me meer dan bekend voor. Gecondoleerd

15. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie deze thread nu pas... Wij kennen Mariska Veres persoonlijk, mijn partner kent haar zelfs al tientallen jaren... Ze woonden ooit vlak bij elkaar in Den Haag... Boodschappen doen, koffie drinken, enzovoort... Zeer goede kennissen dus... Na optredens van Shocking Blue hebben we regelmatig backstage lol met ze zitten maken, Mariska, André (haar man), en de boys van de band...

Het is inderdaad een zwaar verlies, we zijn er behoorlijk kapot van... Vreselijk om je partner zo te verliezen, op zo'n jonge leeftijd nog... En ook zo snel, het was binnen een paar weken gebeurd... Het leven kan behoorlijk hard zijn wat dit aangaat... Mariska was een schat van een mens, altijd gezellig en ze bleef steeds een gewoon mens ondanks het succes wat Shocking Blue (vooral vroeger) heeft gekend... Ze liep dus niet naast haar schoenen en heeft voor zover wij weten ook nooit extreem geleefd zoals zoveel bekende of beroemde mensen... Bonnie St. Claire zuipt zich net als Elizabeth Taylor drie keer in de rondte, maar dat deed Mariska Veres niet... Vroeger zat ze na een Japanse toer gewoon op haar hotelkamertje TV te kijken, terwijl andere beroemdheden zich te buiten gingen aan drank, drugs enzovoort... Het enige wat ze deed na een optreden, was een of twee glaasjes rosé drinken... Ze rookte ook niet en leefde vrij gezond... Maar dat is blijkbaar geen enkele garantie, want nu is ze helaas overleden...

Rust zacht Mariska, we zullen je in ons hart blijven dragen en nooit vergeten...

Deel Deze Pagina