1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Mass Effect 2] Het Verhaal [SPOILER ALERT!]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 24 jan 2010.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Dat heb ik niet gedaan, probeer gewoon nice te zijn.

Wat ik wel doe is met elke gespreks onderbreking op de knoppen te drukken. Paragon of Renegade maakt me dan niet uit. :9

2. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Je ziet ze niet persoonlijk, maar via een hologram. Ik had Anderson councilmember gemaakt, en Udina was nog steeds Ambassador/Adviseur van Anderson. Udina kwam dus binnen nadat ik had gepraat met de council.

Ik was mijn eerste playthrough ook aardig tegen ze. Maar toen vond ik al dat ze me zaten te naaien dus met mijn tweede playthrough(renegade) zei ik dus waar ze mijn spectre status konden stoppen. Ze waren toen ook niet meer echt blij met mij8).
    Vind het wel achterlijk dat Anderson de enige is die mij geloofd. Op het einde van deel 1 zei de council nog zo leuk dat ze blij waren dat ik ze had gered van de reapers en in deel 2 doen ze net alsof het nooit gebeurt is. Ik begrijp best dat ze het geheim willen houden voor de burgers, maar ze hoeven niet zo te doen tegen mij.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Als dat in deel III nog zo is, dan is het voor mij simpel southpark quoten: You go to hell and you die! :9

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Kan ik ergens Redemption nummer 2 bekijken online, scans ofzo? Geen zin om die shit te kopen, maar verhaal lijkt me wel boeiend.

ME Revelation in ieder geval uit, was wel tof. Al had ik meer gehoopt qua verhaal tussen Saren en Sovereign. Zal Ascension wel bestellen volgende week.

5. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zijn zeker vette novels, persoonlijk vond ik Ascension toffer trouwens. Dan leer je ook meer over the Ascension Project :)

6. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Net uitgespeeld was me toch wel een ervaring zeg! toch wel 1 van de meest epische games ooit gemaakt,heel me team is blijven leven was wel mooi te zien! maar beter als deel 1 weet ik nog niet, ga nu een 2e playthrough doen om me char. op level 30 te krijgen kwam op lv. 29 uit.

7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Ook uitgespeeld, wat freaking episch zeg.
    NIET normaal meer.
    Echt de mooiste game die ik OOIT heb gespeeld. Vond hem ook beter dan deel 1.
    Damn wat heb je veel verschillende eindes en shit.
    Miranda bij mij kassie omdat ik voor Jack had gekozen, Jacob dood, Tali, JA TALI! IS OOK DOOD BIJ MIJ GVD.
    Ik denk dat ik de missie weer ga herstartten en haar niet een team de leiding geef, dan gaat ze als het goed is niet dood.
    Maar hoe EPISCH. Echt steeds bij die deur, boom een shot en Jacob dood.
    HEADSHOT.
    Tali ook dood.
    Moest bijna janken toen Grunt en Garrus (zitten standaard bij mij in het team, ze ownen) nog leefden na die eindbaas.
    Wel echt jammer van Tali, met haar speelde ik altijd in deel 1.
    Heeft wel een nadeel zoveel eindes, weet niet echt wat ik wil nu..
    iig heb ik die cerberusaap gewoon laten stikken, doe het wel op eigen kracht.
    Maar hoe krijg je het voor elkaar dat Shephard doodgaat?
    Wat voor gevolgen zal dat dan hebben voor deel 3? weer door cerberus gefixt? :+
    en die reaperschepen op het einde, EPIC.
    Echt een fantastische game. Wil bijna een tweede run beginnen en doorgaan met mn huidige character, maar doe het niet, want dan ben ik mn eerste run voorgoed kwijt.
    Mass Effect 3 staat al voor 2011 volgens Wikipedia.
    maar wie is Harbinger nou? :+

Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er nou zo episch?

Je hebt wat aliens afgeknalt die een reaper aan het maken. Al weet je niet wat ze er mee gingen doen. Misschien was het wel een lieve reaper? Misschien wouden ze wel de reapers met hun eigen wapens bevechten? Tis niet alsof daar antwoord voor wordt gegeven. Gewoon dom knallen and ask question later.

Cerberus heeft ook gewoon niets groots. Je bent een man die beetje loopt te knallen, but who gives a fuck. Ik had nergens het gevoel dat ik met iets 'groots' bezig was. Ik had nog gehoopt dat die cerberus knakker wat achtergond verhaal zou verzorgen of je acties goed/afkeuren. Maar ook hem interesseert het niets wat je doet. Citadel counsel was veel sterker naar mijn mening.

Slap niet goed samenhangend verhaal wat hier en daar niet eens goed aansluit op 1. Te veel nadruk op shooter als je het mij vraagt wat voor naar mijn mening veel te veel heeft gekost voor het inlevingsvermogen.

Ik ben zelf ook een RPG fan en niet zo zeer shooter. Shooters komen met een verhaal van 1 alinea weg. Ik vindt dat ME2 ook veel heeft ingeleverd ten opzichte van 1. Marja aangezien ME1 door te veel shooters fan gekocht die gingen janken over te langen verhalen en/of verkenning. Ik vind het jammer.

Waar waren de kippenvel momentjes in het spel? Toen je SPECTER werd in 1, dat was episch moment. Toen Wrex al dan niet dood ging, dat was episch. Het kiezen tussen wie je opoffert was episch. Nu maak je helemaal geen bewuste keuzes in dit deel tussen mensen.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.965
    Hoe alles in beeld is gebracht heb ik nog nooit gezien in een game.
    Cerberus gaf mij wel een groot gevoel en ik ben meer een shooterfan, maar ook RPG, dit was een perfecte mix voor mij.
    Je hebt tig verschillende eindes, en het eindfilmpje is gewoon epic. Die muziek alles, voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik een film speelde.
    Vind hem beter dan deel 1. Maar ik snap jou ook wel, voor de echte RPG-diehards is het wel een gemis, ik vind het alleen jammer dat Wrex niet in je team gaat in deel 2 mja. :+
    En je maakt juist meer bewuste keuzes in deel 2, als je alle loyalty missies heb gedaan van al je teammates onstond er bij mij toch een soort van band..en ze kunnen doodgaan, allemaal jouw keuze. Ook of ze loyal worden of niet, jouw keuze.
    Vond het echt geweldig.

Bioware loopt verder echt als een trein. Die gasten poepen Dragon Age eruit, Mass Effect 2, werken aan Mass Effect 3, Star Wars MMO en nog een onaangekondigde titel.

10. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het hier in grote lijnen wel mee eens ja, qua gameplay is het ME2>>>>ME1, maar qua verhaal vond ik ME1 een stuk 'epischer'. Nu ben je alleen een beetje bezig met je team samen te stelen, terwijl je in deel 1 echt bezig was met het zoeken naar Saren en zijn motieven. Ik vind dat met die Collectors ook meer een zijverhaaltje en het heeft niet zo heel veel met het overkoepelende verhaal te maken. Natuurlijk is het leuk dat we nu weten waarom de Reapers telkens het organische leven vernietigen, maar ik had eigenlijk op wat meer gehoopt. Ik dacht namelijk dat het zo ongeveer zou gaan: ME1: Vinden van het probleem (Reapers!), ME2: Vinden van een oplossing (Supersterk wapen o.i.d.), ME3: Oplossing uitvoeren (Gigantisch gevecht of een soort van infiltratiemissie ofzo). Maar dat met die Collectors heeft niet veel opgeschoten in het Reaper verhaal.

Het eindgevecht en het begin waren wel erg 'episch' in ME2, maar voor de rest vond ik het eigenlijk reuze meevallen. In deeltje één waren er meer epische dingen (zoals je al zei: tot Spectre gekroond worden, Virmire, Ilos, Battle for the Citadel etc.). En eigenlijk vind ik die Collectors ook niet zo leuk. Saren was gewoon een vreselijk goede vijand, maar die is er eigenlijk niet echt in ME2. Daarnaast zijn insect-achtige vijanden ook gewoon niet cool.

Gelukkig maakten de laatste paar seconden van de game wel heel veel goed!

Wikipedia moet je niet vertrouwen, al denk ik wel dat we hem eind 2011/ begin 2012 kunnen spelen. Harbinger is een Reaper. Hij bestuurde de Collectors en zorgde ervoor dat ze een nieuwe Reaper gingen bouwen. Verder weten we volgens mij niks?

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Harbinger is de leider van de Reapers die ik met al het plezier terug en voorgoed Dark Space inschop. :+

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.965
    Aha, nja die naam kwam voor mij opeens uit t niets. Lol.
    Nu de game uitgespeeld en al mn teammates hebben het overleefd, incl. miranda en zaeed, die niet loyal waren, en zo ga ik hem ook importeren als deel 3 uitkomt.
    Dacht ook als je voor de suicide mission de moeilijksheidgraad op insanity zet je die achievement wel haalt, maar helaas.
    Wel goed eigenlijk maar heb hem dus niet aangezien ik de game eerst op normal speelde, en hem eerst op veteran uitspeelde..en nu dus de laatste missie gedaan op insanity. Is nog wel te doen eigenlijk.
    Hoezo insanity.
    Maak die shit dan eens echt INSANE.
    kom er ook achter laatst dat ik de council niet heb laten leven aan het einde van deel 1. Waar zie ik dat? heb altijd het beste gekozen voormezelf, maar opeens in deel 2 gingen ze lullen dat de council dood is. :+

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Toen je je character van ME1 importeerde kon je een lijst van de meest belangrijke keuzes zien (lot van de council, Wrex en wie je hebt opgeofferd op Virmire).

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Klopt, maar echt belangrijk was dat niet. Er zijn maar een paar dingen die echt gevolgen hebben.

Kwam laatst Conrad Verner weer tegen. Heb hem in zijn voet geschoten en nog bedankt die me. 8)

Iemand trouwens een idee waar Helena Blake zich in deel II bevind. Heb haar na deel I laten leven en wil nu wel eens weten op welke planeet ik haar kan vinden en wat ze te zeggen heeft. :9

15. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    Afterlife Club, Omega.

Ben benieuwd of we in deel 3 de Shadowbroker eens tegen komen. Misschien is het wel een Reaper ofzo. :+

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Hey bedankt, ben daar nu toch. Ga gelijk even rondsneupen. ;):thumbs:

17. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Waar haal je vandaan dat het hun leider is, als ik vragen mag? Als ik zo google vind ik nergens dat hij daadwerkelijk de leider van de Reapers is? En ik had het er zelf ook niet uitgehaald?:+

18. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.860
    We kunnen er in ieder geval zeker van zijn dat het een belangrijke Reaper is. Hij had de macht over de Collectors en hij wordt vaak genoemd. Denk wel dat het de leider is.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Meende ook duidelijk te horen dat Harbinger een Generaal van de reapers was. Dus een leider. ;)

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Denk niet dat Harbinger de leider is. In ME1 zei Sovereign (en in ME2 komt het terug) dat elke Reaper een natie is en om oorlog te voorkomen lijkt het me best dat iedere natie gelijkwaardig is. Verder denk ik ook dat ze beslissingen nemen op een gelijkaardige manier zoals die van de Geth, dus door een consensus te bereiken waardoor een leider niet nodig is.

Harbinger had de controle over de Generaal van de Collectors, maar denk dat het nooit gezegd is dat hij de generaal van de Reapers is.

Deel Deze Pagina