1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja oke laten we het hopen,maar ja aan de andere kant je bent de puinruimer van het spel.:D

    Maar er zullen zeker wel kleurijke toestanden komen,een leuke wandeling op de Aarde anyone?Misschien dat je weer terug kunt gaan naar Virmire of Eden Prime in zijn opgeknapte staat.;):b:
     
  2. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 17 apr 2009
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een beetje non-nieuws, maar wel leuk om te horen. :9
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh, nieuwe artwork hé... *zoekt high-res* (nja, zoeken... weet exact waar ze staan)

    [​IMG]

    Die artwork/wallpaper en al de andere vind je trouwens terug op de officiële Mass Effect site in zowat elke resoluties.
     
  6. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    vind het beetje vaag dat ze zoiets laten zien het is een tekening, bedoel kom dan met iets van een filmpje ofzo....Krijg wel het gevangenis idee hiero. beetje Butchers bay :p
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ze willen de mensen teasen, niet meteen uit de doeken doen hoe het spel eruitziet of wat dan ook. Dat laten ze pas op de E3 zien. De mensen eerst een beetje warm maken.
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    het doet me meer denken aan die eerste hanger uit de eerste metal gear solid!
     
  9. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Die game artworks zijn altijd cool,laat zien dat er veel potentie is en ik hoop dat dat in de game naar voren gaat komen.Tot nu toe twijfel ik er niet aan dat deel 2 alles beter zal gaan doen,Bioware heeft nu meer kennis met de ontwikkeling sinds de eerste ME en dat kan alleen maar beter worden.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Eens, maar de druk om het beter te doen ligt bij BioWare. Als er druk is, ook al gaat het om deel II en beloofde verbeteringen, er kan altijd nog wat fout gaan na de release. Het probleem ligt hem in de tijd en de mankracht, niet zozeer in de financiele middelen. Ik ga er vanuit dat deel II door ruim 100 mensen word gemaakt, maar als ze willen waarmaken wat ze beloven staat er heel veel op het spel. Kijk, framerate problemen verander je niet een, twee en drie. Kijk eens hoelang het heeft geduurd voordat GOW 2 een beetje fatsoenlijk gerepareerd was. Weken, maanden??? De tijd zal het leren, maar ik verwacht altijd problemen en als die er dan niet of nauwlijks zijn kan ik tenminste opgelucht zijn. Zijn ze er wel, dan heb ik ze in elk geval verwacht. ;):9
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Problemen met het ontwikkelen van een game,die zijn en blijven er altijd hoe krachtig een console ook mag wezen.We zijn gewoon nu in een tijd aanbeland waar het meer aankomt op de perfectie van een game,technische aspecten zoals framerate en texturen.

    Grappig is dat ik die texture pop ups ook in andere games heb gezien waaronder Forza 2,PGR 3 en 4 en Need for speed Pro street en denk ik dat het eerder een kwaal is van de 360 motoriek.Nu weet ik niet of de PS3 hier ook last van heeft,maar lijkt me sterk gezien zijn kracht.

    De X Box 360 is gewoon te snel verouderd kwa de technische snufjes,zoals het lawaai en gekraak van alle kanten.De Playstation zou een game als ME wel zeker beter laten dansen,maar die heeft weer een moeilijke programmering waar bijvoorbeeld de makers van Gran turismo weer altijd het onderste uit de kan van het apperaat persen.

    Kortom,Mass effect zal zijn framedrops denk ik behouden hoewel het minder kan zijn.Met graphics zal het allemaal weer net ietsje verfijnder zijn,maar ik verwacht geen mege sprongen.De game ziet er al goed uit,maar zijn het nu de details die gewoon onder handen moeten worden genomen met zijn gameplay want daar valt nog wel wat op aan te merken.Gebruik van je bio powers gaat wat vervelend met dat menu,tevens het wapen wisselen en de menu's kunnen ook wat verzorgder zoals die van de KOTOR games waren zeer goed en overzichtenlijk.
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een kwaal van de 360 motoriek? :D Dat is onzin, heeft niks te maken met de "motoriek" tis geen auto waarvan de motor soms hapert ofzo.

    Heeft te maken met hoe een game geprogrammeerd is. Hoe laad je alles in een game zonder dat je hoeft te laden. Of dat de game laad tijdens het spelen op zo'n manier dat je er niks van merkt. Dat was voor ME 1 niet geperfectioneert door de manier waarop de game gemaakt is. (Voor een uitleg kan ik je de video's van Mass Effect 2 op de GDC aanraden). In die video's legt Bioware uit waarom ME 1 soms happerde en andere schoonheidsfoutjes. In het kort komt het door de manier waarop de game is inelkaar gezet. Elk team maakte zijn eigen stukje van de game en dat werd dan later pas allemaal aanelkaar gezet. Wat voor problemen zorgde met loadtimes etc.

    In deel 2 leggen ze uit dat ze het werk proces van ME 2 helemaal anders hebben opgezet. De game wordt integraal gemaakt als geheel en niet meer uit losse stukjes, zodat zulke schoonheidsfouten er niet meer zijn en meteen worden opgelost voordat ze verder gaan met doorwerken aan de game. Waardoor alle foutjes meteen eruit zijn ipv maar door te werken.

    Ze beloofden ook dat deze foutjes niet in deel 2 zullen zitten en dat ze ook naar bv de lift tijden hebben gekeken en hoe ze dat het beste kunnen aanpakken om deze zo kort mogelijk te maken. Heeft weer alles met laadtijden te maken.

    De gameplay is perfect, moeten ze geen grote veranderingen in maken. Je powers gebruiken gaat super. Het is een Action RPG, niet een shooter... en dat moet zo blijven. Mensen die Gears of Wa achtige taferelen willen halen Gears Of War maar. Mass Effect is een Action RPG, dus heb je menutjes en zal je moeten lezen.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nu snap ik wat je bedoelt,maar wat ik bedoelde was eigenlijk de manier dat het iets vloeiender met het omschakelen van de menu's en niet de shooter elementen.

    Wel is het dat de 360 iets verouderd is,tja ik weet verder ook niet hoe je al die specs noemt maar bedoelde dat even zo aan te geven.De gewone x Box zat wel verfijnder inelkaar,tenminste vond ikzelf en heb er nog geen enkele problemen mee gehad.

    Maar anyway,als ik Final fantasy nu al zie voor de 360 dan zit ik toch wel even te vergapen,er zijn details die ME nog niet heeft zoals bewegend haar en kleding.Oke het zijn details waar je niet zoveel aan hebt,maar ja die makers hebben dan ook hun ziel veruild ofzo.:D
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    De game ziet er anders uit door de engine die de games gebruiken. Dus het framework waarop een game gemaakt is.

    Bioware heeft zn eigen engine en de Final Fantasy makers ook, die elk zijn eigen specifieke eigenschappen hebben. Maar die niet voor elke game geschikt zijn.

    Zo heb je engines die gemaakt zijn voor grote open wereld games zoals Far Cry 2, maar ook engines zoals voor Dead Space met kleine ruimtes. Dit heeft weer te maken met laadtijden.

    De Engine voor Final Fantasy zou niet werken voor Mass Effect omdat Mass Effect veel grote open ruimtes heeft, planeten waarover je kan lopen etc, dat heeft Final Fantasy niet op die manier. Mass Effect zal in zo'n grote ruimte veel meer moeten laden en berekenen dan Final Fantasy, waardoor de grahics anders/ iets minder zullen zijn. Had Final Fantasy ook zulke grote werelden dan zou het er ook heel anders uitzien.
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Oke het is me duidelijk,bedankt om dat even zo uit te leggen en ik heb weer wat geleerd.;)
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Graag gedaan ;)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    E3 2009: Mass Effect 2 at E3
    And Shepard lives to tell the tale.

    April 30, 2009 - BioWare has once again begun posting to its blog on IGN. For the very first Mass Effect 2 post, Executive Producer Casey Hudson has already begun clearing up rumors and making news. The first bit of exciting news is that Mass Effect 2 will indeed be shown at E3. Hudson promises, "you can look forward to some incredible new experiences in Mass Effect 2 as the story takes on even larger proportions, along with a ton of gameplay improvements and a return of the things most loved by players of the first game. "

    One of those things people loved was their very own Commander Shepard, a character that was hinted at being killed in the first Mass Effect 2 trailer. Hudson closed out the blog post by saying, "Oh, and I've heard some rumors that Commander Shepard is dead. Better not be. We had a lot of big plans made, so if someone's gone and killed Shepard then things are going to take an unexpected turn… "

    Head over to the BioWare Blog on IGN for more.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Tuurlijk is Shepard niet dood. Degene die dat denken hebben de game nog niet goed genoeg gespeeld. ;):)
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Kan natuurlijk ook zijn dat je het eerste uur/missie nog met Sheppard speelt en dat hij/zij dan dood gaat.
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Er waren toch plannen om je personages met alle stats etc. mee te nemen naar het vervolg? Dat gaat dus niet door?
    Ik volg het nieuws rond dit spel niet, dus heb geen idee wat hier al over gezegd is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina