Een kwaal van de 360 motoriek?
Dat is onzin, heeft niks te maken met de "motoriek" tis geen auto waarvan de motor soms hapert ofzo.
Heeft te maken met hoe een game geprogrammeerd is. Hoe laad je alles in een game zonder dat je hoeft te laden. Of dat de game laad tijdens het spelen op zo'n manier dat je er niks van merkt. Dat was voor ME 1 niet geperfectioneert door de manier waarop de game gemaakt is. (Voor een uitleg kan ik je de video's van Mass Effect 2 op de GDC aanraden). In die video's legt Bioware uit waarom ME 1 soms happerde en andere schoonheidsfoutjes. In het kort komt het door de manier waarop de game is inelkaar gezet. Elk team maakte zijn eigen stukje van de game en dat werd dan later pas allemaal aanelkaar gezet. Wat voor problemen zorgde met loadtimes etc.
In deel 2 leggen ze uit dat ze het werk proces van ME 2 helemaal anders hebben opgezet. De game wordt integraal gemaakt als geheel en niet meer uit losse stukjes, zodat zulke schoonheidsfouten er niet meer zijn en meteen worden opgelost voordat ze verder gaan met doorwerken aan de game. Waardoor alle foutjes meteen eruit zijn ipv maar door te werken.
Ze beloofden ook dat deze foutjes niet in deel 2 zullen zitten en dat ze ook naar bv de lift tijden hebben gekeken en hoe ze dat het beste kunnen aanpakken om deze zo kort mogelijk te maken. Heeft weer alles met laadtijden te maken.
De gameplay is perfect, moeten ze geen grote veranderingen in maken. Je powers gebruiken gaat super. Het is een Action RPG, niet een shooter... en dat moet zo blijven. Mensen die Gears of Wa achtige taferelen willen halen Gears Of War maar. Mass Effect is een Action RPG, dus heb je menutjes en zal je moeten lezen.
Klik om te vergroten...