1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk zeer uit naar deze game. hoop echt dat hij nog in 2009 komt. al lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk gezien het nieuwsbeeld...
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja ik kan ook niet wachten,maar ik hoop dat de makers zich nu ook gaan concentreren op de bugs zoals die beeld graphic pop up en framedrops.Wat me ook opviel is als je naast de Mako staat valt hij niet zo in verhouding met jou en je team,dat hij te klein lijkt om zoveel crew mee te dragen.Maar dat kan een vertekent beeld zijn,maar dat is natuurlijk weer wat muggenziften maar het viel me even in het oog op.

    Ook hoop ik op een blik nieuwe personages,Ashley en Tali vind ik de minst interessante karakters en Garus mag wel meer uit zijn schulp kruipen en verhaal meekrijgen.Wrex blijft gewoon stoer,een van de meest fantastische game karakters ooit gemaakt!:)
    En verder meer levende planeten,maar dat is al vaker gezegd geworden.De animaties wat meer vloeiender dat mag ook wel,af en toe gaat het nog een beetje te houterig.En meer emotie in de gezicht expressies met de dialogen,de menselijke huid en haar lijkt nog wat plastic achtig in het eerste deel dus ook dat mag beter.En de vrouwelijke kapsels mogen langer met animaties,zodat je pas echt iedereen kan namaken die je maar wilt.
    Van Carlo Boshard tot je favoriete model,actuer,actrise of je etterige broer om wat te noemen.:)
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2009
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij heb ik in het eerste deel vaak niet door gehad dat ik een belangrijke keuze aan het maken was. :+
    Je bent zo gewend dat games behoorlijk lineair zijn dat je er niet echt over nadenkt. Het eindresultaat zal toch hetzelfde zijn.
    Bij ME niet dus.

    Nu zeg ik niet dat ik niet goed heb nagedacht, maar gewoon dat ik meestal niet echt besefte dat het een grote invloed zou hebben.

    Ik heb de council btw laten stikken. :cool: Naar mijn inschattingen hadden we elk klein beetje vuurkracht wat we hadden ook echt hard nodig
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Even over Wrex, want ik hoop dat we ook meer humor, en dus emotie, krijgen in de volgende delen:

    ''If I die in here I'll kill him.'' ;):lol:
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kan echt niet wachten op deze game :cool:

    De enige game waar ik dit jaar echt op zit te wachten :9
     
  6. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dan had ik het dus toch goed van Wrex verstaan,super!

    Meer humor,inderdaad.En de gesprekken ook wat vaker in de buitenlucht dan op het schip,zoals bij de KOTOR serie.
    En interacteren met dorpelingen,en meer confrontatie met je verleden als je bijvoorbeeld Ruthless bent of Colonist.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ben ook wel benieuwd naar de eerste beelden. Voordat de game uit is wil ik wel bij deel 5 van deze topic zitten. We moeten de tien wel kunnen halen voordat de game bejaard. Een week, ofzo iets, na de release al beginnen te lullen over Mass Effect 3 zou ook wel helpen denk ik. ;):)
     
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat lullen over Mass effect 3 is geen probleem voor mij,sterker nog het zou interessant zijn als de 2 komende delen later in een Classic Trilogy box zouden worden geleverd.Dat zie ik wel voor me,als ik nu al zo naar de fans en massa kijk die ME volgen en spelen.
    En voor velen is zelfs Mass Effect de 360 game,zoals bij de eerste X Box Halo was.

    Met de gehele ontwikkeling van Mass Effect 2 zal er echt wel veel aandachtspunten zijn voor de makers,en ik denk dat ze bij deel 1 de planeten extra wat kaal hebben gelaten om het spel niet te lang in ontwikkeling te houden.Maar kan ook zijn verwegen de plaats op de CD aangezien die al aardig vol zit,maar dan is er nog een optie ala de Final Fantasy games een 2de CD erbij te voegen.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ja, maar er is ook wel gebleken dat een groot deel van de mensen geen behoefte heeft telkens weer een andere DVD er in te moeten stoppen. Ik ben wel voorstander van BR. Op een dubbellaagd BR kan je verdorie 50 GIG kwijt en dan hebben we het nog steeds over 1 disc. Het punt is dat MS verdomde koppig doet en ze alleen maar zitten te (censuur) op Sony. Doe normaal zeg ik dan en denk eens aan je klanten cq gamers. ;):) Ik vind dus ook dat de ontwikkelaars hier wel eens tegen mogen gaan protesteren bij MS.
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat vind ik ook,probleem is alleen dat het niet zo makkelijk voor een developer is om echt de ballen aan te trekken van de media.We hebben Fox nieuws gezien in het ME topic,als ik de ontwikkelaar was had ik de liefdes scenes nog wat intenser gemaakt zowel in beeld en ervaring.Maar de games industrie heeft nu zoveel last van al dat gezeur,dat we dadelijk Teletubbie achtige games zitten te spelen in de toekomst.:b:;)

    Dan nog over die CD wissel fase,nou ik stoor me daar niet aan.Of ik nu de adapter moet laden of een cdtje wisselen dat blijft voor mij hetzelfde.:)
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik hoop trouwens wel dat er meer Team Members komen. (Hoop vooral op een geth die rogue is en bij jou aansluit, net als in KotOR2 waar je robots als team members had). :+

    Maar wat ik me wel afvraag hoe word de save game van Mass Effect 1 gelezen. Want voor de level 60 achievement ben ik weer ff opnieuw begonnen maar werd alweer level 60 voor ik uberhaubt de citadel had verlaten. Maar heb nog wel de oude save files staan. Zou je dan zelf kunnen kiezen ofzo welke save file je wilt gebruiken? :eek:
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Normaal gesproken zou dat geen probleem moeten zijn,zo deed ik dat al bij de KOTOR serie.

    En je squad kan in ME II waarschijnlijk wel vergroot gaan worden,en zo'n Geth Trooper zou leuk zijn daar dacht ik laatst ook nog aan.:thumbs:
    Ook zou het tof zijn als ze het systeem vanuit KOTOR II hanteren,dat je karakters krijgt naar je geaardheid.De replay waarde word daarmee extra vergroot,dat als je bijvoorbeeld een slechtgezinde Shepard bent ook andere leden krijgt.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ik wel, want de 360 zorgt er namelijk ook voor dat je langer moet wachten en mijn moeder zeurt nog al eens over het stroomverbruik. ;):)
     
  14. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    die 10 sec :+

    Ik lees die dingen en besef verrek moet deel 1 nog uitspelen! maar als ik dat dus goed lees heeft het dus ook nog eens invloed op wat je eerst deed bij deel 1? maar wat als je geen deel 1 hebt gespeeld? Snap je dan nog wel iets van deel 2? :+
     
  15. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Wat ik zo weet is het mogelijk om Mass Effect II zo te gamen,al heb je de eerste niet gespeelt.Wel zal je dan een hoop ontgaan misschien,maar kan ook zijn dat ze het anders oplossen.

    Nu ik dat zo bedenk,zou het cool zijn als ze een optie weten te maken dat je met je deel 2 karakter de eerste game kunt spelen,en dat je dan een soort prequel krijgt van je eigen Shepard.En de moderne features die dan kunnen worden overgezet naar deel 1,zoals de details van de nieuwe kapsels en gear van je karakter en nieuwe stemmen.
     
  16. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Cd wisselen is vet :) Als een game op meerdere schijfjes zit weet je tenminste dat het episch wordt :cool:

    Ja oke er past 50 gig op een BR, maar dat zie je niet aan de disc zelf, die blijft 12 cm. en meerdere schijfjes van 12 cm is altijd nog leuker dan één schijfje van 12 cm :) Hoeveel er ook op past.

    Ik kan me nog herinneren dat ik uren bezig was met Skies of arcadia op de Dreamcast en net toen ik dacht dat ik het had uitgespeeld, Moest schijfje 2 er nog in :) ipv 50 uur, ging ik door naar de 80 :)

    Zo'n mooi gevoel is dat, als nu een game voorbij is moeten we wachten op deel 2. Dan is het gelijk verder gaan.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Als deze game de minpunten van deel 1 kan wegwerken, en toch dezelfe kwaliteit kan handhaven, dan zie ik dit toch zeker als van de beste games van 2009/2010 worden.
     
  18. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb het helemaal met je eens :9 :thumbs:

    Ontopic: ik ben benieuwd wat we in maart tezien gaan krijgen.
    Ik hoop echt dat ze kwa leveldesign, het wat voller gaan maken kwa planeten en sommige gebouwen.
    Want soms zag het er allemaal wel kaal uit. :p
     
  19. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    eens. De planeten waarop je hoofdmissies deed zagen er redelijk uit maar waren ook nog wat kaal als je het mij vraagt. Indoor zag het er wel allemaal gaaf uit.

    Echter de 'extra' planeten waren saai. Was elke keer het zelfde: Landen met je karretje -> Kijk op de kaart waar iets is aangegeven -> rijdt er heen (al reedt dat ding voor geen meter) -> Pak iets op/schiet wat dood -> kijk weer op kaart voor volgend punt -> enz.

    en toch ben ik volgens mij op elke planeet geweest :+

    Ik zou ook wel wat meer nutteloze opties willen. Zoals in KOTORII dat je in je eigen schip de veiligheidscamera beelden kon bekijken. Je hebt er niets aan, maar toch gaf het een extra gevoel van realiteit. Dat soort kleine dingetjes.

    Het 'praat' systeem was geweldig, wou alleen dat je iets beter gesprekken kon door drukken. Als ik dat nu deed was de kans groot dat ik per ongelijk bij het doorklikken ook de volgende zin/uitspraak aanklikte. Wat vooral bij 2/3/4/5/6e keer doorspelen nog wel eens gebeurden :+.
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Meh...Ik ben heel vaak precies hetzelfde gebouwtje tegengekomen. Precies dezelfde layout, kleuren en meestal zelfs ook dezelfde plaatsing van de enemies.
    Zag er goed uit, maar origineel was het na 456 keer niet meer. :+

    Voor die extra planeten waren er volgens mij maar 2/3/4 verschillende gebouwen. Misschien hadden ze dat gedaan om ruimte te besparen op de DVD. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina