1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Volledige trailer te vinden op IGN.

    Tof! Einde is erg baas ouwe. :cool: Gelukkig heb ik niks gevolgd en laat ik me keihard verassen in de game. Heb wel alleen een vraagje: Die gozer die je in de trailer ziet met die blauwe ogen achtige iets, is dat Cerberus of hoe die persoon ook moet heten?
     
  2. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Cerberus is een organisatie ;) Speel deel 1 maar weer eens zou ik zeggen ;)

    Die man is the Illusive Man, welke werkt voor Cerberus. Voor de rest weet ik geen bal van het verhaal nog en dat wil ik graag zo houden :)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.236
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Kick ass. Dit word zo de rpg van 2010, westers en oosters. _O_
     
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Mag de nieuwe Final Fantasy er dan ook nog bij, of is dat teveel voor het ego van RPG land? :9
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Door mijn nieuwe Xbox heb ik de afgelopen dagen weer deel 1 gespeeld. Na zo'n 13 uur heb ik het spel uitgespeeld. Dus qua verhaal ben ik helemaal op de hoogte. Dus nu ben ik benieuwd welk effect mijn keuzes hebben voor deel 2. En ik ben ook benieuwd hoe het gaat met het importeren van mijn personage. Dus ik ben helemaal klaar voor deel 2. Het was inderdaad wel handig om deel 1 uit te spelen voor je aan deel 2 begint. Anders snap je sommige dingen qua verhaal denk niet. Maar goed, ik heb totaal geen idee welke richting deel 2 opgaat.

    Twee jaar geleden had ik deel 1 al gekocht, maar was toen afgehaakt na het halen van Eden Prime, Spectre status en Feros. Maar toen heb ik ook veel side missions gedaan, maar dat vind ik zo saai. Toen ben ik op een gegeven moment mijn interesse kwijt geraakt. Met deze playtrough heb ik me puur bezig gehouden met het hoofdverhaal. En dan is het spel zeer tof, vooral als je bezig bent met Noveria, Virmire en Ilos. Feros vond ik verreweg de minst leuke planeet om te spelen.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.236
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ja, want Japanse RPG's lijken mij teveel op elkaar. ;)
     
  7. Donwesje

    Donwesje Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit word een hele toffe game denk ik zelf. Alhoewel het aan de andere kant ook weer tegen kan vallen als je ziet wat voor topgames er dit jaar al uitgekomen zijn.
     
  8. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    bioware heeft het volgende bekend gemaakt over je personage overbrengen van deel 1 naar deel 2

    We know many fans of Mass Effect have been asking how their saved games would transfer between Mass Effect 1 and Mass Effect 2. We have put together details you need to know about transferring your saves between ME1 and ME2.

    I am sure this will create some new questions. Please ask them in this thread and, post Xmas break, I will try to get them answered for you.

    Save Game Import

    * Upon starting a new game from the main menu, players can import a character save from Mass Effect 1

    * The Player chooses which character to bring in. Bringing in more than one character is possible, this will create a second or additional profile(s), just like in Mass Effect 1.

    * For Xbox 360 players need to be signed into your profile that you used to play through Mass Effect 1.

    * On PC players will select the .MassEffectSave files to import.

    * The profile and save data must be present on the hard drive and not an MU.

    * There is a limit of 11 end-of-game saves that can be imported into ME2. This means that if the player was to complete ME1 12 times, regardless of the number of unique playthroughs used, the 12th save will not be available for import, but saves 1 through 11 will be available.

    At this point we have revealed that the save game import system will carryover all your decisions and plot decisions from ME1 into ME2. Did you save the Council? Who survived Virmire? And how did you handle your most ardent fan? We don’t want to list everything out and spoil the surprises we have in store for you, but rest assured you will be pleased when you see just how much carries over into Mass Effect 2.

    Up until now we have only discussed the plot impacts of this feature, however, there are also certain gameplay perks as well. If you finished ME1 as a high level character you will receive greater bonuses than those who finished at lower levels. Ex, if you finished ME1 as a level 35 character, you will receive a bonus, but if you finished ME1 as a level 50 character, your bonus will be larger. That being said these bonuses will not put new playthrough characters at a severe disadvantage. For example, some of these bonuses include a monetary boost at the start of the game, or additional research resources for use at the Normandy’s Tech Lab. Another perk is if you finished the game as a Paragon or Renegade, part of your alignment will carry over making it easier to access certain dialogue options.

    Finally, some technical information regarding the feature as well. If players start a New Game + after beating the game they will be able to re-use the same character import file they did for their first playthrough. Yes New Game + is making a return to Mass Effect 2! Additionally as mentioned above, make sure you are playing on your Xbox 360 profile that you completed ME1 on and that the profile and save data is present on the Hard Drive and not a MU. If you want to do a quick check and make sure you are good to go, load up Mass Effect 1 and see if the New Game + option appears. That will let you know your save game is ready for Mass Effect 2.

    We are definitely excited to share this brand new feature with everyone, and remember what you do in Mass Effect 2, will have consequences in Mass Effect 3!
     
  9. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.236
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Het begint nu echt te jeuken, moet spelen nu. ;)

    Ik kijk juist wel alle spoilers enzovoort om mezelf zoet te houden. Kan met nooit inhouden. ;)
     
  11. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Hij werkt niet voor Cerberus, Cerberus werkt voor hem ;) .
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer wat geleerd! En nu proberen uit dit topic te blijven ;)
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Hmm daar ben ik het niet mee eens, het enige minpunt wat ik heb op Mass effect is dat de vriendschap met je teamleden niet helemaal tot zijn recht komt. In Japanse RPG's is dat wel altijd heel erg merkbaar, en zo ook in de KOTOR games. Wat dat betreft hoop ik dat ME2 daar wel meer mee gaat doen, Wrex vind ik persoonlijk het best uitgewerkte karakter vanuit de eerste game die me echt interesseerde, en Cpt Anderson.
     
  14. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Zit trouwens echt te twijfelen ( ja nu al ) wie ik in mijn squad neem, sowieso Thane maar de 2e weet ik nog niet. Die chick ziet er wel weer fijn uit, maar Legion of Subject Zero lijken me toch veel gaver.
     
  15. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Even over die save import ... ik heb met 1 character de game een stuk of 5 keer uitgespeeld ik begrijp nu dus dat iedere keer dat ik de game uitspeelde met deze character een save werd aangemaakt toch
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de select-existing carreer voldoende of heb je écht de save-file nodig om Mass Effect 2 te kunnen spelen?

    En wat is de MU???
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.236
    Leuk Bevonden:
    4.756
    MU = Memory Unit volgens mij.

    Ik denk dat het op dezelfde manier gaat als in deel I, maar dat je ondertussen ook de save mee neemt als je die hebt. Als je die niet hebt denk ik dat er een andere optie beschikbaar is die je in staat stelt een nieuw karakter op te bouwen.

    Ik wil er nog voor 29 januari proberen voor te zorgen een level 60 shepard te hebben. Niet echt belangrijk voor deel II, maar meer voor de keuzes. Mijn broertje is zich nu ook al aan het voorbereiden. :)
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    De Save File. MU = Memory Unit.

    Klinkt allemaal vrij logisch als ik het zo lees. Toch weer een toffe optie dit :) Ik zat volgens mij op anderhalve playthrough en ergens tegen de level 60 aan. Misschien dat ik het voor de release van deel 2 nog even oppak en hem voor een tweede keer uit speel.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.236
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Je zult wel moeten, anders mag je dit topic niet meer in. :+
     
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Dat vroeg ik me dus ook af, ik heb met mijn Main character het spel 6x uitgespeeld, kan ik dan elke playtrough kiezen?

    Want anders ga ik hem nog een keer opnieuw spelen, aangezien ik de laatste playtrough qua opties nogal heb verknald.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina