[XOne] Mass Effect 3 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruik spoilers!
    Waarom zouden de Mass Relays vernietigd moeten worden, deze zijn geen gevaar, zolang de Reapers zelf maar vernietigd worden. En Casey Hudson heeft zelf gezegd dat het geen simpel einde zou worden met een keuze tussen A,B en C. Dat is het nu dus wel.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Vandaar dat iedereen het ook zo teleurstellend vind en Marauder Shields de mascotte is van het verzet op Facebook etc. :thumbs:

3. Seh

Seh Guest

Sorry van de spoilers, dacht dat ik in andere topique was. Maar het eisen van nieuwe en andere eisen is gewoon kut.
    Je kunt nooit een vervolg maken als er opties zijn om de Mass Relays te vernietigen en/of om ze te slopen. Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven CheesieOnion wat voor significant ander einde had je graag gezien dan? Tot nu toe kom je niet verder dan Mass Relays die blijven bestaan. Terwijl bewezen is dat men zelf die dingen al kan maken met beperkte resources voor handen, zie Illos. Dus na een jaar of 10 moet da twel te verwezenlijken zijn.

Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2012
  4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.122
    Ach, de keuzes die je maakte had ook minimale resultaten in deel 3 dus dat maakt niet uit :+

5. Seh

Seh Guest

Wat hadden de andere keuzes nu echt dan?

Voor squad mates die dood gingen kreeg je een cameo toch? Gewoon een vervangertje. Net als bij het opofferen van The Council, je krijgt toch altijd een council die kut is. Kies je Andersen als menselijk council lid? In ME3 heb je toch Udina. Blaas je de collector base niet op? Dan heb je iets minder war assests dacht ik. En zo kan ik nog wel even door gaan. De game geeft je het idee heel veel verschillende belangrijke keuzes te maken, maar in principe is het allemaal het zelfde.

Dat men daar nu bij nota bene het fucking einde van de trilogy pas over valt snap ik echt geen ruk van. Oh wacht ik snap het wel;
    Volg de massa mensen! Lekker meegaan met de rest zonder zelf na te denken, nee een filmpje kijken is niet zelf nadenken.

6. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Jep, dit is het probleem. Bioware bepaalt welke keuzes je kunt maken - oftewel, je hebt zelf altijd maar een minimale invloed gehad.
    Dan nog het feit dat Renegade/Paragon nooit fout/goed is geweest. Als je alleen maar een goed einde kon krijgen door een paragon te spelen, is er ook geen keuze meer (veel mensen willen het goede einde - dus zou iedereen paragon moeten spelen).

Het is leuk bedacht; keuzes die 'invloed' hebben, maar het was vanaf het begin duidelijk dat je keuzes alleen maar invloed hadden op een kleinere schaal.

En dan nog dat "Retake Mass Effect" bullshit wat nergens op slaat. ME is nooit van 'ons' geweest. Het is altijd BW's verhaal en visie geweest. Men speelt de trilogie - geniet van alles - komt bij het einde aan en het is niet waar ze zelf over droomden (kleine Asari's, huisje op Rannoch, gemuteerde turman babies met Garrus (opperbaas door de delen heen btw _O_ ) en daardoor is alles maar kut met peren en opeens is BW een dikke troll. Ik word zelf eigenlijk bitter van dat 90% van de berichten over ME3 over het einde gaat. 8)

7. Seh

Seh Guest

En dit is dus een typisch voorbeeld van schaap en kudden gedrag, bij Mass Effect 1 & 2 hoorde je bijna niemand over de keuzes die toch niet zo veel invloed hadden. Misschien 10% van de topics op de fora ging hierover, nu gaat 10% over de game zelf en 90% is huilie huilie over het einde. Geinig dat een game zo'n duidelijk voorbeeld kan geven.

8. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Mjah, ze hoopten allemaal dat alle keuzes in ME/2 op het einde ineens wel invloed zouden hebben. :)

9. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    De Protheans hebben zelf eerst de geheimen van de Mass Relay moeten achterhalen om the Conduit te bouwen en dat is zeker in 10 jaar niet te doen, ook zijn er geen Prothean VI's meer die eventueel zouden kunnen helpen.

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    In ME2 hadden de keuzes ook veel meer invloed.

Je kon zelfs dood gaan. Vrijwel alle squadmates konden het niet overleven als je niet de goede keuzes maakte.

11. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Hoeveel verschil zat er nu daadwerkelijk in?
    Iedereen overleefde - iedereen dood - beetje van beide. Het einde was ook niet veel meer dan de zon die rood of blauw kleurde en een paar doodskisten.

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.122
    Wat had je er dan anders in willen zien?

13. Seh

Seh Guest

Niets waarschijnlijk, Badstreak en ik zitten op 1 lijn. Je krijgt minieme keuzes in het verhaal die BioWare zelf geschreven heeft. Als je
    Mordin laat dood gaan in ME2 zie je hem niet meer, maar een andere Salarian die wel even die genophage fixxed. Wrex dood? Wreav neemt het over en je hebt misschien 5 andere dialogen en de rest van het verhaal is het zelfde. Altijd al zo geweest in deze games.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik heb eerlijk gezegd ook het keuze/gevolg systeem uit Deus Ex beter gevonden. Die keuzes/gevolgen waren wat directer. Hier duurt het soms nog even voor je het merkt en dan ben je alweer vergeten wat de keuze was die je hebt gemaakt. Hierdoor laat de game je snel denken dat er grote gevolgen aan vast zitten.

Het is in bijvoorbeeld het geval van Geth en Quarian wisselen of een keuze maken tussen Theo Janssen en John Guidetti. :+\
    Kortweg gewoon kut en dat wil je niet op deze manier.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Lijkt me ook wel duidelijk als je even nadenkt, is natuurlijk ook onmogelijk voor BioWare om voor elke keuze de game geheel anders te maken. De keuzes zijn miniem voor het einde maar tegelijkertijd ook niet een zwart-wit keuze zoals bij andere games. Het enige wat ik jammer vond was de Rachni, altijd geholpen in ME1 en ME3 maar verwachte daar wat meer van.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik snap wat je bedoelt, maar dan moet je zulke dingen als studio toch ook niet beloven of wel?

Logisch dat je vroeg of laat een keer om verzet vraagt, ze vangen wel 30-60 euro of meer per game. Dit is gewoon een gamerslente, het verzet tegen BW en EA om ME 3.

17. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ach ga weg met je verzet ;). ME3 is gewoon een harstikke goed spel - ongeacht het einde. De humor, de characters, zelfs de combat zijn gewoon goed. Natuurlijk zitten er een aantal dingen de beter of anders hadden gekund, maar het is gewoon een waardige opvolger van ME/2.
    Men steekt 200+ uur in de hele trilogie en geniet er bijna elke seconde van - totdat het einde ervoor zorgt dat alle die uren eigenlijk maar kut waren... Ik snap daar niks van, maar misschien ben ik achterlijk :+

Misschien moeten developers maar niks meer beloven, want ze krijgen uiteindelijk een shitstorm over zich heen. Alhoewel ik als architectuur/bouwkunde student wel snap waarom ze het doen. Je hebt bepaalde visies en ideeën waar je op dat moment hartstikke trots op bent en graag wilt realiseren. Gaandeweg leer je dat die ideeën en visies niet helemaal realistisch zijn en ga je proberen om het allemaal zo goed mogelijk op te lossen.

@Seh - je zegt precies wat ik dacht. Je keuzes hebben altijd maar een kleine invloed gehad.
    Als je bijvoorbeeld Maelon's date bewaard in ME2 overleeft Eve de ingreep van Mordin in ME3. Maar of Eve leeft of niet maakt voor het genezen van de genophage niks uit.

Maarja, ik heb elke seconde genoten van deze fantastische trilogie. Ik hoopte alleen vurig dat de 'Reapers winnen met Liara Beacon' één van de eindes was... :'-(

Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  18. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Punt.
    'Nuff said.

19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.122
    Denk je om de spoilers? ;) Bovendien kan je dat laatste gewoon voorkomen :)

20. BlueReaper

BlueReaper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En toch kijk ik uit naar de dlc. Ik wil gewoon een episch einde voor een epische game.
    Ik vind het niet slecht ofzo, maar het is net als een diner in een restaurant alles was ontzettend lekker, alleen het toetje was een beetje zozo. Of je nou je controler weg legt of het restaurant uitloopt, het laatste blijft je het meest bij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina