Mwah, Overlord scheen niet echt goed te zijn, heb hem ook niet gespeeld maar Arrival en LotSB waren wel super. Ook voor het verhaal.
LOTSB is alleen kut op het punt dat je dat schip moet oversteken in de buitenlucht. Gruwelijk vaak dood gegaan. Het is nog erger dan die oversteek op dat Marsstation in Mass Effect 3.
Welk niveau had jij dan? Ik had de een na hoogste en vond het vrij simpel, Insanity was ook nog wel gelukt.
haha ik had gisteren precies hetzelfde. Heb het gevoel dat ik helemaal nog niet klaar ben.. Helemaal toen ik zag dat Spoiler Shepard nog in leven is op het eind
Ik heb het stuk zelf ook eens geprobeerd, destijds wel met een illegale savegame, maar kwam nog geen stap verder. Ik had hem op Insanity staan met de Lair expansion. Het probleem was dat ik nauwelijks mezelf kon healen en mijn teamgenoten voortdurend tegen muurtjes aanliepen, want dat is het grootste nadeel van die expansion en is ook nooit gefixed. Alleen dat was de oorzaak van mijn dood gaan ook nooit. Dat lag hem meer in de akelig sneaky vijanden die soms in eens om de hoek komen en je binnen 3 slagen hoeken. Ze hebben daar meende ik veel granaten en soortgelijke wapens, waardoor je dat stukje op die brug zeg maar steeds stapje voor stapje moet doen. Je kunt ook niet direct ergens dekking zoeken of vinden. En na 30x proberen had ik er de tyfus tering hekel aan. Als je éénmaal in die Lair bent is het wel bijkomen en eens even flink rondsnuffelen, al vind ik dat naar verhoudingen op Insanity een minder grote beloning. Ik hoop dan ook dat ze de loot in een volgende ME game aanpassen aan de difficulty, dan loont het tenminste om op die stand te spelen.
MP is wel top hoor, daar niet van, maar leeft dit online nog? Eergister mijn (zoveelste) playthrough afgerond; blijft een geweldige serie. Ben een beetje bang voor ME4....andere studio die eraan werkt...en ik ga deze characters missen....wordt moeilijk om daaraan te tippen!
Zit de afgelopen dagen lekker online te knallen.. altijd wel volk. Alleen nu ff niet haha.. zit lekker te wachten in de lobby. Ook playthrough nummer zoveel afgerond en nu de mp aan t checken. Tot eergister nog nooit gedaan
MP is echt vet. Ik heb mijn 360 trouwens alweer in de vitrine staan, anders was ik wel effe online gekomen. Maar pas begonnen? Je weet dat er een boel mappacks gratis (!!!) te downloaden zijn?
Ik heb dus een vraag omtrent Mass Effect 2/3 DLC. Nu heb ik deel 1 gespeeld, maar ligt Mass Effect 2 al jaren te wachten om te worden gespeeld. Nu is mijn vraag, welke DLC van ME 2 is relevant voor deel 3. Via wat gegoogle, maak ik op dat Kasumi en Lair of the Shadow Broker alleraardigste DLC zijn en dat Arrival een bruggetje vormt tussen deel 2 en 3. Graag hoor ik ook de mening van jullie. Zelfde voor deel 3, want als ik aan Deel 2 begin, moet Deel 3 er uiteraard ook komen. Is daar nog relevante DLC van (behalve het aangepaste einde? maar dat is toch gratis) die relevant is voor het verhaal? Of is het meer lore-uitbreiding? Wat overigens ook leuk kan zijn. Met DLC prijzen die momenteel duurder zijn dan de basis game, besteed ik mijn geld liever aan DLC die echt 'relevant' is, dan aan DLC die eerder extra Mass Effect biedt (wat ook leuk is, maar ja in verhouding dus prijzig). Alvast bedankt voor de info!
Als ME-fan vind ik alle DLC de moeite waard. Maar de beste DLC voor ME2/3 zijn dit: 'Lair of the Shadow Broker', 'Kasumi - Stolen Memory', 'Overlord'. 'Arrival' vormt inderdaad een brug tussen ME2 en ME3, maar is vrij kort en als je ze niet allemaal wil kopen, zou ik deze het snelst overslaan. Voor ME3 zijn 'Citadel' en 'Leviathan' duidelijk de betere DLC's. 'Omega' is leuk maar verbleekt tegenover de andere twee (waar Leviathan dieper ingaat op het verhaal en Citadel gewoon fantastische fanservice is). 'From Ashes' is het trouwens ook wel waard omdat je een extra squadmember erbij krijgt (die niet iedereen waardeert, maar ik vond hem een interessante toevoeging) en wat meer backstory.
Thanks Badstreak. Hoewel het wel wat beantwoord, roept het ook weer nieuwe vragen op haha. Ik probeer een beeld te schetsen hoe ik de best mogelijke Mass Effect ervaring kan hebben (main story!!) bij/tussen deel 2/3 met zo min mogelijk DLC (ja krenterig ). Ik snap als ik alles koop heb je sowieso de meest complete ervaring, maar oke. Zou ik het kunnen doen met Kasumi, Lair of the Shadowbroker voor ME2 en Leviathan voor ME3 (aangezien Citadel fanservice is)? Of mis ik zonder Arrival essentiële info voor deel 3? Zou het ook niet erg vinden om Arrival aan te schaffen indien het echt een mooi bruggetje is of als deze erg kort is pak ik wel een youtube filmpje .
Als je dan echt zo min mogelijk DLC wil kopen zou ik persoonlijk kiezen voor Shadowbroker voor ME2; Leviathan en Citadel voor ME3. Persoonlijk vind ik Kasumi en Overlord erg goed, maar erg belangrijk voor de main story zijn ze niet. Arrival is wat dat betreft 'belangrijker' voor de story, maar is niet beter/leuker dan de andere DLC's. Het voegt wat informatie toe, maar niet genoeg om het aan te bevelen als je zo min mogelijk DLC wil kopen. Citadel raad ik aan omdat het gewoon een erg goede DLC is, ondanks dat het meer fanservice is. Er zitten zoveel dingen in waardoor het voor de meeste mensen de beste DLC van de ME serie is, daarom zou ik Kasumi switchen voor Citadel.
Dank je. Weet ik welke DLC ik in de gaten moet houden. Het kan best zo zijn dat als ik er weer helemaal inzit, ik toch voor de bijl ga en ze allemaal aanschaf. Trouwens, las vanmiddag ook ergens dat wanneer je de DLC niet speelt, je dan in bv deel 3 te horen krijgt dat een bepaalde gebeurtenis wel heeft plaatsgevonden, maar dat dit dan door iemand 'anders' gedaan is. Iemand daar ervaring mee?
Goede keuzes van Badstreak; zou ook mijn advies zijn. Nope, ben ME-nut dus heb alle story DLC. Misschien komt er een mooie sale zodat je de rest cheaper kunt kopen...al is er pas al 1tje geweest volgens mij. misschien is het ook goedkoper voor jecals je de trilogy bundel koopt; zit al wat dlc bij, en zo duur is die niet...helemaal als je deel 3 toch nog moet kopen.
Ik kan pleiten voor zijn verhaal over de DLC. Alleen Leviathan moet je ook wel weten te waarderen, want gaat deels over de ontstaansgeschiedenis van The Reapers. Er was een beetje kritiek op, maar zelf vind ik het één van de vetste DLC, zeker de vetste in de Mass Effect serie. Extended Cut moet je ook zeker downloaden, maakt het einde beter, nog steeds niet perfect trouwens. Citadel is leuk als je even wat rust wilt, maar dat verhaal vind ik persoonlijk echt superkut, het gaat om de sfeer tijdens de meer rustige momenten en vooral hoe kut je je voelt als die DLC helemaal is afgelopen, dat is juist zo goed gedaan. Deze drie, Leviathan, Extended Cut en Citadel zou ik altijd doen. EC is dus gratis, Citadel komt in twee delen, en die kan je ook niet direct spelen. Krijg je als het goed is een berichtje van na een missie met o.a. Cerberus erin. Van Mass Effect 2 alleen Lair of the Shadowbroker en Arrival, de rest zou ik zelf laten liggen. Arrival heeft alleen weinig invloed op Mass Effect 3, al doet de opening van Mass Effect 3 wel anders vermoeden. Ik zou hem wel een paar keer spelen om het allemaal te snappen. Lair is ontzettend belangrijk met betrekking tot het personage Liara T'Soni. Dat ga ik ook niet verder uitleggen. Heb je hier wat aan?
Eigenlijk zou je de Extended Cut (aangepaste einde) niet moeten downloaden, zodat je weet waar het gezeik over ging (en dat het écht terecht was deze keer). Gewoon effe een manual save maken voor de laatste missie, uitspelen, EC downloaden, uitspelen. Heb geen Gold meer.