1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect 3

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Sjesus, wat zijn jullie er snel doorheen ... niet zo veel content dus blijkbaar.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Juist wel, maar ik volgde voornamelijk alleen het verhaal. Content is insane in deze game.

Ik ga me trouwens goed voorbereiden op PT 2. Ik wacht misschien wel een patch af, want bepaalde beslissingen zijn gewoon niet goed overgekomen in ME 3.

Ik heb nog een aantal dingen gewoon recht te zetten.

Grote spoiler over het einde:
    Shepard ging dood bij mij. Ik had me genoeg voorbereid voor mijn gevoel. Mijn sterkte was ruim 3300, maar je schijnt 4000 nodig te hebben. Dit is bijna niet te halen en ik heb toch redelijk wat zijmissies gedaan. Ook het overzicht is niet duidelijk in missies en zijmissies. In ME I en II was dat nog gescheiden, maar hier niet, jammerlijk.

Bovendien vind ik de kans dat je het einde overleeft veel te klein. Dit zijn echt hatelijke dingen die opgelost moeten worden. Hoe goed je je ook voorbereid, het moet echt een beetje beter gescaled worden. De balans tussen het wel en niet redden t.o.v. je voorbereiding is soms ver te zoeken. Dit klopt dus niet.

Mijn Shepard stierf niet alleen door mijn beslissingen, maar ook door fouten die gewoon in de game zaten en dingen waar nauwelijks logica in zit. Jammerlijk, maar desondanks wel een meesterlijk game, ondanks dat er nog heel veel verbeterd moet worden.

Ik hoop echt dat ze deze week een grote patch aankondigen. Over bepaalde dingen ben ik behoorlijk pissed en dat komt mede doordat de hele serie niet of nauwelijks, deel I en II erbij, geen patch hebben gekend.

3. Seh

Seh Guest

Multiplayer is dus niet verplicht om het 'beste' einde te halen in de singleplayer.

4. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Heb alleen in het begin van het spel een paar sidemissies gemist omdat ik die verloor na een priority missie gespeeld te hebben, maar daarna alle missies en Quests etc gedaan en kwam uit op 3600 effective. Die 4000 is misschien net mogelijk, maar het houd niet over. Uurtje multiplayer spelen loont. En helpt enorm. Ja je wordt een beetje gedwongen multiplayer te spelen, helemaal als je het perfecte einde wil hebben, heb je minstens 5000 effective nodig.

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ik heb 5900 effective, dus komt goed, meer is zeker niet nodig? :+

6. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem zelf nog niet, maar wel al besteld. Ik zag in gameplaybeelden op YouTube dat keuzes nou helemaal boven of onder in het dialogue-wheel stonden, betekent dit dat er een Paragon-keuze is en een Renegade?

7. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Boven is meestal positiever, als ie linksboven en blauw is, dan is het wel paragon.

8. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Positiever in de uitkomst of qua uitvoering zeg maar? Tweede is natuurlijk duidelijk dat die keuze paragon is.

9. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ja de dialogen zijn nog simpeler geworden... de keuze paragon of renegade is nu eigenlijk standaard, paragon boven en renegade onder.

10. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit. Ik heb alle sidequests gedaan, alle diplomatieke shit voor beide partijen opgelost, alle planeten gescanned en zat op 3800. Dus net 200 te weinig. Je komt eigenlijk niet onder de multiplayer uit om die 4000 te behalen. Dan hoef je niet meteen 2000 potjes te spelen, maar toch, BioWare zei dat multiplayer volledig optioneel was.

Ja, om te zorgen dat de aarde niet opgeblazen wordt heb je niet zoveel EMS nodig, dus wat dat betreft klopt die quote wel. Of je dan blij bent met het einde wat je krijgt... sowieso lijkt het wel alsof niemand blij is met het einde. Althans, met een bepaald onderdeel van het einde:

Die Catalyst. Ze hadden het gewoon een wapen moeten laten en niet een of andere überbeing dat de Reapers controleert. Dat Shepard de boel niet overleeft (onder de 4000 EMS) had ik wel verwacht en vind ik ook helemaal niet zo erg. Of dat het einde gewoon gejat is van Battlestar Galactica, dat kan ik ook nog hebben. Maar die Catalyst wordt gewoon uit een hoge hoed getoverd. In alle games - zelfs in ME3 - is er geen enkele aanwijzing dat er zoiets bestaat. Te slap gewoon.

Dat is eigenlijk ook mijn enige probleem met de game, de rest is echt supergoed, de beste uit de trilogie. Ik heb de game vrijwel nonstop van begin tot eind gespeeld. Dan is die slappe uitleg over de oorsprong van de Reapers een gigantische domper. Ze hadden het een mysterie moeten laten imho.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  11. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Heb de game dit weekend ook gespeeld!
    zeer vet!
    ik speel het op PC en heb nog geen enkele bug of glitch gehad, ook niet bij die Hanar quest met die terminals. het spel loopt echt prachtig en heb zelfs nog niet moeten switchen van discs :p

trouwens wel grappig hoe ik Liara en Miranda aan het lijntje aan het houden ben, vertel ze allebij dat ik van hen hou, benieuwd of er nog een bitchfight gaat komen tussen hen 2 \o/

De quests worden duidelijker als je je map gebruikt , zeker in de citadel is dit nodig.
    Jeff en EDI zijn hilarisch trouwens!

straks maar weer verder gaan!

12. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Bioware heeft ook meerdere keren gezegd dat je echt je best moest doen voor het beste einde, in dat opzicht hebben ze gelijk gekregen. Ik wil toch gaan voor het beste einde en dus moet ik aan de multiplayer gaan geloven denk ik.

Ik vind het wel jammer dat de quests zo onoverzichtelijk zijn, niet echt duidelijk waar je ze moet inleveren, heb een waslijst met quests die ik heb gedaan maar ik zie gewoon niet bij wie ik ze moet inleveren, alleen op de galaxy map zie ik dat het op de Citadel moet worden ingeleverd maar waar dat is weer de vraag.

13. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste zou ik ook ff in een spoiler zetten, niet heel groot maar toch.

Discs wisselen hoeft op de PC helemaal niet toch?

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hoeft niet inderdaad.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Dus 4000 effective unlocked het beste einde, of kan het nog beter? En heeft dat war assest daar dan ook wat mee te maken, want heb daar na een paar MP potjes alles al rond 70% en een stelsel op 85%.

Beetje fail wisselforum hehe, topic al bijna 2000 posts. 8)

16. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    In de citadel moet je even op je map kijken, daar zie je de points of interest staan bij elke locatie, dan weet je meestal ook waar je moet zijn voor je quests, is wel handig.. :)

17. GrEyFoX1987

GrEyFoX1987 Derp.

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt dan gewoon iets gemist, dat kan gewoon echt niet anders :)

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    Waar is ie het goedkoopst te krijgen? :+

19. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, ik heb echt alle quests gedaan. Lees overigens ook maar eens de BioWare forums, het zal best dat sommigen die 4000 punten halen met alleen maar singleplayer, maar het merendeel komt daar niet aan.

20. Seh

Seh Guest

Ik heb nu Total Military Strength 4403
    Readiness Rating 60%
    Dus Effective Military Strength 2641

En ben nu net bij de tweede echte opgaven, de geth en quarian shizzle.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina