1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.443
    En wat maakt dat uit? De techniek is erop vooruit gegaan, maar mensen zijn de laatste tien niet jaar slimmer geworden ofzo... Trouwens, spannende en boeiende verhalen vertellen/schrijven is een vaardigheid die miljarden jaren oud is. Jammer genoeg is dat niet door geld beinvloedbaar; je hebt het in je of je kunt het niet. Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat Bioware wel duizenden dollars in de techniek kan stoppen (mooie graphics etc.), als ze geen goede scenario schrijvers aan kunnen trekken (en geloof me maar, zoveel goede schrijvers zijn er niet), dan houdt het nog steeds op.

2. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet dat ze met ME niet alleen een verhaal willen vertellen, maar ook een compleet universum willen neer zetten, hun eigen universum (en dus niet star wars of D&D). Het is een trilogie en ME 2 & 3 gaan daar ook in verder. Verder zijn ze zich idd ook meer gaan focussen op replayability, zoals ik een paar pagina's terug al had verteld. Er zijn zelfs gedetailleerde locaties/conversaties/personages die je nooit zult tegen komen door de keuzes die je maakt. Dat maakt het des te meer belonend om er een 2de keer door heen te gaan.

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  3. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze kunnen toch leren van de fouten die er gemaakt zijn.

4. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in Morridin, ik vergeet nog wel eens dat dit de eerste game van een trilogie is. Maar dat verminderd gelijk de noodzaak om extra werelden te maken alleen voor side quests...ze weten namelijk dat ze hierna nog twee kanjers van een games moeten maken, dan ga je toch niet gelijk meer dan 20 planeten in deze eerste game verwerken en alle mogelijke scenarios/minigames weet ik veel, in dit deel verwerken?

Laatst bewerkt: 28 okt 2007
  5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dat wist ik niet dat je als je de tweede keer speelt nieuwe dingen ziet! Ik wist wel dat je in het begin meteen moest kiezen uit 3 dingen en dat het invloedt heeft op de hele game en je dus van de personage zelf die andere 2 dan niet zult zien maar dat er echt van alles anders, dat is echt vet en dan zou ik die game zelfs nog voor een derde keer willen spelen!! Toppie! :thumbs:

6. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ho ho ho, BioWare's meesterwerken Baldur's Gate I en II staan BOL van de sidequests met honderden locaties, ook honderden side-quests en met een speellengte van, let op, 50 tot 150 uur. En ik heb die game 2x uitgespeeld, onder de 50 uur kwam je niet als je het normaal speelde. Je moest de game minstens 8x uitspelen om het grootste deel van alle verhaallijnen en side-quests op te lossen.

Daarbij kwam later ook nog de uitbreiding "Throne of Baal" die enkele nieuwe locaties toevoegde aan het geheel.

Dus theoretisch gezien past het wel in het straatje van BioWare, alleen is denk de visuele lat een stuk hoger gelegd dan bij de oude Baldur's Gate games.

Ik vertrouw 100% op BioWare dat ook dit weer een geweldige game gaat worden. Ik weet niet of het niveau van Baldur's Gate II gehaald gaat worden, maar al komen ze tot 66% dan is het nog geniaal!

Dus C H i L, ik zou gewoon keihard voor die LE gaan :9

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.443

Die goeie ouwe tijd! Mensen, wat mis ik die met de handgetekende achtergronden. KotOR was leuk, maar grafisch stijf. Hopelijk is de techniek zover vooruit gegaan dat we nu eens iets wonderschoons mogen aanschouwen...

8. Tript

Tript Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    graphics? daar heb je voor fantastisch game-ervaring toch helemaal niks mee te maken ?

9. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @zifnap: Als je kijkt naar de screens dan is het volledig dezelfde stijl als kotor. voor mij een bonus eigenlijk

@tsux: ik heb ook veel vertrouwen in bioware, maar hun twee laatste games, kotor en jade waren kort maar krachtig, en niet van de grootte van baldur's gate, wat immers een stuk makkelijk was om te ontwikkelen

10. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je wel gelijk in. Ik bedoel ook niet te zeggen dat je 150 uur met Mass Effect bezig gaat zijn hor, want het is en blijft een XBox360 game dus toch bedoeld voor de Mainstream consument.

Maar aan de andere hebben ze bij KotoR en Jade Empire ook geen statement gemaakt wat betreft de groottte (oppervlak) van het spel. Dat je in Mass Effect vele verschillende locaties en planeten kan bezoek is toch wel een "feature" die ze "vaak" vermelden.

Aan de andere kant denk ik ook niet dat het zo heel veel groter dan KotoR gaat zijn, overigens, als het een verdubbeling van het aantal locaties is (t.a.v. KotoR), is het nog niet bijster veel, maar dan neemt de omvang al aanzienlijk toe.

Ik verwacht echter van de grootte ook niet al te veel, want dan gaat het toch alleen maar tegenvallen. Ik heb zelf al te hoge verwachtingen van de game, dus laat ik die niet nog een beetje omhoog duwen :)

11. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.443
    Ja, dat zie je onmiskenbaar. Hoewel ik nu wel een sterk grafische verbetering zie vind ik niet dat KotOR "meer werk" kostte om in elkaar te draaien. Bij BG(2) / PS:T / IWD(2) moesten alle achtergronden handmatig worden getekend, wat volgens mij een gigantisch werk moet zijn geweest. Daar komt ook nog bij dat BG2 een dijk van een spel is geweest (en nog steeds is). Geen enkele opvolger kan tippen aan de scope van BG2 en expansion.

Ik word in ieder geval graag positief verrast door Mass Effect. Ben sowieso erg benieuwd naar het nieuwe conversatie systeem. :)

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  12. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Is de LE ook ergens te vinden voor minder dan 69 euro? Dat vind ik namelijk heel erg duur, zeker als je de normale game voor 25 pond op www.gamehubs.com kunt bestellen.

13. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vraag ik me ook af, is die ergens nog goedkoper? Anders bestel ik de normale bij gcshop

14. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem net bij deze site besteld. Heeft iemand er eigenlijk ervaringen mee? Zijn ze een beetje te vertrouwen? :p Voor 35 euro kan ik hem toch niet laten liggen! :D

15. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    het is een soort play-asia ;)

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    die versie van 42 euro bij play-asia is die wel regio-vrij of PAL want die van 28 euro lijkt me niet regio-vrij.

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel hem wel leuk bij gcshop voor 55 euries! lijkt me veel beter! Heb ik hem ook op de release

18. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga er toch vanuit dat de game van gamehubs.com wel op een EU Xbox af te spelen is. UK en NL is toch zelfde gebied? En anders moet ik binnenkort annuleren :p

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.443
  20. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik had gehoord dat gamehubs in azie ligt :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina