1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok heb dus een vraagje,

Ik heb me nooit zo in deze game ( of het boek) verdiepd.
    Dus ik vraag me af of het allemaal een beetje te volgen is straks,aaangezien de game toch een beetje complex blijkt te zijn.

Heb een paar gameplay filmpjes gezien en bepaalde dingen vond ik toch vrij ingewikkeld eruit zien.
    Met name de vechtmenu,s etc..

Dus is het een must van tevoren wat over deze game (of boek) te weten?

2. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beste game ervaring heb je juist als je nix over de game weet,
    maar heel klein percentage mensen dat zich ook echt verdiept in een game, andere kopen gewoon omdat het hoesje mooi glansde bij de bart smit, dus denk niet dat ze van je verwachten dat je al research over de game heb gedaan,
    heb zelf het boek nog niet gelezen, maar ga het wel doen, heel veel mensen zeggen dat je dan een beetje weet wat er vantevoren gebeurde, maar ga hem niet bij release kopuh, dus boekie lees ik wel later

3. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En dat is het enige wat ik wel minder vind aan deze Game,the Box Art lol

Maarja beter dat dan wat anders:)

4. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik zal even wat vertellen, of je het interessant vindt merken we vanzelf!

Mass Effect is een RPG, een Role Playing Game, zover was je waarschijnlijk zelf al. Maar wat is nu precies een Role Playing Game?

-Het volgende zal door velen van jullie beschouwd worden als bullshit en is dit waarschijnlijk ook. Toch wilde ik m'n ei even kwijt en vond dit een mooie gelegenheid!-

Theoretisch is een RPG (een rollenspel) niet gebonden aan een visueel speelveld, maar goed, ik zal daar niet te ver op in gaan, maar je speelt dus de rol van een bepaald persoon of karakter. Dit karakter wordt in games vanzelfsprekend visueel weergegeven (ook wel een avatar genoemd).

Dit karakter bevindt zich in een fictieve wereld/spelomgeving/universum, maar je moet het eigenlijk zien als een alternatieve werkelijkheid en het is de bedoeling dat jij je zo goed mogelijk in deze alternatieve werkelijkheid inleeft. Het resultaat zou dan moeten zijn, dat jij in de game handelt en doet zoals het past binnen dat universum.

Jouw karakter evolueert binnen dit universum. Stel je vecht veel met een zwaard, dan word je daar beter in. Probeer je vaak sloten te openen, dan zul je daar steeds behendiger in worden.
    Wat eigenlijk het belangrijkste aspect van een RPG is, wat tegenwoordig in "oppervlakkige" RPGs achterwege is gelaten, is emotionele character development. Je helpt wat non-playable characters, krijgt er een band mee, etc. Je hebt wat aan ze, je avatar wordt een ander persoon. Je begint als broekie en eindigt als meester.

BioWare (de maker van deze game) is een meester in het maken van grootse RPGs en maakt altijd zeer zorgvuldig uitgewerkte games. Elk universum (spelwereld) dat ze maken, wordt altijd tot in de puntjes uitgewerkt met een achtergrond verhaal en waarom die spelwereld is zoals hij is.

In echte RPGs (en zeker die van BioWare) zitten veel dialogen, veel gesprekken, veel informatie verstopt in allerlei vormen. Denk aan boeken die je vindt, computers die je in de game tegenkomt met informatie over de spelwereld. Alleen maar om jou, de speler, helemaal in het universum van de game te zuigen.

Bekijk wat reviews van de game, tot nu toe wordt de game alleen nog maar bestempeld als 'Game of the Year'. Het schijnt fenomenaal te zijn. De actie schijnt niet optimaal te zijn, maar de hele beleving van het verhaal en de karakters schijnt van een zo ongekend niveau te zijn, dat alle mankementen die de game zou hebben, simpelweg vergeten kunnen worden.

Wanneer jij de game nu zou spelen, weet je waarschijnlijk na een tijdje pas van "okee, ik weet waar ik ben, wie ik ben, wat de NPCs doen en wie ze zijn, ik begin me een beetje thuis te voelen".

Ik en anderen met mij, hebben het boek gelezen en weten al veel over de spelwereld, over het universum waar het zich afspeelt. Wanneer je het boek leest is al heel goed te merken hoeveel tijd en moeite BioWare heeft gestoken in het creeeren van een geloofwaardig en een zo waterdicht mogelijk verhaal en universum. Ik weet wie de bad guy is van Mass Effect, ik weet wie hij heeft kwaad gedaan en waarom hij mensen haat en hoe disrepectvol hij is ten aanzien van het menselijk ras. Ik weet wie David Anderson (één van de hoofdpersonages) is, wat hij allemaal heeft meegemaakt en heeft gedaan.

Ik ken de spelwereld en ik sta te popelen om erin te stappen. Ik heb er een band mee. Ik wil er deel van uit maken. Dit is een reden waarom ik aan raad om je in ieder geval in de achtergrond van het spel te verdiepen.

Als je een echte Star Wars fan bent, dan ken je de wereld zoals die in Star Wars is, je weet wie je vijanden zijn en wat je zou willen doen als je in die spelwereld terecht zou komen omdat je er een band mee hebt.

Dit is geen game die je moet kopen omdat het vechten er stoer uit ziet of omdat de graphics er prachtig uitzien. Dit is een game die je moet ervaren.

Laatst bewerkt: 14 nov 2007
  5. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooi gezegd hoor. Ik zou dat boek ook wel willen lezen, maar daar heb ik het geduld niet voor. Ik kan geen boeken lezen, vind het verschrikkelijk :9. De achtergrond info van het boek lijkt me wel leuk, maar is niet per se nodig.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Normaal ben ik totaal niet van de rpg's zoals bij de Final Fantasy serie vind ik de karakters veel te braaf en je kunt niks meer doen aan hun zogehete being en zelf een reactie teruggeven.

En juist in deze Mass Effect kun je je Figuur helemaal zelf aansporen en dat is voor mij de rede waarom ik er zo warm voor loop :)

7. Greathoudini

Greathoudini Guido's & gangsters

Leuk Bevonden:
    0
    dat vond ik in fable ook zo leuk en dat was veel minder uitgewerkt qua keuzes maken dus laat deze game maar komen :9

8. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Final Fantasy is ook een Japanse RPG en KOTOR is bijvoorbeeld weer een typische 'westerse' RPG. De D & D stijl.

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is wel zo,maar ik bedoel dat ik normaal niks heb met RPG's algemeen omdat heel vaak is het zo dat bij mij na een tijd spelen het begint te vervelen of dat het verhaal niet veel beter word.

Mass Effect is gewoon Briljant omdat je medespelers ook echt een inbreng hebben.

10. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    Als deze game half zo goed wordt als Baldur's Gate 2 en Planescape: Torment heeft Bioware weer een toppertje in huis.

11. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet een maar twee nieuwe Screenshots! Vet! :9

supermooi dit :eek:

Edit: Over Japanse RPG's gesproken, ik heb er zelf ook niks mee. Mn eerste RPG game was Pokemon op de gameboy, heb daar heel veel plezier mee gehad, zowel de eerste als de tweede game, daarna vond ik het maar uitgemelkt. Final Fantasy heb ik ook wel eens een keertje gespeeld, het doet niet zoveel met mn. Westerse RPG's ben ik wel gek op, zo heb ik KotOR 1 & 2 en Oblivion echt super tof gevonden en daar zal Mass Effect geen uitzondering in zijn.

Laatst bewerkt: 14 nov 2007
  12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Die game ziet d'r echt uber goed uit :). Tot nu toe een paar reviews xbox blade alleen. (wel een beetje verdacht en zó vroeg al dus zal wel iets meer achter zitten)

Rond de 20e kome de andere reviews, ik neem aan dat de game over het algemeen wel erg hoog scoort :) zeker een must dus.

13. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe filmpjes van Gametrailers

[GT]27835[/GT]
    [GT]27833[/GT]
    [GT]27831[/GT]

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Echt Supervet,en die sfeer wat je al meteen kunt proeven echt heilig hoor jongens en Meisjes.

Maar die Setting van die Planeet deed me nostalgisch denken aan Koribean van de Sith Planeet :)

15. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan niet kiezen, assasins creed of mass effect... lastigggg

16. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Hahahaha jij bent freaky gozer.

17. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet zo moeilijk hoor :eek:

18. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, allebei! Doe ik ook :)

19. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Mass effect ben je langer zoet mee :+

20. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Mass effect natuurlijk. Bij sommige reviews scoort assassins creed niet echt hoog ign geeft het een 7.6. En een andere site een 6.7 maar er zijn ook reviews die hem een 9 geven. Verdeelde meningen dus. 1tje schreef dat hij het saai begon te vinden. De hele tijd maar die torens beklimmen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina