1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    Ja dit is gewoon een spel met mega replay value. Dit spel kun je met gemak drie keer opnieuw spelen en een totaal andere ervaring krijgen. Je hoeft in ieder geval niet in herhaling te vallen.

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    Als je niet vaak games kunt halen kun je het beste degene halen met de langste playtime, en met Mass Effect zit dat wel goed denk :)
    Maja als je nog op school zit kun je altijd nog ergens wat bijklussen en van die extra dukaten AC halen.

3. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    Dat bedoelde ik niet :9

4. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    Moet je ook vooral in de ME thread vragen,90 % zal zeggen dat je voor ME moet gaan :+
    Maar kan idd ok niet wachten op ME,ben heel erg benieuwd!

5. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    Ja maar hij heeft wel guts,en dat mag ik wel :)

Maaru wel ME kopen he lol

6. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    Ik lach hier stiekem :+ Heb AC van de week toch maar geannuleerd, hij ging voor mijn gevoel tegenvallen. En meerdere reviews melden nu dat alles toch aardig repetitief is. ME ftw! :+

7. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    Ik weet niet veel van deze game. Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit spel zou moeten kopen, behalve de spelduur en de prachtige graphics?

8. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    Geen zin in :9 lees deze thread maar door en check www.masseffect.com

Jingga@ Ik heb nooit gesnapt wat er zo supertof moest zijn aan AC, het leek me wel geinig dat free running enzo maar meer ook niet. De game is gewoon te veel gehyped. Ik snap ook niet dat AC zoveel populairder is als ME. ME is een game waar je heel veel vrijheid hebt, je kunt doen waar je zin in hebt, netzoals bijv. GTA. AC is daarentegen veel beperkter, het zal wel leuk zijn, maar van korte duur. Maar goed, dat is mijn mening.

Laatst bewerkt: 14 nov 2007
  9. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    Hehe, hoe vaak gaan we nog uitleggen wat Mass Effect is ;).

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    Nou nog een keertje dan in Turbo versie,dagaatie

janee zelfs dat is me al te lang nu :)

11. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    Interessant en eerlijk stukje van iemand op het officiele forum van ME die er de 1e paar uur heeft opzitten:

So I got my copy of ME and I've been able to create my Shepard and play the game for about an hour of gameplay. Here are my thoughts/impressions after 2 hours on Veteran as a Vanguard, with no spoilers.

1 ) The combat system really works well. From the previews, you would think this game's combat is merely passable, whereas I, to the contrary, have found this to be one of the most enjoyable aspects of the game so far. The radial interface wheel is very well implemented and feels very natural.

2 ) The cover system works, albeit not as well as gears of war if simply for the lack of your ability to jump or take bmultiple 'cover' moves. I'd say the cover system is as good as Ghost Recon's system, and slightly worse than Gears or Rainbow Six Vegas.

3 ) Team AI: The team AI does its job generally, although it's 'take cover' AI isn't quite as good as other tactical shooters out there.

4 ) Character Creation: I personally was disappointed with this system. Perhaps it has been overhyped, but I had a really hard time making anyone who remotely resembled me (a 6'2' 200lb dark haired anglo-saxon man). The lack of any kind of weight/height adjustment is also disappointing.
    So I got my copy of ME and I've been able to create my Shepard and play the game for about an hour of gameplay. Here are my thoughts/impressions after 2 hours on Veteran as a Vanguard, with no spoilers.Problems with it are: not enough hair styles or options, far too extreme differences in hair colors (you go from platinum blonde to red to brown to black with no mixing. I would have preferred a sliding scale). Additionally, all of the presets have fundamentally oval shaped faces. I personally have a square shaped face (people generally have oval, square, or heart shaped faces) so it made things very difficult. That said, it is a better system than any other facial customization system I've used (including Oblivion), but I still found it disappointing.

5 ) Graphics: Very good. The game stutters a bit when you first load it (which is unfortunate since Bioware crafted a really awesome in-game intro cutscene), but once you're in the game for 10 minutes it runs very smoothly.

6 ) Facial Animation: The eyes are spot on. I mean, if there were a technical award for eye movement, Bioware should get it. Body movement and animations are also top notch. Character's body language as they deliver lines is top notch, and the animations for your squad as you progress through combat are also well done. The only problem I have is with some uncanny valley issues going on in the lip synching/animations. This is very nitpicky, as the lips move better than 98% of the games out there. If you are a person like me who looks at people's lips when they move (and not their eyes), I would recommend turning on subtitles or forcing yourself to relax your eyes and take in the whole scene, otherwise the lip animations can be very jarring. I really must reiterate that this is nitpicking, but I hope Bioware spends as much time on the lips in ME 2 as they did on the eyes for ME 1.

7 ) Interface: My big complaint here is the minimap. It is pretty useless. You'll see a waypoint indicator which means which way you should go, but it gives no terrain information so you're forced to press start and go to the map in the start menu. The start menu takes a second to load up so it is a bit jarring when you're trying to navigate your way through a windy or complicated map. Besides that, the interface is exquisitely designed and implemented. I prefer this interface to any other Bioware game, and I really think other tactical shooters could learn from the radial menu in terms of allowing for more specific squad commands.

8 ) Graphic Effects: the grain effect works for me, but I understand how some people will want to turn it off. The biotic and tech powers look very cool and overall the game's use of post-processing and shaders is excellent. I really believe this is the most beautiful game to ever come out on the xbox 360.

9 ) Defensive AI: I would have liked to have seen some options for pre-setting when you want your party members to heal or cast their shield techs on party members (i.e. if my health = X%, then cast X power). Overall however, I've been playing on Veteran and have found the party AI to be adequate.

10 ) A little bit of believability is strained in the opening parts when your character is allowed to asks some question that he, being a member of the alliance military, would be a total moron to not already know. This is especially obvious for people who have already read Drew's book or the codex entries. This is a minor thing, and I understand how Bioware would want to put this in for the average player who knows nothing about this universe.

11 ) Leveling: This systems works as advertised, with each couple of ranks in a skill warranting a 'power' of some kind which you can then use in combat by way of the radial menu.

Okay. That's all I can think of for now. This is a great game and I can't wait to play more. Please take that into account when reading my impressions/criticisms, as they are all talking about the finer points of what is a superbly crafted game.

12. Drogba

Drogba Guest

Mooi stukje had hem net ook gelezen, ben perongeluk ook al een spoiler tegengekomen maar geen grote volgens mij. Waar kan ik trouwens zonder online pre-order de Collectors Edition krijgen?

Kan ik de FRS bijvoorbeeld bellen en op releasedag ophalen? En is die alleen te krijgen via een pre-order?

Andere zaken zoals de frs die hem voor een mooi prijsje (niet meer dan 70) mogen ook best opgenoemd worden. De frs doet hem als goed is voor 68 weg.

13. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    Hehe, ja weet je, eens in de 5 jaar heb je zo'n game waarvan je weet dat het geniaal wordt en dat je sociale leven ook even 2 weken mag stoppen, dat je even 2 weken als een fokking nerd jezelf opsluit en opgaat in een game :9

Dit is zo'n game hehe

14. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    Ik hoorde in een filmpje van IGN dat het gelukt was om George Bush na te maken. Vond het al ongeloofwaardig omdat je zo weinig kapsels en zo kan kiezen.

Het viel mezelf ook al op van die "Uncanny Valley", die lippen lijken net niet echt genoeg en dat stoort daardoor een beetje, maar dit is alleen bij de menselijke gezichten. Bij de andere gezichten heb je hier geen last van omdat het "Uncanny Valley" geen invloed op je hebt.

Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  15. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    Alsof het een soort van wedstrijd tussen AC en ME is :{.

Ik speel op dit moment AC en ik kan je vertellen, de game valt niet tegen. Althans niet als je ervan verwacht wat je ervan MAG verwachten.

Mass effect wordt waarschijnlijk ook heel goed en die haal ik gewoon ergens halverwege december. Als ik klaar ben met CoD 4 en Assassins creed.

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    Om eerlijk te zijn stoor ik me niet zo aan de beperkingen met je verschijning inelkaar te zetten.
    Over dat lip systeem zit ik ook niet zo in,bedoel een Game kan niet Perfect zijn en liever dit dan wat anders zeg ik maar zo :)

17. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    Is ook niet slecht bedoeld hoor, ik bedoel met het Uncanny Valley effect dat het realistisch lijkt maar dus net niet, waardoor je een soort van afkeer krijgt. Dit is niet echt storend hoor, maar het valt gewoon een beetje op. Maar er is geen game die dit zo realistisch heeft gedaan als Mass Effect. Je zult het Uncanny Valley blijven ervaren totdat de games zo realistisch worden dat het echt "echt" lijkt :9

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    Nee ik Snap je :)
    Maar dit viel me al op tijdes sommige Filmpjes,maarja ik ben wel blij dat je eigen stem ook is geprogrameerd in plaats van die zinnetjes uit te pikken en dat je er een beetje bij staat als een zoutzak :)

19. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    Ach het zijn de twee blockbusters van het moment, dus ja er is een strijd.

En als we er dan toch over beginnen :9 welke beter is denk ik afhankelijk van het type game waar je van houdt, volgens mij zijn ze letterlijk op geen enkel vlak te vergelijken.

Maar als ik een zo objectief mogelijke beredenering maak kom ik toch op zoiets uit:
    Ik heb vandaag ook AC binnengekregen, maar met alles wat ik gelezen en gehoord heb, weet ik zeker dat voor mij Mass Effect Assassins Creed echt gaat verpulveren qua gameplay. AC schijnt heel vet te zijn in het begin, omdat alles dan nieuw is, maar daarna wordt het repetief, je leest het overal. Ik denk dat Mass Effect juist daardoor met vlag en wimpel bovenuit steekt, het schijnt een bizar goed verhaal te zijn die je aandacht van begin tot einde vasthoudt (getuige de enkele officiele reviews en spelers meningen) met een replayability waar je U tegen zegt niet in de laatste plaats omdat je ook met een vrouw kan spelen.

Grafisch is het, mits je een beetje Sci-Fi kan waarderen natuurlijk, denk ik ook veel uitdagender dan Assassins Creed omdat je toch met verschillende werelden en planeten zit, daar je met AC gewoon in het arabische wereldje blijft.

Dat zijn voor mij de redenen waarom ME deze ronde wint.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    dat zeg ik ook niet en hetw as ook niet de bedoeling om het zo over te laten komen. Wat ik zei heeft meer betrekking op mijzelf ;) Had ze allebei besteld, maar AC toch maar geannuleerd omdat ik er toch niet zoveel van verwachtte uiteindelijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina