Mass Effect: Bioware's X360 RPG

Discussie in 'Algemeen' gestart door jellejelle, 4 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Die concept art ziet er mooi uit. Dit is ook 1 van de weinige titels voor de 360 waar ik ECHT naar uitkijk. Vooral omdat KOTOR en Jade Empire zo goed waren. Hoop dat er met de E3 meer bekend wordt gemaakt over dit spel
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wow, hoor ik het goed? Iemand die Jade Empire goed vond? Dat vind ik persoonlijk het zwakste Bioware product tot nu toe. Oninteressante combat en oversimplified RPG elementen, zoals het ontbreken van items (die steentjes niet meegerekend waarvan er trouwens ook niet zoveel soorten waren) en weinig keuzes bij levelups (om maar niet te spreken over het feit dat je, behalve aanspreken, helemaal niet met je NPCs kunt rommelen). Verder ook totaal geen wereld interactie.... sinds Kotor I onderzoeken spelers schatkistjes en skelletjes op goodies.... en dat is het enige dat je nog steeds kunt doen in Jade Empire. Och ja, als je op een deur clickt gaat deze open en met een click spreek je ook een NPC aan... wowsers. RPG Lite, met de nadruk op lite en als ik een actiegame wil spelen zijn er ook vele betere alternatieven.

    Edit: Daarom hou ik ook mijn hart vast bij Mass Effect. Ik hoop echt niet dat Bioware weer zo'n zielige console RPG uitbrengt. Console RPGs prima, maar dan wel met diepgang en inhoud. Anders zit ik weer snel achter mijn PCtje.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Bioware de meesters van verhalen en conversaties, ik vond daarom ook Jade Empire erg goed. Nee het was niet de ultieme je doet wat je wil doen, want het was vrij lineair, helaas, maar ik heb er wel van genoten! Net als of je naar een film kijkt en daar hou ik van :)
     
  5. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Als echte hardcore rpg gamer is Jade Empire eigenlijk niet echt goed. Het mist daarvoor te weinig RPG elementen. Als action titel met wat RPG elementen is Jade Empire wel geslaagd.
     
  6. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, daar heb je wel gelijk. Ik zelf heb bij Jade Empire genoten van het Oosterse stijltje en het verhaal. Ik vond de verschillende vechtstijlen goed en ik vond het gaaf om in verschillende monsters te kunnen veranderen. Vooral die ene grote ridder met zn bijlen :) Jade Empire is ook 1 van de weinige spellen die ik in 1 ruk heb uitgespeeld. Ook al is het spel wel veel kleiner dan KOTOR volgens mij.
     
  7. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    de conversaties vond ik nog het meest crappe aan Jade Empire. VErder vond ik het een super stoer spel maar ik ben zo iemand die alles wil hebben gehoord voor ik wat vergeet maar die conversaties duurde echt te lang om leuk te blijven. GEef mij maar Kotor en ik snap niet waarom ze geen kotor 3 maken ipv deze game. Dat zou pas echt een goede indruk maken op de 360
     
  8. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor de eerste keer zijn al die conversaties erg leuk en goed uitgewerkt. Als je Jade Empire dan voor de tweede keer wilt uitspelen wordt het al weer een stuk saaier en heb je er geen zin meer in, terwijl al die gesprekken wel essentieel zijn voor het verhaal, wat weer het beste aspect is van Jade Empire.

    Ik denk dat Mass Effect heel anders wordt dan Jade Empire. Dus om Jade Empire nou te vergelijken met Mass Effect gaat wel wat te ver.
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  9. harXcore

    harXcore Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    haha, jij bent net als ik; ik wil alles eerst gehoord hebben, voordat ik verder ga, ook al heb ik er helemaal geen zin in. dat vond ik inderdaad ook een minpunt aan jade empire; die saaie gesprekken.

    ben benieuwd naar wat ze hiervan gaan maken.
     
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kan het mis hebben, maar was het conversatiesysteem niet precies hetzelfde als in bijvoorbeeld KotOR? Bioware zei ook van het oude systeem [wat hint naar een systeem voor meerdere spellen] af te stappen en met een nieuw, "revolutionair" systeem te komen. Nieuw klinkt goed, revolutionair klinkt beter maar moet wel met flink wat Jozo genomen worden. :)
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind dat er te weinig inof is over deze game. Alleen dat het een fpsrpg is? Nou dan kan mijn fantasie weer aan de slag. Ik wil gewoon eens een demotje in mijn 360 knallen, dan kan ik kijken of hij leuk is :)
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je rondzoekt vind je meer dan je denkt hoor. Pasgeleden nog een interessant interview met IGN gezien. Ik zal hem ff gaan zoeken.

    Edit: Het is geen IGN, maar nog steeds een boeiend interview met leuke info
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  13. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt deze game nou in 1e of 3e persoon gespeelt.
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik denk 3e persoon
     
  15. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom noemt rikkel het dan een fpsrpg
     
  16. Perfect Mark

    Perfect Mark Active Member

    Berichten:
    1.552
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me wel jah, net als KOTOR en Jade Empire

    Geen idee, maar dat Mass Effect een First Person Shooter is lijkt me nogal sterk. Het zal wel weer gewoon een action rpg worden.
     
  17. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Er staat ook een vraagteken achter die zin van rikkel. Dat betekend dus dat hij het niet zeker weet.
     
  18. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit wordt een van de grootste games allertijde!
     
  19. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Een xboxlive functie zou helemaal tegek zijn.
     
  20. ItsIncognito

    ItsIncognito Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens IGN zal er heel veel downloadeble content komen die het spel universum steeds dieper en groter maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina