Wow, hoor ik het goed? Iemand die Jade Empire goed vond? Dat vind ik persoonlijk het zwakste Bioware product tot nu toe. Oninteressante combat en oversimplified RPG elementen, zoals het ontbreken van items (die steentjes niet meegerekend waarvan er trouwens ook niet zoveel soorten waren) en weinig keuzes bij levelups (om maar niet te spreken over het feit dat je, behalve aanspreken, helemaal niet met je NPCs kunt rommelen). Verder ook totaal geen wereld interactie.... sinds Kotor I onderzoeken spelers schatkistjes en skelletjes op goodies.... en dat is het enige dat je nog steeds kunt doen in Jade Empire. Och ja, als je op een deur clickt gaat deze open en met een click spreek je ook een NPC aan... wowsers. RPG Lite, met de nadruk op lite en als ik een actiegame wil spelen zijn er ook vele betere alternatieven.
Edit: Daarom hou ik ook mijn hart vast bij Mass Effect. Ik hoop echt niet dat Bioware weer zo'n zielige console RPG uitbrengt. Console RPGs prima, maar dan wel met diepgang en inhoud. Anders zit ik weer snel achter mijn PCtje.
Laatst bewerkt: 3 mei 2006