1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Bijna niks van fouten gemerkt alleen dat soms de textures langzaam laden.

2. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    Soms als je langs een rand loopt of op een hoger stukje gaat lopen schiet je gewoon soms een stukje omhoog. Ik vind het niet hinderlijk ofzo, maar het is wel jammer.

3. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de reacties mensen, ik denk dat ik het spel wel ga halen ^^

4. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stoor me meer aan de loadingscreens die ik af en toe binnen 10seconden achter elkaar zie, voor de rest is het spel helemaal top. Die framerate drop kan me niet echt boeien.

5. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Maar dat is al vaker met 360 games zo geweest dus als dat alles is is ermee te leven:)

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    :eek: wat een gekke twist op die Virmire Missie.
    niet lezen als je er nog niet bent geweest:
    echt zo vet , ik koos om Williams te rescuen en Kaiden ging dus dood en het leek toen zo erg op een film en daarna was ashley verdrietig omdat hij dood was en zei niet en toen voelde ik gewoon die emoties van haar. echt knap gedaan Bioware:thumbs:

7. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon halen hoor, je zult er geen spijt van krijgen. Fouten komen vrijwel niet voor, bij mij nog niet in iedergeval. Zijn er wel fouten, zoals unreadable disc en andere vast lopers dan ligt dit aan de xbox zelf.

Btw, MaxxRaptor, heb jij de game al?

Laatst bewerkt: 29 nov 2007
  8. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sporadisch dat ik texture moet laden, en ook framedrops nog niet gehad eigenlijk...

raar :eek:

wel beter ^^

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Dat hangt van je verwachtingen af. Van mij waren ze blijkbaar te hoog, want mij viel het spel tegen. Ik had vooraf hoge verwachtingen van het conversatiesysteem, maar er is eigenlijk geen vooruitgang geboekt sinds Kotor. De keuzes die je maakt doen er niet toe, op een paar uitzonderingen na. Ik had een paar stukken opnieuw gespeeld en geprobeerd de gesprekken de andere kant op te sturen. Maar uiteindelijk was het resultaat wel hetzelfde. Alleen met 'Intimidate' en 'Charm' kan je leuk uit de hoek komen, maar die skills moet je eerst goed trainen voordat ze beschikbaar zijn. Dat hele RPG aspect is de redding van het spel, want ook de combat stelt weinig voor. Met Jade Empire vond ik het een stuk leuker werken. Als je de combat bekijkt (zonder de andere elementen erbij te pakken), dan heb je te maken met een hele middelmatige shooter. Ik vond het net zo slecht/goed werken zoals in BulletWitch en dat spel kwam er met 6-jes vanaf. Daar komen de framedrops nog eens bij en nog wat technische fouten. De AI van de party is echt om te huilen. Op een gegeven moment bleven ze gewoon staan. Ik was al een heel stuk verder, maar mijn party stond gewoon op een bepaald punt te niksen alsof ik niet verder was gegaan. Je moet dit spel alleen kopen als je houdt van een spannend verhaal in een sci-fi jasje, want de rest stelt weinig voor. Ik vergelijk het gewoon met Kotor en Jade Empire en dan heeft Mass Effect geen stappen vooruit gemaakt. Ik heb erg genoten van Kotor en Jade Empire, maar met Mass Effect had ik een beetje het gevoel van "been there, done that". Mocht je de eerdere titels van Bioware niet gespeeld hebben, dan is Mass Effect misschien wel een must. Maar zelf was ik het spel na 2 dagen zat, terwijl ik er behoorlijk naar uitkeek. Ook het verhaal wist mij niet echt te pakken. Al met al was het teleurstellend voor mij, maar ik kijk zeker weer uit naar een nieuwe titel van Bioware. Hopen dat ze die minder rushen, want aan Mass Effect kan je echt zien dat die voor de kerst in de winkel moest liggen. Want het spel had zeker nog een paar maanden doorontwikkeld mogen worden om wat plooien glad te strijken. Bij Call of Duty 4 voel ik perfectie, een titel die tot in de puntjes verzorgd is. Mass Effect is dat zeker niet

10. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    @ Supremacy nl

Nou snap ik zeker wel waar je op doelt,toen ik hoorde dat de keuze uit goed slecht niet echt invloeden hadden was ik ook zeer teleurgesteld omdat ik juist dat een sterk gegeven vond in de Kotor reeks.
    Jade Empire was dan weer een game die me in het begin boeide maar naderhand had ik het wel gezien,maar dat ligt weer een beetje aan de stijl van het spel omdat ik me in Jade Empire totaal niet kon binden met de personages uit de game.

Maar okee,bij Mass Effect was ik juist blij te horen dat het een game werd waar Bioware zijn geheel eigen inbreng heeft en niet vast zit in het Star Wars universum,maar er is iets wat me niet grijpt van ik moet hm nu kopen en dat vind ik wel jammer.

Nou denk ikzelf dat Bioware deze game gemaakt heeft als een voorbode wat misschien nog gaat komen want zo komt de game voor mij over,maar ik zeg niet dat het een slecht nog goed spel is de opzet is echt geniaal en de hele setting is waanzinnig maar het is niet wat het geworden is wat ik heb gehoopt en dat is een beetje jammer.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben een RPG liefhebber, maar ik ben bang dat dit niet helemaal mijn type RPG is (ben meer een JRPG liefhebber). Heb inmiddels aardig wat beelden gezien en de game gespeeld, maar ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Ik wacht toch nog even met deze game.

12. Wolfje

Wolfje test...

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja.. ik heb in geen tijden zo'n lol gehad met een game... :)

13. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ik ook niet en Supremacy NL : dit wordt een trilogie, hopelijk wordt voor jou het volgende deel dan wel gaaf want ze hebben al de basis met deze game ;)

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Worden de volgende delen nog uitgegeven door Microsoft of door EA ?

15. Ashavan

Ashavan Guest

Ik heb een hekel aan shooter elementen in een rpg. Heb zo wie zo een hekel aan de meeste shooters. Maar ja bij games zoals Bioshock en Mass Effect kijk ik daar maar over heen. Zet het richten en alles wel zo dat het weinig moeite kost.

RPG's speel ik altijd voor het verhaal, de lappen tekst, conversaties, sfeer. Als een boek dat voor je geopend wordt en voor je ogen afspeelt. En ondanks dat er bij ME een aantal interesante elementen niet geimplementeerd zijn is het nog steeds een zeer leuke game.

En ondanks dat ik 7-8 uur aan 1 stuk door kan spelen is het geen ultimate top RPG welk ik 3-4 dagen zonder slaap aan 1 ruk door zou kunnen spelen zoals ik in het verleden met sommige heb gedaan. Het aantal uren plezier wat games tegenwoordig bieden is zo wie zo minder geworden qua RPG's.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik ben echt heel erg benieuwd. Ben nog totaal "vers" in het RPG-genre dus ik ben benieuwd in hoeverre Mass Effect mij kan boeien.
    We zullen het volgende week zien! :)

17. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagjes: De sidemissies bestaan uit de opdrachten die je krijgt van de mensen/aliens uit de Citadel (door een gesprekje aan te knopen) en het bezoeken van planeten?

Als een squad-member dood gaat, zoals die Williams en die andere kerel met speciale krachten, Kaiden ofzo (sorry heb 't nog niet lang gespeeld) wat gebeurt en dan? Is het vooral zonde, aangezien ze al redelijk wat talents hebben e.d. of worden dit belangrijke personages in de game?

18. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nadat je iedereen dan hebt vermoord die in dat level aanwezig zijn staan je gevallen kameraden wonderbaarlijk weer op alsof er niks aan de hand was :D

Net als in Gears of War zeg maar

19. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Maak je borst maar nat, want volgens mij zou dit een trilogy worden had ik wel eens begrepen.

Zelf heb ik KOTOR 1 en 2 gespeeld en ook Jade Empire. Ben nu ongeveer ruim 20 uur bezig met de game en ben pas bij de 2e of 3e planeet in de hoofdquest (heb eerst een aantal sidequests gedaan). Het conversatie gedeelte vind ik ook niet echt vooruit gegaan t.o.v. KOTOR, maar het ziet er wel mooier uit en duurt soms best lang. Het RPG gedeelte met upgrades e.d. heb ik het gevoel dat het minder uitgebreid is dan KOTOR. Daar kon je ook aan je uitrusting van alles toevoegen. Tijdens je missies zie je vreselijk veel upgrades en wapens dus had al snel veel te veel 'gear' bij me. Heb uiteindelijk een heel zooitje verkocht en zat al snel aan de 1.000.000 credits achievement. Daarna wel een paar dure wapens gekocht ;) . Het vechtsysteem trouwens vind ik van deze game ook wel minder dan KOTOR, maar zeker niet slecht. Ik ga hem zekers wel uitspelen omdat het toch best een vermakelijke en mooie game is.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Vind het eigenlijk best wel jammer dat de planeten die ik tot nu toe heb bezocht zo erg op elkaar vind lijken. Ik had verwacht dat er op elk planeetje wel een klein dorpje was waar een paar aliens waren waar je mee kon praten en opdrachten mee doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina