1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashavan

Ashavan Guest

Rpg met Shooter elementen om precies te zijn.

2. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk zal mass effect dan een grote tegenvaller voor je worden als je met bovenstaande gedachten het spel gaat aanschaffen

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Inderdaad. Wie heeft gezegd dat dit een shooter is met RPG elementen? Het is net andersom...

4. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    heya!

gister gekocht en vanochtend begonnen... heb er nu 2 uurtjes opzitten.. ziet er erg mooi uit. Heb gekozen voor een vrouwelijke soldaat, om mee te beginnen.

sommige grafische dingen kloppen helaas niet, vooral bij de gesprekken zie je de huid vaak verspringen van structuur. Ook de schaduw van de haren en de haren zelf zijn niet goed, maar okay daarin tegen is de gehele mimic(spel ik dat goed?) wel erg mooi, de ogen glinsteren en bewegen mee, de wang structuur beweegt echt mee, en ze staan niet statisch stil als ze iets vertellen.

Andere wat me opviel was dat t beeld(of de characters) af en toe verspringen in het beeld tijdens conversatie stukken.

De combat is ff wennen, ben gow/cod4 gewend en dit is dan toch ook een heel stuk anders. Cover is heel belangrijk maar je moet niet te lang in cover zitten want de vijand komt dus wel naar je toe... ook ff wennen is het squad gebeuren en de special powers, weet nog niet echt welke power of wapen t best te gebruiken.

Ook heb ik al een aantal keren een kist of kamer dicht moeten laten omdat ik die unlock minigame niet begreep! :confused:

Voor de rest erg mooi, voelt alsof je in een animatie tekenfilm zit waar jij de "beslissingen" maakt.

Maar in hoeverre stuur je het verhaal met je conversatie beslissingen want ik merk dat bij welke keuze je ook maakt je altijd terug kunt gaan om te kijken wat de andere keuze aan info oplevert. Is het zo dat naarmate de game vordert je echt door je gesprekkeuze het spelverloop beinvloedt? Heb nu namelijk het gevoel dat t allemaal niets uitmaakt...

5. Ashavan

Ashavan Guest

Net in 28 uur mijn eerste run voltooid waarin ik ELKE side quest en natuurlijk mainquest heb gedaan. Elke planeet grondig onderzocht en dus alles gedaan wat mogelijk was. Eindigde met een lvl50. Net opnieuw begonnen om de lvl60 te bereiken en de game 2 niveau's van moeilijkheidsgraad verhoogd. En nog loop ik overal doorheen als Rambo hehe. Zelfs stukken waar ik voorheen moeite mee had was niks. Eer de Geth door me schilden heen waren lagen ze de grond al te kussen.

Maakte de beslissingen zoals ik dagelijks zou doen. Dus was 70%paragorn en 30% renegade of zoiets. Nu ga ik voor Full Renegade ;)

Je merkt op zich weinig als je andere keuzes in gesprek maakt. Je krijgt merendeels dezelfde antwoorden terug. Maar in verscheidene gesprekken krijg je, mits je voldoende paragorn/renegade punten hebt, andere gesprek opties. Zo kon ik met de paragorn opties tegenstanders persuaden dat dit gevecht niet de manier is om op te lossen. En dan schieten ze zichzelf door de kop hehe. Scheelt mij weer knokken, maar krijg toch EXP. Nu als renegade eens kijken wat ik als opties ga krijgen in dat soort gesprekken. Maar uiteindelijk blijft de uitkomst en vervolg van het verhaal wel hetzelfde.

Voor degene die het al uit hebben. Kun je de council redden als je die keuze maakt of gaan ze dan alsnog de pijp uit?

6. Grindtegel

Grindtegel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Infiltrator en speel vanaf het begin op het veteran nivo. Heb net Feros afgerond en daarvoor Noveria dus moet ik volgens mij nog wel een stukkie. Met alle side misions die ik tot nu toe heb gedaan zit ik echter al op iets van 25uur (zuivere speeltijd) dus dat zit wel goed.

7. Morridin

Morridin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opnieuw begonnen met een lvl 1 vanguard op Hardcore, maar dat is toch wel ERG pittig hoor. Uncharted worlds met pirates ofzo hoef ik niet eens te proberen. Er lopen van die krogan tussen die gewoon keihard op je af stormen, of gasten met shotguns die je in 3 schoten neer hebben. Ga nu eerst Tali halen, hopelijk is de mainquest wat minder pittig qua vijanden.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Je zit nu op ongeveer/ruwweg 2/3 van het spel. Nog genoeg planeten te verkennen, virmire, ilos etc.

Speel zelf nog steeds soldier. Zolang ik Kaidan of die asari met haar biotics in me team heb gaat het prima. Unstoppable. Speelde met Kaidan/Garrus, maar ga nu proberen met Tali en die Asari te spelen. Wrex vind ik niks.

Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2007
  9. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is die ja, maar je hebt dan gewoon echt geluk gehad. Je wil niet weten hoe lang ik heb zitten proberen daar. Verder heb ik ook geen walkthrough nodig gehad hoor.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Net Feros afgerond, kwam dat blauwe wijf en Ashley naar me toe. Moest ik een van hun kiezen, Ashley gekozen! Ga de goede kant op, hoop ik :cool:

11. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik die licenses in kan leveren bij de Alliance Requisition Officer?
    Of gebeurd dat al automatisch?

12. Rezne

Rezne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik mn verzamelde spul verkopen? Ik heb echt teveel en om het nou allemaal in omni-gel om te zetten...... Bij die Shops kan ik alleen kopen, in de Markets al die winkeltjes willen niks van mij kopen :mad:

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Bij elke winkel kan je verkopen. Als je op de optie "buy" staat doe je gewoon 1 dingetje naar rechts en dan heb je Sell.

14. MARK-X

MARK-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen hoe ik die laatste Keeper in the Citadel scan.

Ik kan 'm alleen maar examine'n. En daarnaast staat zo'n Avina console.

Die roept dat ik ze met rust moet laten. Dus. Hoe scan je die laatste? Wat moet je daarvoor doen?

15. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Waarschijnlijk heb je hem al gescanned. Als je voor het eerst bij hem op a drukt staat er namelijk scan. Als je hem hebt gescanned komt er examine te staan.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Mij lukt het ook niet om die te scannen, omdat Avina ernaast staat... is er een manier om die te scannen?

17. Ashavan

Ashavan Guest

Net weer alle quests op de Citadel afgerond en ben lvl 52. Lvl'en gaat nog steeds redelijk rap. De keepers scannen ging een stuk makkelijker dit keer. Had alle 21 voor ik het door had. Systematisch eerst heel de passidium, wards, c-sec etc afgestruind. Die ene Keeper die je niet kan scannen telt helemaal niet mee en hoeft niet gedaan te worden dus scheelt.

Wel minder op zich. Heb het max aantal credits voordat ik aan Virmire begon vorige keer. Dan krijg je opeens bij de Prologue van de nieuwe game dat je maar 150items bij je kan dragen. Dus veel spul van niveau 8 en lager maar omgezet naar Omni-gets om te hacken mocht het nodig zijn later. Zit daar nu ook al mee boven de 1000. Vind nu toch lading zooi van niveau 10 dus no prob om lagere troep te verkopen.

Als Renegade spelen is relaxed. Iedereen intimideren, in elkaar meppen en zeggen dat ze motten optyfen. En je krijgt sex met de Asari Consort...en later met een andere vrouw asari/ash. In de vorige game had ik Ash dus dit keer als evil dude voor die Asari boekworm.

Licenses koop je gewoon in winkels op planeten. En zodra je het gekocht heb kan de officer op je schip het automatisch gebruiken. Ik verkocht al mijn zooi ook bij hem. Kopen deed ik bijna niks. Op het Spectre Special spul na dan ;)

18. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Max voor omni is 999 :+ En dat levelen gaat echt niet rap meer nu...ben level 56 en heb 80.000Exp nodig :'-(

19. MARK-X

MARK-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je dat fout. Want bij alle anderen die ik wel gescanned heb, verschijnt er ook geen examine.

Dus waarschijnlijk zit er naast die naast Avina staat, nog eentje in de Citadel die te scannen is. Hm. Misschien dat ik er nog maar een keer alles af moet gaan lopen. Niet dat het volgens mij erg veel zin heb. Aangezien ik haast wel zeker weet dat ik ze echt allemaal heb gehad.

Nou ja. Verder met wat andere sidequests dan maar. Of toch maar weer een stukje verder met het verhaal..

Keuzes, keuzes... Oh. How I love this game!!

20. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Stond mij bij dat ik hem gescanned had. En bij die keeper, als enige, staat examine omdat die Avina volgens mij over keepers gaat. Maar misschien moet je hem ook niet scannen. Hier is een lijst met alle keepers:
    Presidium:
    4 inside the Citadel Tower
    1 outside Citadel Tower, by the avina
    1 in the back room of the emporium
    1 on the balcony of the embassy lounge
    1 in the roughly rectangular room to the right of c-sec HQ at the embassy
    1 in the volus and elcor office at the embassy
    1 opposite of the avina halfway between the consort chambers and the emporium
    1 outside the entrance of the consort chambers
    1 outside the wards access entrance, just north of the arguing hana and c-sec officer

Wards:
    1 in the rightmost sideroom in the presidium-wards access corridor
    1 in the alleyway
    1 in the upper markets
    1 inside Flux, behind the quasar machines
    1 behind the med clinic
    1 at the c-sec academy entrance
    1 inside the traffic control room, c-sec
    1 inside the requisition office, c-sec
    1 in the hangar bay

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.