1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Real Time. Heb de revieuw gezien van Gametrailers, ziet er wel vet uit en zal hem graag wel een keer spelen, maar nu kopen als ie uitkomt nee.
     
  2. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie blz1

    Mozilla @ ja idd, die downloadable content gaat echt vet worden, hopelijk op de zelfde manier als Oblivion. Kleine uitbreidingen zoals een extra bezoekbare planeet, maar ook een grote uitbreiding met een extra hoofdverhaal erbij.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij bedoel je turn-based combat? Dat je steeds stilstaand aan het vechten bent en om de beurt een aanval doet... Nee, dat is dit niet.

    En just for the record: daar vind ik ook geen kont aan :+
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb de videoreview bekeken en ik de combat er fun uitzien.

    In geen enkele game is de A.I. perfect en wanneer vijanden nog altijd wegduiken achter muurtjes en om de hoek kijken en knallen ben ik tevreden.

    In een game als dit gaat het om de sfeer, de talloze NPC's waarmee je praat en de keuzes die je maakt.
    De characters,het verkennen ..etc.

    En als het goed is, is er ook genoeg te verkennen.

    Cube....Real time combat, je rent zelf rond en schiet etc...ben ik ook heel erg blij om.
     
  5. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik merkte ook wel bij die IGN review dat je gewoon ziet wat verschil het is hoe je speelt. Als je op zo'n manier speelt (soldier of techniek etc). Ook met de keuze's.

    Vooral is de IGN review zeer kritisch maar ookal zijn ze dit geven ze het toch nog een 9,4 dus het zit wel goed :).
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    IGN valt niet meer serieus te nemen wanneer ze een topper als Assassin's Creed een 7.7 geven , en de graphics een lager cijfer dan halo 3's graphics...sorry,maar dan is het bij mij gauw gebeurd.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik vertrouw IGN niet. Soms begrijp ik echt niet hoe ze aan sommige scores komen. Eurogamer en Gamespot daarentegen, daar kan ik mij vaak wel in vinden. Gametrailers is gewoon interessant voor de gefilmde beelden. Zo kon ik mij achteraf gezien best goed vinden in de Eurogamer review van Assassin's Creed. Niet leuk, zo'n 7 als je een topgame verwacht. Maar achteraf niet ver van de waarheid. Een 8 voor Mass Effect betekent bij Eurogamer dat het echt wel een top spel is... maar dan wel met een paar flinke niggles. Aan de andere kant: het blijft allemaal persoonlijk en een kwestie van smaak. En welke zaken vind je vooral zelf belangrijk als je op zoek bent naar een "goed" spel.

    Jammer van die dodgy framerate in gevechten. Omdat het realtime is kan ik mij voorstellen dat dat nogal wat irritaties gaat opleveren. Aan de andere kant is volgens mij het conversatie systeem weer ontzettend goed. Dus dat maakt weer een hoop goed. En patchen kan nog altijd nog (al hou ik daar niet zo van).
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik let ook niet meer op de assassin's creed reviews ... Daar zit veel meer achter het is vreemd dat sommige site's die game heel hoog geven en andere site's de game een 7,7 geven. Wat na mijn mening onterecht is.

    Maar gaat hem even om mass effect, als je op gamerankings kijkt zie je ook wel een duidelijk verschil sommige site's een 8 en de meeste een 9. (en sommige een 10 ja... maar die worden tegenwoordig zo makkelijk uiitgedeeld.)

    Zelf kijk ook alleen nog maar reviews om alleen wat info over de game te krijgen en wat ingame beelden. (omdat het vaak toch wel vast staat of je een game haalt of niet.) (assassin's creed heeft misschien wat 7tjes gehaald.. maar hij verkoopt toch heel goed ;))

    Trouwens Zifnap, ligt hem dus ook aan de site voor de ene site is een 9 een goed cijfer maar bv, eurogamer is een 8 al een hoog cijfer. Daarom kun je het beste gewoon op gamerankings kijke en wat de game gem. heeft voor het beste beeld.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  9. Mozilla

    Mozilla Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt de game nu eigenlijk uit?
    Morgen of de 23ste?
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Morgen in Amerika, 23ste bij ons. Zie de uitstekend uitgebreide en onderhoude beginpost maar :9:+
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.483
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Weet ik, ik kijk sowieso ook altijd op gamerankings voor een gemiddelde. Ik heb zojuist ook de GT HD review gezien en kan ik zeggen: WOW, dat ziet er geweldig en veelbelovend uit! :thumbs:

    Dit spel zou mij zo in gamer heaven kunnen brengen, ware het niet dat ik het ook altijd belangrijk vind dat een spel technisch perfect in orde is (of in ieder geval bijna perfect). Popup textures, V-sync tearing, dat geload tussendoor en vooral de af en toe heftige framerate drops in realtime battles. Ja, dat had van mij iets beter gemogen. Dan krijg ik het gevoel dat Mass Effect misschien toch een maatje te groot is voor de 360. Jammer, maar zo erg is het ook weer niet. Het is zeker niet iets waarvoor ik het spel laat liggen. Nee, ik ga zeker van ME genieten (ik ga ook iedereen laten rondvliegen met mijn psionic powers, terwijl mijn teammates de heavy guns krijgen)... maar damn, zo close <beweegt duim en wijsvinger stukje van elkaar> en dit was de perfecte RPG game! :)
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2007
  12. Grindtegel

    Grindtegel Active Member

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gelezen (oa weer teamxbox waarvan ik de reviews altijd vrij goed onderbouwd vind) dat het vrijwel niks uitmaakt of je nou de "good" of "evil " kant opgaat zoals dat bv in KOTOR of Jade empire wel het geval was. Is wel jammer, nu kun je hooguit een paar side quests spelen maar voor het verhaal maakt het dus niet uit.

    In mijn geval is dat niet zo erg want ervaring leert dat ik een spel (hoe goed dan ook) eigenlijk nooit meer dan 1 keer uitspeel ook al zijn er verschillende eindes.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mwa, bij KOTOR had 't ook niet veel invloed op het verhaal. In theorie wel, want óf je redde het heelal óf keerde terug als Darth Raven (damn dát was vet, beste game-ervaring ooit, dat ik daar achter kwam). Dat is natuurlijk wel een groot verschil, maar aan wat je kon spelen veranderde het niks. Ik denk dat het bij dit spel ook zo gaat zijn.
     
  14. Dayuum

    Dayuum Guest

    Ik heb KOTOR en jade empire ook maar 1 keer gespeelt
    Het is wel leuk om te zien wat alle keuzes doen maar je kent dan alle plot twists al
     
  15. Chaos

    Chaos Simsalabim

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Net de review eens bekeken op gametrailers en ze waren erg lovend over het spel (9.6!).

    Lijkt inderdaad wel wat op KOTOR, hopelijk is het ook net zo goed.
    Deze toch maar halen denk ik, spel is ook lekker uitgebreid, doe ik er tenminste even over. :+
     
  16. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk juist altijd naar IGN. Vind ik meestal betrouwbare reviews en ik kan me er bijna altijd in vinden. De reviews zien er tot nu toe wel erg goed uit, alleen jammer dat het net niet wat hoger is. Ik had deze game toch even in de top 10 willen zien van gamerankings :)
     
  17. Drogba

    Drogba Guest

    IGN geeft PES2008 een 9, vervolgens speel ik de game zie ik overal reclame van IGN in de game. En dat is dan een serieuze review.

    Ik ga in ieder geval morgen al even kijken, aangezien ik vorige week dinsdag al Assassin's Creed kon halen, gelukkig niet gedaan.
     
  18. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan geen top 10 game zijn als de AI slecht is en de game vol met bugs en glitches zit, zo simpel is het
     
  19. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Die gast van Eurogamer heeft Sega Rally een 10 gegeven laatst... Die review neem ik dus totaal niet serieus, hoewel een 8 natuurlijk een prima cijfer is.

    Het blijft een RPG, wat toch iets voor de liefhebbers is. Een constante serie 9's en 10-en zul je dus echt niet tegenkomen.
    Ik ben een groot fan van de KoTOR serie dus ik zit waarschijnlijk wel goed bij Mass Effect. ;)
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad. Vind ik ook erg jammer eigenlijk. Bioware ging nooit voor de super graphics maar voor de gameplay. Nu lijd de gameplay door framerate problemen e.d. ten koste van mooie beelden! Da's wel jammer!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina