1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Magneto 360, 11 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Net uitgespeeld op Hardcore met een soldier. Toen ik hem uitgespeeld had was ik level 55 dus denk dat ik level 60 wel moet halen op insanity. Maar ga nu eerst eens een ander spel spelen. Ben het wel eventjes zat.

Iedereen die trouwens de Liara achievement wilt halen. Ik had in me eerste playthrough haar niet gehaald aangezien ik één main story line was vergeten. Op Novaria zijn er twee manieren om bij Benezia te komen. één is via de achterdeur (praat met de doktor, zoek het cure) en loop ook door deze (geeft dan quest complete) en ga daarna na de Hot Labs om de Pulse te activeren (zorgt dat als je terug bent moet vechten met de kapitein naar de lift toe) dit zijn allebei aparte questen en je hebt ze nodig voor Liara anders komt zij niet aan genoeg main questen)

2. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    de achievemetns dat je het grootste gedeelte van het spel met een bepaald squadlid moet uitspelen, is dat alleen de main-quest, of gewoon alle quests bij elkaar?

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je ook de meeste sidequest dan met deze spelen.=(

4. O43 Master

O43 Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bijna alle quest. Je kunt hem halen nog voordat je de Virmire quest gaat doen.

Naast heel veel XP en een stap korterbij de achievements niet nee...

Laatst bewerkt: 25 dec 2007
  5. SysanApse

SysanApse Guest

Hallo,
    Ik krijg de game morgen.
    Welke class zouden jullie me aanraden om mee te beginnen.
    Ik dacht zelf aan een 'soldier ( als het zo word genoemd , die kerel die alle wapens kan) ' en hem dan op Casual uit te spelen.
    Dan vervolgens nog een keer spelen met een Vanguard.
    Is dat een beetje een goede tactiek ?
    En welke squad members zou ik als eerste nemen , of wat zou het makkelijkste zijn / het beste bij m'n 'soldier' passen ?
    Alvast bedankt

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Als je een career uitspeelt met een soldier en je bent bijvoorbeeld level 30 dan moet je helemaal weer bij level 1 beginnen als je een andere class wilt. Als soldier je bevalt kan je na het uitspelen van het spel weer opnieuw beginnen (alle guests worden dan gereset) en verder gaan met level 30 en al je wapens. Ik ben begonnen met een soldier en had denk ik liever een vanguard gekozen omdat je dan ook een beetje met andere krachten kunt expirimenteren. Als je gewoon je weg door het verhaal wilt knallen moet je voor een soldier gaan. Als je ook liever wat "magie" wilt kunnen gebruiken kan je het beste met een vanguard beginnen.

7. SysanApse

SysanApse Guest

Hmm ik zou graag nog wat van andere mensen horen.
    Maar ik denk dat ik dan maar eerst met Vanguard begin , dat lijkt me wel handig nou het lezen van jou reply.
    Heel erg bedankt O-)

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Het verschilt idd per persoon. Ik vind het altijd wel beter als ik gewoon lekker door het spel kan knallen maar achteraf had ik ook wel wat magie erbij gewilt. Het is maar net waar je van houdt. Maar je kan beter ook wat andere reply's afwachten, iedereen denkt er anders over :)

9. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben begonnen als vanquard, toen sentinel, soldier, adept en ten slotte engineer.
    Maar ik raad je aan om te beginnen als soldier en dan zorgen dat je de assault rifle achievement krijgt. En dan daarna opnieuw te beginnen als adept of engineer. Dan heb je een goed wapen en de krachten.

10. YunSung

YunSung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je voor de achievements wilt gaan heb je het meest aan de 3 pure klassen. Soldier, Engineer en Adept. Ik speel zelf met een Vanquard en die kickt wel echt ass. Je hebt goede biotic-krachten (Lift, Throw, Barrier) en je Shotgun is echt te goed. Voor de Singularity en Statis-Achievements heb je een Adept nodig, de Vanquard of het Tech/Biotic-type voldoet niet.

Ik weet zelf niet hoe de andere klasse spelen maar een Soldier is in het begin wel aan te raden. Je bent nog niet gewend aan het vechtsysteem, al komt dat vrij snel, maar je hoeft je dus alleen maar bezig te houden met het schieten. Vrij makkelijk. Tech lijkt me het lastigst, maar je moet het zelf weten.

Ik zou voor een Vanquard gaan omdat dat toch de coolste klasse is, anders is de Soldier een veilige keuze. Denk er trouwens aan om in het begin aan Capt Anderson iets te vragen over the Protheans, dat kan later niet meer.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik ben zelf begonnen als vanguard maar als ik t overnieuw zou moeten doen lijkt dit me idd wel een prima tactiek

12. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aan het begin van het spel weet je er uiteraard nog nix over, dus ik koos het meest simpele: soldier, later kan je eventueel altijd no geen andere class kiezen,
    ben nu ook bezig met adept, dat is veel powers, en dan shotgun en pistol erbij, aan het begin moet je ook gewoon het standaard profiel te nemen, raad ik je zo enzo aan, want anders past de stem niet altjid bij het gezicht, en de gezichtanimaties vind ik dan soms nog wel is raar overkomen...

trouwens, had pas een rare bug, in een dialoog draaide ik mijn hoofd bijna 180 graaden om, en het leek wel of m'n nek van elastiek was 8)

en het is niet zo dat je niet powers kan gebruiken als soldier, want je kan altijd de powers van je teammaten nog gebruiken,
    als je soldier bent moet je gewoon teammaten met veel biotich en tech gezeik meenemen , als je zelf biotic ben moet je soldier als squadlid nemen,
    als het elkaar maar opvult

13. Madoperator

Madoperator Rape

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben begonnen als Sentinel (Biotic/Tech) en het is zwaar droog en veel te moeilijk. Soms komen er 3 van die enemy's en dan lift ik ze gewoon op, stukje naar achter, en dan een grenade ertussen gooien. \o/

14. (Smart)ass

(Smart)ass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weeee!:p
    soms denk ik dat de a.i. van je squad echt retekut is, maar soms dan verbaast het me oko weer is, komt er zo'n krogan op me af rushen, wil ik net kaidan z'n lift gebruiken zodat ie over me heen vliegt, doet ie dat zelf al,

soms weet ik niet wat ik van die a.i. moet vinden,
    maar goed dat friendfire uitstaat in deze game... anders was ik waarschijnlijk vaker door m'n eigen team gekilled dan dioor de vijand.

15. auke

auke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de sterkste combinatie is om eerst de assault achievement te halen als soldier. En dan met assault rifle als extra skill een sentinel classe te nemen. Dan heb je eigenlijk een combinatie van combat, tech en biotic.

16. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Vind inderdaad dat de AI een beetje bagger is van de tegenstanders. Vooral die Krogans die op je af rushen zijn in het begin zo irritant (op Hardcore werd ik gek van ze) maar als je eenmaal wat hogere levels bezit maak je gehakt van ze met je powers/spectre wapens of als er twee komen gooi je er gewoon een in statis/neural shock) al gebruik ik me punten liever voor andere krachten

Je teammates moet je gewoon zeker in Hardcore en insanity niet zelf hun krachten laten gebruiken. Zelfs defense krachten niet. Kaiden zag dan een vijand gebruikte zijn barrier en dan duurde het nog een uur voordat er eindelijk op hem geschoten werd.

Daarnaast voor Sysanape: het maakt niet uit welk karakter je wil. Kijk gewoon wat je het tofst lijk en speel het daar mee. Maar kijk ook welke team mates je wilt aangezien je die wel een beetje op elkaar af wilt stemmen. Je wilt als je zelf geen decryption (om kasten open te maken) en electronics (om computers enz open te maken) hebt die wel hebben in een van je teammates dat hebben.

En zo ook als je geen biotics krachten hebt wil je wel een biotic bij je hebben.

Hieronder een korte omschrijving van elk karakter voor je.

Kaiden: Sentinel class:Bezit de nuttige biotics powers (throw, lift en barrier) en de nuttige tech powers (electronics en decryption) Hij heeft geen wapens skill maar door zijn sentinel kracht kan hij het beste pistolen krijgen. Nuttig aan hem ook zijn first aid (hoef je het zelf niet te doen) en medicine (waardoor first aid sneller kan worden hergebruikt

Ashley: Soldier class: vier wapens skills waarvan ik persoonlijk er maar 1 gebruikte toen ik haar had aangezien ik meerdere wapensskills onnodig vind. DAarnaast veel kracht om wapens sterker te maken en veel health. Goed te gebruiken als een tank zeggen veel mensen maar aangezien je haar alleen naar voren kan gooien samen met je andere karakter heeft het weinig nut.

Liara: Biotic: Veel krachten maar ook een aantal die je toch niet gebruikt. Ze is handig voor crowd control zodat die verschrikkelijke Krogans die je rushen terug worden gegooid maar als die eenmaal liggen mist ze de vuurkracht om ze af te maken. je bent beter af met kaiden vind ik persoonlijk

Tali: Engineer: Veel tech krachten die ik vooral tegen de Geth veel heb gebruikt. Verwacht niet dat alle geth kapot vallen maar vooral tegen grote geths is ze handig. Daarnaast is ze een killer met er shotgun vond ik. Ook bezit ze electronics en decryption

Garrus: Speciale klasse: Vind Garrus wel heel handig in combo met Wrex. Hij is een soldaat (assault rifle en redelijk wat health en medium armor) en heeft daarna electronics en decryption (enige tech skills die ik echt gebruik) en dit in combo met wrex (biotics/soldier) heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Wrex Speciale klasse: Lees hierboven. Wrex is een killer met een goede shotgun of assault rifle en heeft daarnaast de handige biotic skills als throw enz.

Een tip nog. Als je geinterreseerd bent in de ally achievements zou ik Ashley en Kaiden in een aparte playthrough doen. Beide in een playthrough halen is mogelijk maar dan moet je niet naar Virmire gaan voordat je er een van de twee of twee hebt. (dus eerst alle andere mainquesten spelen)

17. Rich_Art

Rich_Art The one and only

Leuk Bevonden:
    1
    Is er eigenlijk een demo van Mass Effect??

Peace,
    Rich_Art. ;)

18. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Die is er niet

19. stephanoss

stephanoss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je soldier bent..

en je wilt de achievements halen van bijv. 75 x singularity

kan dat gewoon door een van je teamgenoten het te laten doen?

of moet je personage het zelf kunnen?

20. SysanApse

SysanApse Guest

Bedankt iedereen , zit hier nu bij m'n oma.
    Nog 2 uur terg karren naar huis en dan pas mass effect spelen.
    In de eerste play-trough wil ik graag het meeste achievements halen , en ik lees dat ik dus het beste dan maar met soldier kan beginnen.
    Het is best een moeilijke keus aangezien ik er misschien wel 40 uur mee moet lopen :).
    Ik lees nog alle reacties voordat ik hem vanavond opstart , als dat nog lukt.:x
    Dus , Vanguard of Soldier ?

Misschien een lastige vraag , of ik ben lastig ik weet het niet.
    Maar elke reactie waardeer ik O-)
    Mvg
    Ocker

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina