1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik denk ook niet dat ik alle sides ga doen, die mainquest is veel te leuk :+

@ Dulle: hoeveel uur heb je er op zitten dan?

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nou, gisteren had ik dus eens gekeken en stond de teller op +/- 10 uur.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat doe je wel heel snel :eek:

ik zit op 12 en

heb net die metriarch gedood nadat ik haar dochter heb gevonden

4. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    En toch zou ik je willen aanraden de sidequesten te doen,het levert welzo leuke en verassende momenten in de game op.
    Maar dat is ook weer het probleem,in ME zijn de sidequesten overal verspreid op diverse planeten wat een beetje het tempo uit het spel haalt.
    En ik heb de indruk dat vele daarom het al niet doen,bij de KOTOR games waren de sidequesten gelinkt met de planeet waar je je op bevond en zodoende handiger voorelkaar te brengen.

Maar het is een tip,aangezien ikzelf nu ook spijt daarvan had.:b:;)

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Weet je dat ik, omdat ik de game op mijn HDD heb, een aantal sidequesten in minder dan een kwartier heb gedaan. Die met Helena Blake had ik zo af en vervolgens kon ik nog binnen de tijd terug vliegen, landen en de lift nemen op de Citadel. Het is maar net of je de game op je HDD wil of niet, maar het versnelt het tempo wel een beetje. ;):9

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Flauwe achievements dus. Dat is niet motiveren om het meerdere keren te spelen, maar eerder dwingen. 8)
    Met bijna alle missies bedoel je denk ik ook de sidequests?

Ik neem tot nu toe alleen maar Ashley en Garrus mee, dus ik ben iig wel al goed op weg.
    Als ik alleen maar de mainquest doe kan ik dus niet meer die Ally achievements scoren waar Grave het over heeft. Ze dwingen je hier wel om érg vaak te spelen. :+

Maar wat maakt het btw uit of de game op de HDD staat?
    Zijn die achievements btw stackable? (ik speel bv. op Insanity, en ik krijg direct ook de achievement voor Hardcore?)
    Het is een hele goede game, maar ik zie me het gewoon niet 45 keer uitspelen ;)

En kan ik mijn Shepard meerdere playthroughs gebruiken? Dat ik op Insanity bv al begin met mijn level X Vanguard?

jaja, ik stel veel vragen. }:]

Iets wat me nu wel al duidelijk begint te worden is dat dit hoogstwaarschijnlijk geen 1000/1000 game zal worden.

En trouwens erg jammer van de vele framedrops die ik heb. Dan gebeurt er niet eens wat, en ren ik door een lege gang en stottert het beeld de hele tijd.

edit: Zit net op x360a.org te bladeren voor wat tips. Altijd fijn hoe ze je niet waarschuwen voor spoilers. :mad:
    *zucht*

Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  7. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze zijn niet stackable. Je moet eerst normal uitspelen om Hardcore te kunnen spelen, maar dan is Insanity nog steeds locked. Als je Hardcore hebt uitgespeeld, DAN pas kan je Insanity spelen.

Ja, je kan je Shepard die bijvoorbeeld level 47 is geworden in de eerste playthrough ook gebruiken om verder mee te gaan op Hardcore en eventueel Insanity; je zal wel moeten, wil je de level 60 achievement halenn.

En het is 1050/1050... jaja, ik weet het... betweterig :+

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het is alleen 1050/1050 voor de mensen mét DLC. O-)

In ieder geval wel een meevaller dat ik mijn geliefde maar ietwat lelijke Shepard kan meenemen naar volgende playthroughs. Dan zijn mijn skills tenminste al geupgrade, en maak ik wat meer kans op de hogere moeilijkheidsgraden.

Ok, ik heb net besloten dat ik met 500+ G ook tevreden zal zijn. :+
    Aangezien je ook nog achievements hebt die je bv. alleen met Soldier / Adept enz. kan halen. Dat zijn weer 24 extra playhtoughs.
    Zoals gezegd, érg goede game, maar geen enkele game is het waard om zó vaak uit te spelen.
    Nou ja, iig niet snel achterelkaar. Wat ik over een paar maanden doe zie ik nog wel.

9. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad geen game die je 3x achter elkaar moet spelen om hem 1050/1050 te willen hebben. Ik heb het ook met tussenpozen van 2 a 3 maanden gedaan en toen was het weer elke keer genieten.

10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Idd, zo doe ik het zelf ook. Heb em nu weer 2x uitgespeeld de laatste weken, ga nu weer wat anders spelen en over 4 maanden gaat ie er vast wel weer in als ik em nog es wil uitspelen. Dit is wel 1 van de games waar ik alle punten van wil hebben, gewoon ook omdat het een vet spel blijft en het nog een jaar duurt voor deeltje 2 uitkomt. Hoef ook nog maar 150 puntjes om en 100% te hebben.

11. Elvini

Elvini Paramore

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet wel nog de Asari Ally toch? Die is wel pittig om te krijgen.

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja precies,zo heb ik dat ook gedaan.:)
    Toen heel lang niet meer aangeraakt,en opeens kreeg ik weer een spontane bui van laat ik maar weer eens een Shepard maken.
    Maar net als alle RPG games speel je ze niet snel achterelkaar,en moet je ook niet doen vind ikzelf weer.
    Hou het leuk voor jezelf,laat de achievements voor later over aangezien het toch nog een lange tijd duurt voor deeltje 2.

Dulle,je kunt de game beter op je harddisk zetten,en dan ben je van die lange load en framedrops af voor het grootste gedeelte.;)

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Game staat al op de HDD. Dat is het eerste wat ik doe met iedere game die ik speel.

1e keer gewoon uitspelen.
    2e keer Hardcore met mijn huidige Shepard
    3e keer Insanity met mij geliefde Shepard
    Daarna zie ik wel wat ik doe. Zal iig wel nieuwe shepard aan moeten maken als ik alle achievements wil.

Als ik dat verspreid over een aantal maanden zal ik nog heel lang plezier hebben van ME. _O_

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ja die doe ik als aller laatste. Ga gewoon meteen dan naar die planeet toe waar ze vast zit en in de tussentijd geen missies doen in the Citadel. Moet het wel goed komen. Vind ik wel mooie afsluiter van de game dan :) En hopelijk hoef ik daarna niet al te lang meer te wachten op deel 2.

Laatst bewerkt: 25 dec 2008
  15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wel grappig de naam Shepard wat Herder betekent in Engelse taal,zouden ze dat bewust gekozen hebben?:cool::)
    Trouwens ik vind de Soldier klasse toch wel het tofst om te spelen,die bio krachten liggen me niet zo en heb ik liever vuurkracht tot mijnen beschikking.
    Dan toch maar weer met een Soldier verder,ooit een keer.;)

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ DulleNL: Luister eens goed naar Yellow hier. Kijk, je hoeft niet 24 keer de hele game door. Sterker nog: Je kan Mass Effect op 1050/1050 hebben in drie hele keren doorspelen, inclusief de sidemissies. Bovendien ben je natuurlijk niks verplicht, maar de game gaat je over een x aantal weken, gebeurde bij mij ook, toch weer boeien. Ik weet dat het lastig kan zijn met de game, maar ik kan je wel een tip geven voor Hardcore en Insanity: Doe in ''Shepards'' naam de zijmissies dan niet en scoor die twee achievements alleen in de verhaallijn. Tip is ook dit met een goed gelevelde soldier te doen. Ik weet ook wel dat heel veel missies, gebouwen en planeten wat op elkaar lijken, maar ik denk dat dit gedaan is omdat het voor BioWare een heel nieuw productie was. Het is met de zijmissies en extra planeten zo dat je er even doorheen moet prikken, want de actie blijft in mijn ogen altijd wel fun en sommige dialogen zijn wel vet. ''NEUTRALIZE THE SPECTRE!!!'' Dit is er eentje uit een zijmissie, maar zo heb je er wel meer waar BioWare ervoor probeerde te zorgen toch nog wat variatie in het spel te brengen. En de extra content is zeker een stukje uitdagender als je door een mijnenveld moet lopen. Lukte mij de eerste tien keer ook niet.
    Heb je btw nog veel problemen met het rijden in de Mako? Zoja, oefen dan maar wat, want ik vind het een van de meest welkome en prima bestuurbare voertuigen die ik in een game heb aangetroffen. Wen er vast maar aan, als je dat nog niet deed, want je achter(x10) klein kinderen rijden ook op de maan met dit soort dingen. ;):)

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ben ik ook van plan. :9

En de Mako... Twijfelachtig... Dat ding voelt soms wat te licht aan. De ene keer kom ik maar niet fatsoenlijk een bocht om, maar de andere keer maakt ie binnen een halve seconde opeens een té scherpe bocht.
    Besturing is opzich goed te doen, maar ik vind de warthog van Halo toch wat fijner.

Wel leuk dat je een spring knop hebt bij de Mako. Soms loop ik gewoon een hele tijd doelloos rond te springen in dat ding. :+

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik vond de besturing van de Mako 1 van de weinige minpuntjes van ME , dat ding stuitert alle kanten op en heeft enorm last van overstuur :+ Maar who cares als de rest van het spel zo goed is :D

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ding bestuurt goed. Je kan zelfs de Mako bijsturen in de lucht met je boosters, of vlak voordat je van een diepe val neerkomt zodat je geen schade hebt. Besturing moeten ze niet veranderen, die is nu al goed. En je rijd ook niet op aarde dus dat ie soms wat meer bounced is niet erg.

20. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Had zelf geen problemen met de Mako dacht ik. Was wel een geweldige game, einde was wel vet. Eigenlijk de hele game wel. :+

Een keer uitgespeeld en daarna verkocht, als ik een game heb uitgespeeld dan raak ik het bijna nooit meer aan. Zag ook niet een reden er in om hem overnieuw te spelen, hou ik niet van. Alles verveeld snel bij mij. Wil wel deel 2 hebben. :cool:

Hoop wel dat ze in deel 2 meer planeten hebben met wezens die daar gewoon leven, meer steden imo. Vond bijna alle planeten niks aan, behalve de maan en de planeten waar je moest zijn voor het verhaal.

Laatst bewerkt: 26 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina