1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo. Uitgespeeld.
    Even over het gebrek aan emoties waar ik het over had:
    Merkte ik toch ook weer toen ik de keuze moest maken tussen die Biotics gast en Ashley. Keuze was voor mij heel moeilijk en heb dan ook 10 minuten naar het scherm zitten te staren.
    Toen ik uiteindelijk de keuze maakte vind ik dat hij dat wel het slechte nieuws met iets meer gevoel mocht brengen.
    Maar het feit dat ik het moeilijk had met die keuze zegt al genoeg over de kwaliteit van de game.

Heb Shepard btw toch 1 keer zien lachen. Na het eindgevecht met Saren wordt gedacht dat hij dood is; bedolven onder het puin.
    Uiteindelijk komt hij er toch onder uit gestrompeld, en op weg naar Cpt. Anderson moest hij glimlachen. Ik moest even meelachen 8)

Wat een game is het toch. _O_

Maar 1 probleem; er wordt gezegd dat de keuzes die ik heb gemaakt in deel1 ook gevolgen zullen hebben in deel 2 en 3.
    Nu wil ik dat mijn keuzes van deze eerste playthough worden meegenomen naar ME2. Maar als ik een 2e keer ga spelen wordt dat natuurlijk allemaal overschreven.

Keuzes maken met voorkennis is niet meer zo 'spontaan', en zo is de game ook niet bedoeld. Ik wíl de game wel opnieuw spelen, maar ik wil niet dat mijn huidige keuzes verloren gaan.

En in het begin zei ik wel dat ik mijn Shepard lelijk vond, maar ik ben toch gehecht aan hem geraakt. :eek:

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Er zijn een aantal momenten waar je Shepard wel ziet lachen,maar het kan inderdaad met meer emotie dat geef ik toe.
    Als je de keuzes wilt behouden is dat wel weer een probleem,of je zou al moeten proberen of je de game alternatief weet de saven naar een geheugen unit.Of een 2de profiel maken,maar ik weet niet of je dan die games van je kunt meenemen.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat met deel II gaan oplossen. Echter was er in deel I natuurlijk weinig reden om te lachen. Kolonies die aan stront worden geschoten, een verrader die jouw werk belemmerd en dan ook nog de mogelijkheid dat je helemaal niet shaked in de game met een dame is dan weer allemaal afhankelijk van je keuzes. Daarentegen zijn de momenten waarop Shepard wel had kunnen lachen bijzonder schaars, maar hij heeft dan ook de verantwoordelijkheid van de council en het menselijke ras op zijn schouders. Ook vond ik dat de onenigheid bij de vrouwen onder je crew wel wat meer naar buiten had mogen komen.

Vraagje: Kan ik in deel II ook een beurt hebben met Tali?

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36

Een goede vraag,persoonlijk denk ik van niet aangezien hun uniform niet vaak uitgedaan word maar you never know.
    Klopt inderdaad dat er weinig reden voor lachen is met zo'n hoge druk,en manschappen die elkaar liever klappen uitdelen of zich aanstellen over Aliens in het team.Ashley vind ik echt een grote aanstelster,grote waffel maar ozo kleinzerig hoewel ze een soldate is met zeer goede skills.Ok de dood van Nihlus vond ik erg jammer,ik had graag met hem verder willen gaan maar het was niet gegund echt een coole Turian.Kortom ik hoop dat deel 2 veel meer manschappen ter beschikking stelt,waaronder een cool vrouwelijke soldate die Ashley kan vervangen enzo ook een mannelijke soldaat en nog meer leuke aliens en al.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik wil verdorie nu wel eens een screenshot zien, een trailer, officieel spul en dergelijke. Met topgames in aantocht word ik altijd zo verdomde ongeduldig. Ik heet ook Eric, misschien moet mijn achternaam dan maar Cartman worden. Cartman kon immers ook niet wachten op de Wii. Ik kan niet wachten op het tweede deel in deze serie, net als met een nieuwe Elder Scrolls. Must have it NOW!!! ;):)

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Yep same here,maar dat zal nog wel even in de diepe geheime bunker van Bioware blijven.
    Aan de andere kant worden we wel nog dit jaar verwend met een andere RPG van Bioware waarvan ik de naam altijd vergeet.En dus hebben we wel nog steeds wat te doen,wat zijn we toch een stel verwende nesten hier op het forum.Er zijn luitjes op de wereld die al blij zouden zijn met een gewone oude Playstation,met de eerste Tekken ofzo.Bij ons moet het telkens maar meer meer en meer wezen.:+;)

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Zouden de rollen zijn omgedraaid dan hadden zij precies de gedachte die jij nu hebt. Ik zie Mandela al op Live Halo 3 spelen. ;):9

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat zou wel leuk zijn,wie weet hebben we misschien al een potje mogen onlinen tegen een bekend persoon.
    Weten wij veel haha,gamen tegen Seth Green ofzo._O_

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik zit er eerder op te wachten Call of Duty 2 te mogen spelen tegen Tom - James Miller - Hanks. James Miller was het personage wat Hanks speelde in Saving Private Ryan geloof ik en COD 2 spreekt dan voorzich. Mass Effect spelen met Natalie Portman lijkt me ook wel wat.

O, nog een suggestie voor Shepard in een Mass Effect film: Richard Dean Anderson, oftewel col. Jack O' Neill of Mac Guyver. ;):)

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja voor een mannelijke Shepard is hij zeker een coole Shepard,ben zelf helemaal Stargate lijp.;)
    Wel vind ik dat ze de ingesproken cast zo moeten behouden,op Ashley na dan misschien.

Een vrouwelijke Shepard blijft moeilijk,maar ik ga eens brainstormen.;):)

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Het moet gewoon een man worden. Ik zie een lesbische verhouding met Liara echt niet zitten. Hoe komt die Union dan tot zijn recht. ;):9

Heb de verhaallijn nu ook weer klaar. Geindigd op level 49/50 geloof ik. In een tweede playtrough, als die er nog komt, sjees ik door naar level 55 en dan zal ik eens kijken waar die Colossus rommel te koop is. Op casual heb je er niks aan. ;):9

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Nee daar ben ik het niet mee eens,een vrouwelijk karakter zou eens goed doen.Die lesbische scene word toch achterwegen gelaten,maar ik ben het er wel over eens dat veel vrouwelijke rollen allemaal zo babe achtig worden gebracht.En dat moet een keer afgelopen zijn,zoals met veel verfilmingen van games gaat het heel vaak mis en ik zie een Mass Effect fim veel potentie hebben.Maar hollywood maakt er toch weer een zooitje van,en ik verheug me er totaal niet op.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik ook niet echt, maar wat erger is is dat wij hier al een pagina lang zitten te babbelen met zijn 2en. Ik heb het idee dat de anderen of gestunt hebben met vuurwerk en niet meer kunnen typen of door fox news moeders worden vastgehouden. Hmm. ;):)

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Haha ja Fox news,dat zal het wel zijn.;):)
    Ook vind ik het wel humor dat we ook in andere forums elkaar vaak weer kruisigen,net als met sommige anderen op het forum zoals my homy Dulle.Er zijn ook mensen waar ik het minder mee kan vinden,maarja dat hoort bij het leven je kunt niet iedereen naar de zin maken.;)

Nog even terug op de ME film,maar ik weet al bijna zeker dat het een man gaat worden die Shepard nadoet,Maar laat ze dan wel voor bloody sake een frisse actuer nemen en geen Vin Diesel ofzo.Maar ik vind Diesel als actuer goed hoor,maar ik zie hem gewoon te vaak macho rollen doen.;)

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Dan Richard Dean Anderson. We hadden het immers over emoties toch? In Stargate en soms MacGuyver maakte die man me zo lekker aan het lachen. In Stargate zat die vooral te fitten op Samantha Carter en DanjelSan Jackson. Waarom niet? Hij heeft seizoenen lang ervaring met Sci-Fi en ik heb wel vertrouwen in hem. ;):9

Ik ga denk ik vandaag toch beginnen aan een tweede playtrough aangezien internet dude langskomt en ik straks ff geen WoW kan spelen. Kan ik gelijk doorjassen naar colossus. Nu maar ff superonvriendelijk doen. Als ik daar meer over weet horen jullie het wel. Ik probeer zoveel mogelijk shops zovaak mogelijk te bezoeken voor de licenties, maar ik denk dat het vooral de citadel betreft en mijn eigen wapenhandelaar op de normandy. ;):)

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Als eerst allemaal een gelukkig nieuwjaar,en blijf gamen ook in 2009.:)

En dan nu weer verder over Mass Effect,Richard Dean Anderson is koning der actuers en een van de weinigen die me weet te boeien.Ja Yellow ik zie je speelt graag WOW,ook mijn vrienden proberen om me steeds te bekeren tot die MMO van zogenaamde wereldformaat.En na wat pogingen tot omdoop naar WOW heb ik de game geprobeert,en ik kan je zeggen het doet me totaal niets die MMO van wereldformaat.Ten eerst de graphigs vind ik zware ellende waar alle hoeken ouderwets te zien zijn,en zelfs de hardcore WOW fans willen nu eens eindelijk een make over hebben die zich met de next gen kan meten.Maar daarbuiten spreekt de gameplay me totaal niet aan,en weet ik nu inmiddels dat MMO gaming absoluut niet aan mij is besteed.;)

Met mijn Soldier Shepard loop ik de game nog tot het eind door,daarna zie ik verder wel of ik mijn Vanguard nog doorspeel.Momenteel ben ik bezig aan een grote nostalgie rit van oude games weer door te spelen,maar het zal wel een tik zijn.Games de dag van vandaag boeien me steeds minder omdat andere prioriteiten in het leven voor gaan voor mij dan weer,en een 2009 topper waar ik op wacht heb ik nog niet.ME 2 is een twijfelaar of die 2009 nog haalt,en verder komen de andere heilige gralen voor me pas 2 jaar later ofzo,Gran Turismo 5 en Forza 3 ben ik zeer benieuwd naar.;)_O_

Laatst bewerkt: 1 jan 2009
  17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Jij ook een mooi 2009 MaxxRaptor. De beste wensen! P.s. Gran Turismo 5 staat vooralsnog voor december dit jaar gepland. Reken er maar 1,5 jaar bij ofzo, gezien het feit dat Gran Turismo 4 dat ook had.

Mass Effect ga ik nu even spelen.

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dat is waar,GT4 duurde gewoon te lang doordat ze de game maar niet online kregen van wat ik toen had begrepen.

Maar wat je al eerder vertelde over Mass Effect,ja ik denk ook dat Bioware met ME veel zal gaan verbeteren ten opzicht van de eerste KOTOR want dat kan ook niet anders.KOTOR 2 vond ik soms wat enerverend terwijl deel 1 me slapeloze nachten had bezorgd,en daar merkte je wel degelijk een groot verschil met de switch tussen de ontwikkelaars.Bioware maakt dan ook de KOTOR MMO,maar zelfs die ga ik niet spelen.

Wel wacht ik met smart op die Dragon age als ik me niet in de titel vergis,eerlijk gezegd spreekt me die setting heel erg aan en nog meer dan het ME universum.Als ik voor mezelf spreek gaat het me niet zo zeer om de keuzes,maar de inleving die een game kan hebben.En zo kan ik me prima vermaken met een game die totaal in de grond word geboort door de reviews,ME vond ik gewoon van wereld klasse in zijn sfeer en gameplay.Maar een hoop dingen konden beter op technisch vlak.Over de personages vind ik Joker op het schip gewoon een toffe gozer,en ik vind het jammer dat hij niet met je mee kan lopen als soldaat.
    Wat ik ook jammer vind is -

Als je Spectre word dat je dan die feel niet hebt dat je opeens Spectre bent,en komt het te gewoontjes over alsof je promotie hebt gemaakt als etiketjes plakker.Ook de toespraak die je aan je crew geeft voelt niet oprecht aan,en ietwat typerend Amerikaans opgezet.De dood van Jenkins,waar was dan de propor service die je hem kan opdragen?Als je dat kon meemaken was het allemaal veel intenser geweest,net als Nihlus die gewoon in zijn rug word beschoten als super Spectre.Uhm hallo,Saren heeft 'corrupt mind' op zijn kop staan.Als je dat niet ziet ben je toch echt achterlijk,van dat soort elementen die veel beter konden

Laatst bewerkt: 2 jan 2009
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Je hebt inderdaad gelijk aan je beweringen en uitspraken MaxxRaptor. Weet je wat vaak het vreemde van dit alles is: Meestal valt het pas allemaal op als je de game al een aantal keren hebt uitgespeeld of mensen het tegen je zeggen zoals jij nu doet. Ik merkte de eerste dingen ook pas toen ik de game als een keer of vijf had uitgespeeld. Vreemd, maar nog steeds erg lekker.

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Daar heb je een punt,het probleem van ME is omdat de voice acting zo steengoed ingesproken is is het daarom jammer dat de gezichten die emotie in de stemmen niet terugbrengt.Waardoor je een soort averechts effect krijgt,bedoel ik heb respect voor Bioware wat ze laten zien en kunnen op grafische vlakken.daarom denk ik dat het beter is als ze voor de volgende 2 ME games de 360 uitpluizen van wat hij aan kan.En daarvanuit kunnen ze dan compromizes maken en de game opnieuw opbouwen,net als de makers van Gran turismo met de Playstation gedaan hebben.

Maar over het algemeen blijft Mass Effect wel een topgame,ondanks deze minpunten blijf ik het ook nog spelen.Ook het hele ontwerp van de karakters tot de schepen zijn subliem uitgewerkt,en vooral Saren die als badguy geweldig word neergezet en je gaat hem echt haten.Maar hij ziet er wel indrukwekkend uit,dat mag gezegd worden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina