1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Wat betreft Saren en hem haten. Aan het einde van de game, na Ilos en Virmire, kun je hem zelfs nog bekeren tot het goede. ;):)

De voice acting is inderdaad goed, maar ik denk toch dat Ashley ook wel wat beter kan. Ik vond vooral dat kleine korte stukje, wanneer Shepard en co. de lift naar Sovereign nemen, sterk. Suit up, we are going outside. En dan die kogel door het raam van die lift. ;):) Was een klein stukje, maar wel goed ingesproken. Op de meer drukke momenten is het wel jammer. Zoals; you can still redeem yourself, waar ik het net over had met Saren. Er zijn wel meer van die dingen. Noveria vond ik een van de beste stukjes. ;):)

2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Ja inderdaad,Lady Benezia is ingesproken door die actice uit StarTrek en ik vond haar voice acting echt wel het sterkst van de hele game samen met Cpt Anderson en Joker.Wat wel een keer grappig was is toen ik met de Mako een van de planeten beschoten werd,dat Ashley en Wrex beide 'Taking hits' uitschreeuwde in harmonie.

De voice acting van beide Shepard mannelijk en vrouwelijk vind ik beide echt erg goed gedaan,wat Saren betreft wist ik dit nog niet over dat bekeren naar het goede.Bedankt dus voor de tip,wat ik wel weet is dat er verschillen zijn als je bijvoorbeeld vanaf de straat bent opgegroeid dat er zo'n side missie van komt.Eveneens als Colonist,maar dat had ik al eens eerder aangegeven.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Met spacer heb je ook een extra zijmissie in de ward acces. Als je Paragon of Renegade, of beide, op 75% hebt dan moet je eens naar een willekeurig stelsel in de Hades Gamma Cluster gaan. Als je dat doet activeer je namelijk twee extra stelsels, maar je kan maar voor een, of misschien twee, van de Paragon of Renegade een missie doen. Als je bijvoorbeeld Paragon op 75% hebt dan doe je die missie, maar je hebt dan ook het stelsel voor de Renegade missie geactiveerd. Echter kun je dan wel landen op de Renegade planeet, maar je kunt niet het gebouw in waar die missie zich afspeelt. Verder niet veel boeiend, want de gebouwen op onbewoonde planeten zijn bijna allemaal hetzelfde.

Saren bekeerd:
    Als je het gesprek met hem voert waar jij altijd de Council ontmoet in Citadel Tower, aan het einde van de game, dan kun je een dialoog met hem aangaan. Wanneer je dit doet moet je altijd het goede kiezen en op een gegeven moment zegt hij: ''Maybe you are right?'' Twee tellen later gevolgd door: ''I am sorry Shepard; BANG!'', wat dus het einde betekent van Saren, maar dan wel als goede Turian. Als je in ME 2 de gevolgen van ME 1 mee krijgt, dan hoef je dan niet bang te zijn dat het met Saren fout is gegaan. Zo zit dat dus! ;):)

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Bedankt voor je bijdrage,dat had ik bij mijn eerste game even volledig gemist hahahaa.Echter zit ik wel nog met een vraag over die Paragon en Renegade kanten,maar als je af en toe een renegade beslissing maakt tot in hoeverre ontwikkelt dan de code van jouwn Shepard?

Ja ik weet niet zo goed hoe ik dat moet verwoorden,en het vervelende is omdat we niet weten hoe het zich verder vordert in deel 2.Maar als je nu in de eerste ME al af en toe een boze beslissing maakt,hoe gaat het systeem verder daarmee om?
    Bijvoorbeeld in KOTOR 2 was het zo als je lang genoeg naar de Sith kant neigde,begon men je ook echt zo te zien en je kreeg dan ook een geheel ander team.Nu weet ik dat ME niet zo extreem ver gaat want je blijft toch een soort ruimte militair/politie,maar het kan zomaar zijn dat die elke beslissing wel meebrengt naar deel 2 ook al heb je maar een paar keer heftig gereageerd.En dus zit ik een beetje met een dilemma wat te doen,aangezien ik een raar gevoel heb dat in ME 2 verassingen voor je kop staan.En dat juist een bepaalde beslissing die je maakte vanuit je eerste game,eens heel zwaar op de maag kan komen te liggen.Do you get my point Yellow?

Overgens,ze kunnen deze topic maar beter opdragen aan ons hahahaa.Want waar is de rest opeens? lol;):)

Laatst bewerkt: 4 jan 2009
  5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    De topic aan ons opdragen is inderdaad een idee. Over Paragon en Renegade: Je kunt af en toe wel eens een Renegade beslissing maken, maar dat moet je niet doen als je Wrex bij je team wilt houden op Virmire. Die beslissing is 24 of 28 punten waard als ik me niet vergis. Zelfde geld voor een aantal andere beslissingen in de verhaallijn en een aantal kleinere in side questen. ;):)

Waar de anderen zijn gebleven: Ik heb geen flauw idee; ontvoerd door Al Qaida misschien? ;):p

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Maar wat zien ik,een hele dag niet gepost in het Mass Effect topic,nu dat is pas heiligschennis 'potjandrie jampotten nogaantoe' lol.Okee dan ik maar weer,maar volgens mij zijn die anderen ons ME gelul al zwaar zat van 'dat die Yellow en Maxx nog de game spelen' haha.

Okee,je mag dus niet teveel aan renegade doen om Wrex te behouden.Maar ik heb tot nu toe alleen net een paar keer de rode opmerkingen gegeven zoals in het begin met de smokkelaars was dat.En op de Citadel geloof ik,die Hanar alien met z'n geloof speeches enzo.Tot zover laat ik het even dan daarbij,al wilde ik tegen Ashley eigenlijk ook nog wel even tekeer gaan.

Of heb je er nog tips voor Yellow?

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ja, doe voor de Liara ally achievement die grondstoffen quests wel. Ik kreeg hem ook mede daar door. Meeste kun je gewoon in de ruimte halen en de rest pik je gewoon van planeten op. Staat ook allemaal in de guide; weer een hele vette een van Prima Games en vast ergens goedkoop te krijgen.

Ik heb DulleNL wel gevraagd waarom die niet meer kwam, maar die had op moment andere prioriteiten. Hij schoof Mass Effect aan de kant voor Bully. Infedel is het gewoon! They will kill him! ;):9O-)

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ok ok, ik kom wel heel eventjes terug. :+

Zie hier mijn intelligente bijdrage in dit topic:

Wat heb jij tegen Ashley? Ik heb je al vaker horen zeggen dat je haar niet leuk von

Jij hebt haar zeker ook dood laten gaan toen je de keuze had? :p

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    @Dulle

Mijn mening over Ashley Williams =

Een goede soldate,met heel veel lef en glory.
    Maar daar houd het voor mij ook ver bij op,als het aankomt op persoonlijke praat stelt ze zich aan om de meest kleine dingen 'Aliens on the ship' en dat soort.Ook is madam vrij kortzichtig van begrip,en zegt ze vaak dingen tegenin mijn leiderschap.En dat nog tegen mij,mij Commander Shepard for cry sake!

En vooral die opmerking over een dier,en mens verband dat je eerder voor een mens kiest omdat het jouwn soort is.Maar daarin heeft de dame het goed mis,bij mij althans dan.En zo zijn er tal van voorbeelden,neem het Noveria gebeuren waar Madam Williams me de les probeert te lezen,met mijn besluit tot vrijlating van onze beste Recnai Koningin.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ach. bij mij kwam ze altijd redelijk sympathiek over.
    Misschien hebben we andere gespreksonderwerpen/beslissingen genomen.

Ik vond haar iig interessanter dan Tali.

Het enige wat me tegenhoudt om opnieuw te gaan spelen is zoals ik eerder noemde het feit dat dan al mijn beslissingen gaan verloren.
    Ik wil wel verder maar op deze manier is dat onmogelijk. :'-(

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Kom op Dullie; in deel 2 hebben we hopelijk gewoon de beslissingen en gevolgen uit deel 1 mee. Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Maar dat is juist het probleem. ;)
    Ik wil dat de beslissingen van mijn eerste playthrough worden bewaard. Maar om dat te doen mag ik geen 2e keer gaan spelen.

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja dan advizeer ik je om misschien met een nieuwe Shepard het veld door te lopen,misschien ook leuk voor jou om eens tegen de morale draad in te gaan?

Je speelt Bully,dus je bent al een zondaar.
    En al helemaal dat je ME daarvoor aan de kant schopte,maar ik zal je vergeven mijn zoon 'die nog niet helemaal met toewijding Mass Effect omarmt' en gij zult vanaf nu gezuiverd zijn.Ofzoiets.:lol:

En nog bedankt Yellow,uw tips worden altijd met stip gewaardeerd._O_

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik ben tenslotte ook zelfverzekerd Oblivion en Mass Effect Goeroe. ;):)

DulleNL moet zich niet zo druk maken. Je vergeet toch dat je in een tweede playtrough in Mass Effect 2 toch ook gewoon weer goed kan zijn net als met deel 1? Wat is dan het probleem? O, ik snap het al; meneer wil achievementjes halen in een bepaalde volgorde. Is dat het? Hebben we daarom met pijn en moeite en veel strijd deze topic weer tot leven gemaakt; zodat jij het over achievements kan hebben. ***HUILT ALS EEN BABY*** ;):9:'-(O-)

15. HypnoNL

HypnoNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yellow 13 ik snap eigelijk niet waarom jij Mass Effect nog steeds speelt. Oke het is een ongelofelijk vet spel maar nadat ik alle achievements behaald had. Vond ik het wel mooi geweest. Hoe komt het dat jij het nog steeds vet vind om te spelen nadat je alle achievements behaald heb ?

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Omdat ik het al een hele tijd niet meer gespeeld heb en ik anders geen andere games heb. Ik zou COD 4 kunnen doen, maar die MP speel ik alleen met mijn broertje als hij er zin in heeft. Bovendien had ik best wel plezier nog. Heb er, sinds ik aan dit personage begon, al denk ik iets van 50+ uur weer op zitten. Tsja, moet toch wat om die lege uurtjes na WoW op te vullen in de vakantie.

Ik heb nu ook Colossus Armor. Je moet gewoon altijd even langs een aantal shops gaan en altijd die licenties opkopen. Op een gegeven moment kan je het vanaf level 55 kopen, voor aliens waar andere armor merken vaak sterker zijn, op de Markt in de Wards op de Citadel. Bij level 56 kan je, mits je niet teveel licenties hebt gemist, die shit kopen bij je eigen wapenhandelaar op de Normandy. Ik heb het op moment aan en het kost maar 8,6 ton credits ongeveer. Een koopje vergeleken bij sommige andere shit. Wees er trouwens vlug bij, want na sommige hoofdmissies kan je het denk ik niet meer kopen omdat het zeer zeldzaam spul is. Koop dus altijd eerst voor jezelf en dan pas voor je medemensen. Het is niet te koop voor aliens, die heb andere soortgelijke armor van verschillende merken die je ook weer ergens anders koopt. Wrex heeft bij mij nu een shielddamage van 540, ikzelf 450 en Ashley 378 ofzo. ;):)

Laatst bewerkt: 6 jan 2009
  17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hey, als het mij om de achievements ging was ik gewoon direct begonnen aan een 2e playthrough. Het feit dat ik dat niet gedaan heb bewijst juist dat het me niet om de achievements gaat. ;)

18. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    De Achievements doen me ook niet zoveel,al is het wel leuk als je opeens zo'n 360 pop up onder je beeld krijgt.

En dan nog even over het Mass Effect gamen,maar ikzelf speel de game ook nog steeds geregeld.Ook ik heb niet zo erg gek veel games voor het 360 platform,maar dat was dan ook een bewuste keus.En voor de PS2 had ik er gewoon veel te veel,waaronder de Gran Turismo serie zwaar zegenvierden.
    Als ik een game speel,is dat gewoon omdat ik het tof vind om in die wereld te zijn.De sfeer en funfactor,een wereld waarin jij de dagelijkse realiteit eens even kan vergeten.De beleving vind ik alsnog belangrijker dan wat een game kan,tuurlijk is Mass Effect niet perfect maar de game heeft gewoon een charme wat ik bij heel veel games nu mis.Fable 2 is erg tof en best cool,maar ook daar mis ik net een impact van diepgang wat ik bij de eerste Fable zo tof vond.

Mass Effect tegenover de KOTOR reeks vergeleken,zijn de KOTOR spellen wel iets meer interessant.De planeten zijn leuker en leven meer dan in ME,KOTOR 1 blijft voor mij de klassieker van Bioware met ME direct erachter aan.Jammer in ME is alleen dat je de beslissingen -

die je maakt echt pas merkbaar worden met deel 2,en dat vind ik dan wel weer een domper.

19. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.091
    Maak een nieuw Xbox profiel aan en speel je Mass Effect op dat account?

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nee, dan zou iedereen hem wel bombarderen tot achievementhoer en dat is nu net niet wat die wil. ;):9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina