1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Oow laat ze maar lekker doorwerken,en dat de game zo bugloos mogelijk mag gaan worden haha.Maar games zonder bugs bestaan niet,in ieder geval dat het goed word afgemaakt.

Weet ontopic over Mass Effect,ze hadden beter het zo kunnen doen dat je deze eerste game speelde als de Shepard die je vertegenwoordigt.Bijvoorbeeld als je de Soldier War Hero gekozen had,dat je dan dat hele avontuur daar meemaakten,en dat je ergens in het midden van de game Spectre werd.Tja of ik deel 2 nog ga spelen,weet ik niet.Ashley en Tali kan ik al helemaal niet meer luchten,wat heb ik een hekel aan die 2 zeg dat wilde je niet weten.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nu ga ik even een vergelijking met Star Trek en Star Wars maken. Star Wars was een nieuw soort SF, maar had heel veel trekken van de oude Star Trek serie uit de jaren '60. Hetzelfde geld eigenlijks voor Mass Effect tegenover Star Wars als franchise. Ik vond de eerste Star Wars film ook niet bijster goed, maar de latere films werden wel beter. Vooral The Empire Strikes Back ownde hard in mijn ogen. Het komt ook omdat Lucas de helft van die films niet zelf geregisseerd heeft. Nu moet je, in mijn ogen, Mass Effect 2 ook een kans geven aangezien elke franchise, van Star Wars tot Harry Potter, een paar jaar nodig heeft om te ontwikkelen. Misschien zeggen over 100 jaar onze nazaten wel dat we al die tijd al gelijk hadden en die gedachte speelt bij mij ook als ik een leuke game op het oog hebt die deels op realisme, deels op SF is gericht. Iedereen dacht ook dat Star Trek van Star Wars komt, maar het is precies andersom. Je moet het ook zo zien bij Mass Effect: KOTOR komt van George Lucas en zijn mannen, Mass Effect I & II van Bioware. Dus als je dan nog twijfelt aan het talent van die mensen, dan zullen heel wat game je nog teleur gaan stellen denk ik. ;):b:

3. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ashley is koel :)

Wrex, Garrus en Ashley zijn nog de meest renegade personage's, al vind ik de hype rond Wrex nogal overtrokken. Hij is grappig, maar ik vind hem niet überkoel, eigenlijk vind ik hem een beetje zielig. Voor hetzelfde geld is het iemand die zich dagelijks klemzuipt om maar te vergeten dat zijn ras eraan gaat en dat hij een outcast is.

Met Liara (muts) en Kaidan (muurbloempje) kan ik niks mee (ik doe niks met ze, dus heb ik er ook geen problemen mee) en Tali, tja, erg handig als je een tech nodig hebt.

Trouwens als je een hekel krijgt aan npc's, dan doen ze eigenlijk toch iets goed. Je kan beter een hekel krijgen aan een npc dan dat hij je warm of koud laat, want in dat geval is het een slecht uitgewerkt karakter.

De achtergrond van Shepard vind ik er helemaal niet toe doen. Het beperkt je juist eerder in je keuze-vrijheid als je z'n achtergrond eer aan wil doen, want als je volledig vrij wil zijn in je keuzes dan negeer je zijn achtergrond volledig en heeft het eigenlijk weinig toegevoegde waarde.

En dat je liever een onbetekenend onderdeurtje speelt dan de held van het verhaal is een kwestie van persoonlijke smaak :)
    de meeste rpg's worden gespeeld vanuit de optiek van de held.

Mijn voors en tegens tov deze game:
    + goed uitgewerkte dialogen
    + goede voice-acting (en tenminste meer dan 5 stemmen, zoals bij Oblivion)
    + meeslepend verhaal
    + equipment die je kan aanpassen naar behoefte
    + leuk vechtsysteem
    - eentonigheid planeten, weinig bewegingsvrijheid op grotere planeten (citadel, noveria)
    - main-quests zijn wat te recht-toe-recht-aan en zijn relatief kort
    - zij-quests zijn ook niet echt ingewikkeld of diepgaand, wat dat betreft vind ik een spel als Oblivion beter
    - moeilijkheidsgraad vechtsysteem mag wel wat uitdagender, als lvl 50 vanguard vond ik Virmire op Hardcore een peuleschilletje
    - halverwege het spel kom je al om in het geld
    - weinig variatie rassen (geen vrouwlijke turians, krogans, volus, enkors etc)

Ik zie erg uit naar Mass Effect 2, maar ik ben ergens een beetje bang dat het meer van hetzelfde gaat worden, als de quests, planeten en levels niet grondig aangepakt worden.

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36

Je snapt me niet helemaal,Mass Effect zijn setting spreekt me niet aan and that's that.
    Wrex is cool,maar inderdaad wat treurig.ME heeft zeker veel potentie maar het is gewoon de stijl wat me niet zo aansprak,maar alweer dankzij de technische wonderen vond ik de game interessant.De fouten en de leegte waar ik het over had vielen me pas later meer op,dat heb je zelf nu ook wel gemerkt.

Nog over Star wars,nu vind ik de eerdere films veel beter dan die nieuwe episodes wat de eerste 3 delen nu moeten zijn.Star Trek ben ik al jaren fan van met name de Kirk en Picard periodes,Voyager vond ik dan weer veel minder maar vorderde zich later door de komst van Seven of nine.

Wat ik probeer te zeggen is dat kwa universums gewoon niet veel heb met die van Mass Effect,dat Bioware veel talent heeft dat is zeer zeker true maar het gaat om smaken verschillen.Al word ME 2 nog zoveel beter,ik ben nu eenmaal niet zo'n shooter liefhebber.Respect aan Mass Effect en zijn makers,maar net als de serie Babylon bevalt het universum me er niet.:b:;)

Laatst bewerkt: 3 feb 2009
  5. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Misschien krijg je in ME2 de kans de Reapers te overmeesteren door een virus, ze gebruiken om het universum kapot te schieten etc :)

Maar inderdaad setting is erg belangrijk. Daarom dat ik aanvankelijk niet dacht dat ik deze game toch zo leuk zou vinden (heb weinig met futuristische shooters).
    De leegte van de planeten enzo viel me in het begin ook al op, doch toen werd ik meer meegesleept met het grote verhaal. Nu vind ik het gewoon geinig om m'n biotic talenten ten toon te stellen en de laatste paar achievements te halen.

ivm financiële krapte heb ik momenteel weinig opties om te spelen en daarvan (geen nieuwe games sinds begin 2008) vind ik Mass Effect het leukst.
    Het spel is kort genoeg om niet langdradig te worden (wat ik wel enorm heb bij Assassin's Creed, Oblivion, Saints Row etc).

Ik ben erg benieuwd naar Dragon Age, maar ik moet erkennen dat ik Baldur's Gate ook erg langdradig begon te worden en er op een gegeven moment mee gekapt ben, tot ik er later achterkwam dat ik nog maar 3 uur spelen van het einde was. Dus ik hoop niet dat Dragon Age ook langdradig wordt.

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Juist ik snap wat je bedoelt,maar ik wil Mass Effect zeker niet afkraken maar ik speelde het spel mede door zijn verhaal en dialogen systeem.

Over Dragon age,ook die game zal beslist zijn sterke en mindere kanten gaan hebben.Oblivion werd mij ook te langrekkig,maar daarom speelde ik ook meer de side questen omdat ik die eenmaal leuker vond.;)

7. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Het verhaal van Mass Effect is goed omdat het in de volgende delen zoveel groter kan worden uitgebreid iets wat ik dus ook hoop te gebeuren!!
    Wat ik tot nu toe gezien hebt van Dragon Age is het een beetje zelfde opzet als Star Wars:Knights of The Old Republic, iets wat niet erg is naar mijn mening ... ik vond ook Oblivion na een tijdje te langrekkig, Fallout en Fable heb ik ook wel weer gezien zijn er nog een paar andere 360 RPG's die het checken waard zijn ??

Laatst bewerkt: 9 feb 2009
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik ben alweer eventjes onderweg met waarschijnlijk mijn allerlaatste playtrough tot deel II. Ergens vind ik het knap zonde dat er niet meer DLC is uitgekomen voor de game. Nu zit je met 1050 als maximale score, heb ik, maar het is mooier als daar nog een puntje of 200 bijkomen voor een vette uitbreiding. Die mag dan wel een flinke hint naar deel II geven, zoals die trailer die je ziet als je niet op start drukt. De aanval op Noveria en dan naar Calestin of hoe je het maar spelt. Ik kan niet wachten op deel II, maar eigenlijks ook niet op meer DLC.

9. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die trailer vind ik anders wel een misleiding,je speelt de eerste Mass Effect en krijg je dan zo'n clipje van het schijnbaar volgende deel.Wat zijn dat dan voor een manieren,daarnaast zijn de beelden bewerkt en er ingame net niet zo mooi uit als ze daar laten zien.De licht effecten in de game met schaduw kloppen vaak niet,waardoor je Shepard soms een akelig gezicht door krijgt lol.:b:;)

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ja zit wat in, maar vind je niet dat er nog meer DLC moet uitkomen met Achievements? Ik denk dat iedereen het wel met me eens is als ik zeg dat die Batarian uitbreiding bijna niets toevoegde; behalve frustraties op een komeet om een paar rotmijnen te ontwijken.

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Om eerlijk te zijn had ik dat wel verwacht,misschien meer extra questen en bug probleem patches en die dan later ala Oblivion special te koop doen.Tenminste kan leuk uitpakken,en geeft een reden om voor latere gamers het eerste deel in zijn potentie te spelen en dat die ook bijzonder blijft.

Leuk zou zijn om je uniform met N7 in andere kleuren te kunnen krijgen,pikzwart,wit,rood,Navy bleu - grey ofzo.

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Nieuws: Gerucht: Nieuwe Mass Effect DLC?

Met Mass Effect bracht Bioware ons alweer een RPG ervaring die net snel vergeten zal worden. De game gooide hoge ogen zowel op Xbox 360 als op de PC en mocht later DLC ontvangen in de vorm van een nieuwe missie 'Bringing down the sky'.

Op de Comic Con in New York mocht Bioware Community manager Jay Watamaniuk even zijn zegje doen en daarbij vermeldde hij dat een nieuwe Mass Effect DLC episode onderweg zou zijn. Heel verbazend is dit niet aangezien er reeds over nieuwe DLC werd gesproken in augustus. Een datum, prijs of informatie over de inhoud is nog niet bekend. Het zal dus afhangen van wanneer EA een officiële aankondiging maakt als het gerucht waar is. Wij zien bijkomende Mass Effect gameplay allersinds zeker zitten.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Na een afwezigheid van 5 weken op dit forum:

Eindelijk ME uitgespeeld. Ik stond nogal te kijken van het snelle einde. Geboeid door de mainquest en wat verveeld door de overige planeten stond ik voor ik het wist op Ilos en bleek dat praktisch het eindpunt en kon je geen sq's meer doen!

ME is voor mij echt veruit de beste rpg van de 360 en vooral van de mainquest en in mindere mate van de sq's op de hoofdplaneten en de citadel heb ik genoten. De sq's op de overige planeten waren ronduit saai.

De dialogen en de graphics incl de 'compleetheid' van het universum zijn echt om van te genieten.

Echter met 21 uur op de teller zag ik de aftiteling voorbij komen en ik denk niet, met alle andere gave spellen op het moment, dat ik een oude save ga laden alleen maar voor de GS.

Is de DLC de moeite waard?

14. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gisteren opnieuw begonnen met ME en speel een badass. Dit spel heeft mij gelijk weer helemaal te pakken. Ik speel het nu op hardcore en dat is echt fucking moeilijk. De enemies zoeken heel goed cover en shootouts duren nu vrij lang. Ook al is deze game een tijdje geleden uitgekomen, het blijft een briljante RPG.

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wel grappig zo,net alsof iedereen opeens zijn comeback maakt met de game haha.Net een beetje het Forza 2 syndroom,eerste keer speelde je het even en daarna weer uit de kast pakken.

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Hoop dat er echt nog nieuwe DLC voor Mass Effect dit jaar komt. En liefst wat meer dan Bring Down the Sky. Misschien een paar missies te alvast wat te maken hebben met deel 2 ofzo, zou wel nice zijn :cool:

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Het voegt weinig tot niets toe die DLC, maar het is wel een hele vette missie die niet eens zo duur is. Ik meende dat die nog maar iets van 400MP kost en dan ben je wel een paar uurtjes onderweg. Het meeste van de tijd spendeer je aan het doorlopen van een irritant en frustrerend mijnenveld. Daarnaast heb je vanaf de plek waar het zich allemaal afspeeld wel een zalig uitzicht en is de plek zelf behoorlijk gevarieerd, vond ik althans ten opzichte van de rest van de game. Het gaat over het slavendrijversras The Batarians, maar weinig of niets komt naar voren. Echter is de missie wel cool en schat ik dat je die in max 3 uur wel uit hebt. Geen veranderingen in de wapens en dergelijke, dat is bijna precies hetzelfde gebleven. Best wel vette content en een lullige 50 GC achievement. ;):9

18. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    Dus qua gear en weapons krijg je niet veel bijzonders?

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nee, dat niet. Het is beslist niet van Colossus formaat, maar de missie zelf is wel erg vet vind ik. Alleen het verhaal voegt minder toe aan het ME geheel dan gedacht. ;):9

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik laat hem toch maar zitten, hij wordt op diverse sites beschreven als 'een aardige sidequest' die ongeveer 90 minuten in beslag neemt. Vind ik het niet waard.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina