Ik vond zelf het shooter gedeelte wel meevallen. De moeilijkheidsgraad kan je ook instellen (hulp bij richten) etc.
En verder valt het meestal ook wel mee hoe vaak je je wapen moet trekken: Op veel planeetjes is het niet meer dan een gevulde kamer met 20 vijandjes, de moeilijkheidsgraad wisselt overigens ook. Ik heb gemerkt dat het handig is als je in het begin veel 'communicatieve' quests doet, sloten opent, erts zoekt, dingen bekijkt, achtergrond informatie vraagt etc om wat experience op te doen, zodat je wat meer skillpoints in je wapen hebt als je de wat meer pittige (hoofd) missies gaat uitvoeren.
Vooral de hoofdquest bestaat dikwijls uit lange shooter sessies (iets wat ik niet erg vind) en voor sommigen is dat misschien soms te lang, al vind ik vele andere missies ook wel erg kort en niet altijd erg uitdagend.
Ben nu bezig met een nieuwe Vanguard op Hardcore en dan is het wel vrij pittig. (medi-gel gaat snel op als je level <10 bent)
Mijn favoriete 'storm als een gek de kamer binnen en schiet alles aan gort'-taktiek werkt dan ook niet zo
Hoe ging dat eigenlijk bij Baldur's Gate II? Kon je daar ook je karakter uit BG I meenemen?
Maar stel jij mag je karakter meenemen, dan betekent dat dat een nieuwe karakter ook op (pak een beet) level 60 begint en de uitdaging al grotendeels uit het spel is, tenzij ze alles zodanig aanpassen dat je met je lvl 60 karakter ook een slapjanus bent tegenover een simpele geth mechanic.
Ook zou het betekenen dat ze de skills niet aan kunnen passen of uit kunnen breiden. Baldur's Gate was bijv. ook een stuk uitgebreider dan BG I en dan moet er een vertaalslag gemaakt worden als je je oude character importeert.
Laatst bewerkt: 5 nov 2008