Mass Effect [Deel 4]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Shizzel, 28 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Ja inderdaad zeg,in het begin toen ik haar meenam en een gevecht had vlogen de Geth's letterlijk overal en nergens dat ik zoiets had van Wattafok.:thumbs:
    Echt cool die blauwe chick,en ze heeft een mooi figuurtje.
    Tja zijn toch weer pluspuntjes.:b:

    Nog iets over haar,maar zorg dat je haar bij je hebt als je naar die sneeuwplaneet gaat.
    Ga niet verklappen waarom,maar voor gamers die wat een beetje van dramatiek houden staat er een leuke confrontatie je te wachten.;)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Toen ik voor het eerst vrij rondliep op dat grote schip moest ik even aan dit filmpje denken:
    [yt]UiO8CgGiWPM[/yt]

    Een hele gemeenschap gebouwd in een UFO dingetje.
    Ergens lijken ze best op elkaar. Bioware inspiratie opgedaan van Rama? :+
    Ah what the hell, ik post dit filmpje gewoon omdat ik het prachtige muziek vind 8)
     
  3. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    * tja dit vergeet ik ook wel eens, zeker als ik een keer een andere squadmember meeneem dan normaal.
    * Wapen selecteren hoef je in principe maar 1 keer te doen ;)
    Verder kan je bij options aangeven of ze zelf het een en ander uit zichzelf mogen doen of dat jij overal een opdracht voor moet geven (abilities)
    * In het begin kan je dingen net zo goed in omnigel overzetten. Op een gegeven moment (vanaf weapon/armor level IV) kan je ze beter bewaren en later verkopen. Tenzij je superslecht bent in die minigames (openen van sloten ed) of je Mako steeds aan puin laat schieten, doordat je inkomende raketten niet ontwijkt, want dan heb je wel veel omnigel nodig (anders slechts af en toe).
    * Je hebt savegames. Je moet gewoon regelmatig saven, dan bepaal je je eigen 'checkpoints' ;)
    De autosave werkt volgens mij alleen als je in nieuwe gebieden komt.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  4. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    @ Dulle

    Yep Mass Effect heeft van heel veel SF series en films wel iets mee,bijvoorbeeld de intergalactische wereld en vereniging van rassen komt van Star Trek alleen in ME staat het nog in de kinderschoenen dat de mens erbij komt.

    En er zijn invloeden van Stargate,met name de manier van de opzet van je team met hoe er gehandelt word.
    Ook de sarcasme van Ashley en je Piloot Joker is echt van Stargate overgenomen,en moest er meteen aan denken.
    En over de Citadel,dat is echt meer Babylon stijlen.:b::cool:
     
  5. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit eraan te denken om dit spel te kopen. Ik heb sinds Oblivion de smaak te pakken qua RPG. Daar ging echt een wereld voor me open. Nu ben ik ook wel fan van Science Fiction, dus de combo is dan snel gemaakt. Raden jullie mij dit spel aan of niet?
     
  6. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Als je van RPG's en science-fiction houd, wat houd je dan tegen om deze game te halen:p
    Deze game is serieus goed, en het zou zonde zijn om het niet te halen wanneer je interesses en deze game elkaar zo goed overlappen.

    Ik ken 2 mensen die Mass effect niks aan vonden, maar dat is gewoon slechte smaak. Ze houden van spellen zonder verhaal en zoveel mogelijk knallen en zo weinig mogelijk tekst.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2008
  7. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een vette game met een heel goed verhaal. Het lijkt soms net alsof je naar het eerste seizoen van een veelbelovende SF-serie aan het kijken bent met af en toe een mindere aflevering (sommige side-quests op planeten zijn niet zo boeiend), maar overall gewoon met een goed verhaal als rode draad, veel interessante ontwikkelingen en een goede karakter opbouw. En het leukste van dat alles is dat jij het ook nog enigzins kan sturen :)

    Jammer dat het nog een jaar duurt voordat Seizoen 2 uitkomt :p
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik zit nog te twijfelen over deze game. Het is toch een actie/rpg game? Waarbij je ook wat moet praten ed? Ik wil me is een keer in een RPG gaan verdiepen, maar niet van die Pokemon-achtige gevechten met die menutjes.
     
  9. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel een redelijk "Hardcore RPG" dus je moet er wel van houden om veel te praten, en het leuk vinden dat je acties ook het verhaal beinvloeden, de combat is niet de game zijn sterkste punt (dat is het verhaal) maar toch zeer vermakelijk en zeker goed te noemen voor een RPG.
     
  10. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    JRPG's (japanse rpg's) staan bekend om hun turn-based gevechten (met menuutjes). Westerse RPG's staan vnl. bekend om hun real-time gevechten (al hebben ze vaak wel een pauze knop om even een speciale 'spell' of wapen te kiezen uit je inventory)

    Zoals Duke_Jay zegt voeren dialogen wel de boventoon (hetgene wat je zegt heeft dikwijls ook invloed in het verdere verloop van die quest) gecombineerd met het verhaal en het 'tweaken' van je personage na elke levelprogressie (al kan je je meeste stats al aardig vol hebben tegen de tijd dat je level 50 bent (aan het eind van 1 playthrough)).
    Verder zijn er nog diverse shooter-actie momenten, die niet bepaald moeilijk zijn (tenzij je de moeilijkheids graag op hardcore zet), maar op zich nog redelijk uitdagend. Ze zijn echter dikwijls kortstondig (behalve wat meer naar het einde toe, want dan heeft het toch meer weg van een shooter), waardoor je na 1-5 minuten knallen vaak weer een poosje niets te knallen hebt, de combat is ook een stuk minder chaotisch in vergelijking met echte shooters (CoD, GoW etc). Het komt dan wat meer in de buurt van tactical shooters.

    Het is dus geen shooter met RPG-elementen, maar meer een RPG met shooter-elementen. Een verstokte Shooter-fan zal de game-play dan misschien wel wat saai vinden, want het gaat dus bovenal beetje bij beetje het grote verhaal te weten te komen door het voeren van dialogen (voice-acting in het spel is ontzettend goed, dus het voeren van dialogen kan soms best hilarisch of juist spannend zijn), proberen extra informatie/geld/goodies van iemand los te krijgen (door charm of intimidate dialoog opties), kluisjes openbreken in de hoop daar goede equipment te vinden etc.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Wat dat betreft ben ik gek op beide vormen van RPG. Zolang het verhaal maar groots en meeslepend is :)
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De hele conversatie is de reden van het spelen van de game bij mij geweest,en inderdaad ik hou niet zo van het shooten als het teveel word zoals op de Planeet stukken.
    Wel in de Citadel zijn ze spannend,alleen heb ik wel gemerkt bij sommige side quests dat je echt een enorm goede shooter moet zijn dat te klaren.
    Tenminste ik kwam bij verschillende side questen al niet meer door,en vond ik die lastiger dan de main quests algemeen.

    Mass Effect is perfect om je kennis te laten maken met RPG gaming,ja dat mag gezegd worden.
    Japanse RPG's zijn vaak ook niet mijn ding,hoewel ze er vaak stijlvol uitzien maar gewoon te enerverend zijn in het combat systeem.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Kan iemand misschien alle side questen in een spoiler neerzetten?
    Ben toch van plan de game nogmaal te doen,als deeltje 2 komt wil ik wel mijn Miss Shepard in topvorm hebben.:)
     
  14. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    zal je met je character dan verder kunnen gaan in Mass Effect 2? :eek:
     
  15. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Er is gezegd dat alles wat je in deel 1 hebt gedaan doorspeelt in deel 2, dus de keuzes die je hebt genomen hebben invloed op deel 2. Het meenemen van je character uit deel 1 naar deel 2 is niks over gezegd.(armor/weapons/stats/items)
     
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Als ik even mag hoor,maar ik heb juist wel ergens gelezen dat je figuur mee kan naar deel 2 maar nu was dat wel voordat de game uit was.
    Maar waar ik dat heb vernomen weet ik ook niet meer zo,maar als dat klopt met dat alleen die keuzes meegaan maar niet je Character dan vind ik dat zwaar klote.

    Bedoel heb je de moeite gedaan een Char te crieeren,en kun je weer opnieuw beginnen met deel 2 te maken.
    Ja dat dacht ik dus niet he,wat een ballenzooi.:mad::confused:
     
  17. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vond zelf het shooter gedeelte wel meevallen. De moeilijkheidsgraad kan je ook instellen (hulp bij richten) etc.
    En verder valt het meestal ook wel mee hoe vaak je je wapen moet trekken: Op veel planeetjes is het niet meer dan een gevulde kamer met 20 vijandjes, de moeilijkheidsgraad wisselt overigens ook. Ik heb gemerkt dat het handig is als je in het begin veel 'communicatieve' quests doet, sloten opent, erts zoekt, dingen bekijkt, achtergrond informatie vraagt etc om wat experience op te doen, zodat je wat meer skillpoints in je wapen hebt als je de wat meer pittige (hoofd) missies gaat uitvoeren.
    Vooral de hoofdquest bestaat dikwijls uit lange shooter sessies (iets wat ik niet erg vind) en voor sommigen is dat misschien soms te lang, al vind ik vele andere missies ook wel erg kort en niet altijd erg uitdagend.

    Ben nu bezig met een nieuwe Vanguard op Hardcore en dan is het wel vrij pittig. (medi-gel gaat snel op als je level <10 bent)
    Mijn favoriete 'storm als een gek de kamer binnen en schiet alles aan gort'-taktiek werkt dan ook niet zo ;)


    Hoe ging dat eigenlijk bij Baldur's Gate II? Kon je daar ook je karakter uit BG I meenemen?

    Maar stel jij mag je karakter meenemen, dan betekent dat dat een nieuwe karakter ook op (pak een beet) level 60 begint en de uitdaging al grotendeels uit het spel is, tenzij ze alles zodanig aanpassen dat je met je lvl 60 karakter ook een slapjanus bent tegenover een simpele geth mechanic.
    Ook zou het betekenen dat ze de skills niet aan kunnen passen of uit kunnen breiden. Baldur's Gate was bijv. ook een stuk uitgebreider dan BG I en dan moet er een vertaalslag gemaakt worden als je je oude character importeert.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  18. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze verzinnen heus wel iets zodat de uitdaging erin blijft, zoals de mogelijkheid om direct op een hogere moeilijkheidsgraad te beginnen ofzo.
     
  19. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    @ Rensgar

    In de Baldur'g Gate serie ging dat wel zoveel als ik weet,alleen weet ik niet hoe het levelsysteem dan inelkaar zit en erop verder gaat.

    Wat ook een mogelijkheid is is dat je gewoon in Mass Effect 2 je skills en level behoud,maar dat het gewoon zo inelkaar word gezet dat dan in verhouding voor nieuwkomers de begin levels voor jou routine zijn door je hoge level.
    En dat je daarna moeilijkere levels krijgt,en gamers die pas aan deel 2 beginnen kunnen dan via sidequesten bijvoorbeel oplevelen op daarna de main story op te vangen.
    Misschien ook een mogelijke oplossing,maar ze zullen daar wel rekening mee houden maar ik denk wel dat je de oude Character kan meenemen.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2008
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Je kan je oude personage ook meenemen. Zijn al wel wat dingen over Mass Effect 2 bekend.

    Zo zal bv de Rachnid Queen die je tegen komt in de game en je een beslissing over haar moet nemen, weer doorlopen in Mass effect 2. Maak je haar dood, of laat je haar leven.

    Zal je dus de Rachnid tegen komen in deel 2 of niet. Je keuze in deel 1 heeft invloed op deel 2.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina