1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Misschien dachten ze wel rond die tijd de game binnen te krijgen. Probleem zal wel zijn dat ze hem niet eerder dan de 29e mogen verkopen.

Persoonlijk ga ik wel weer op jacht vlak voor de 29e en mag The Matrix ofzo wel een een gespot topic openen. Deze spam ik toch wel vol. :+

2. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dat had ik eerder moeten zien, heb ze net +- 2 weken geleden gekocht zodat ik Mass effect eindelijk eens kon 100% en een volledige savegame (alle content, lvl 60 e.d.)

Ik heb de DLC zelf gehaald omdat het spel wilde completen, en ik toch wel echt fan ben van Mass Effect...maar ben je dat niet zou ik Pinnacle station lekker laten zitten, die vond ik wel erg matig. Misschien dat het op lager level leuker is, maar ik deed Pinnacle station op insanity met een level 60 char en toen was het (net als de rest van het spel ivm scaling) niet echt spannend meer. (alleen Hunter in ik dacht Vulcano was nog even 'lastig')

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik haal ze wel nog even allebei. Leuk om er zo weer een beetje in te komen

hoeveel tijd ben ik met beide kwijt?

4. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Afhankelijk denk ik van de difficulty, beide gok ik op 2-3 uur.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wel ietsjes langer hoor, maar voor de laatste ben je inderdaad zoiets kwijt. ;)

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.934
    Over Wrex:

is er geen mogelijkheid om Wrex levend te laten?! WTF HIJ OWNDE! hele tijd getraind, nu is ie DEAUD?!? DIE BITCH MOET DOOD FFS.

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jah, je kom het levend houden. Al weet ik niet of je het kan zonder die extra dialoog opties (in het rood of blauw)

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Kan ook zonder, maar dan moet je heel lief tegen hem zijn. ;)

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.934
    Nou ik krijg hele andere dialogenopties dan in dit filmpje??
    http://www.youtube.com/watch?v=ZvNoqEs5B48
    HIJ MAG NIET DOOODDD! NOOIT

EDIT: JEZUS DIT MEEN JE NIET! IK KAN NIET MEER TERUG EN ME ENIGE OPTIES IS HEM DOOD LATEN GAAN
    Wat een k*tspel.

Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Komt er van hé. Als je in het echte leven de verkeerde keuzes maakt moet je er mee leven, dus nu moet jij ook de gehele trilogie met die keuze leven :+.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    suffer the consequences....het leven van een rpg-er gaat niet over rozen O-)

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.934
    STFUU!!! Ik speel verdomme een spelletje. :+
    edit: YESS HAD NOG EEN OUDE SAVE STAAN
    OOOOWNNTT!
    Met nog 10 punten! op charm gooien dan maar.
    WREX FTW
    (blijft een boutspel dit nu. :+)

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Daarom: Maak altijd veel savegames met RPG's zodat je altijd een back up hebt. In mijn eerste run had ik echt schijt veel savegames dus kon altijd teruggaan mocht ik iets verkeerds doen.

14. Ashavan

Ashavan Guest

Je kan geen schijtveel saves hebben. Er is een gelimiteerd aantal en op den duur moet je ze gewoon overschrijven.

Ik hou de saves bij JRPG's op 5 en overschrijf ze gewoon. Fuck it als ik een optie gebruik die later niet uitpakt zoals ik het wilde. In het leven kun je het ook niet terug draaien. Zo heb ik te snel gereageerd door de Shadow Broker geen info te willen verschaffen. Dus nu wil hij me waarschijnlijk ook niet bepaald meer helpen. Wel beetje spijt van. Maar ja shit happens.

Merk wel dat de game ontzettend easy is vergeleken met toen het net uit was. Ik doe niet eens moeite om cover te zoeken tenzij er een rocket launcher in de buurt is. Zit nu al weer op 34 uur game play en heb Noveria en Feros gedaan inclusief de losse regio's die op dezelfde "lijn" zitten.

Gelukkig weet ik nu ook hoe de Map werkt als je op een planeet bent. Scheelt echt een hoop tijd en irritaties met het zoeken waar alles zit.

Pinnacle Station heb ik alles makkelijk behaald. Maar bij Time Trial kom ik op moment steeds 2-3seconden te kort om de eerste plek te pakken. Nog wat levels omhoog en doen we het gewoon opnieuw :)

15. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde gehad. Ben een renegade daar waar nodig is, maar had een admiraal een grote bek gegeven tijdens een inspectie van de Normandy. Totaal niet mijn speelstijl. Daarentegen intimideerde ik hem wel en dat zijn meestal nog wel nette uitspraken.
    Moet trouwens wel effe een beetje doorspelen anders speel ik het verhaal voor volgende week vrijdag nog niet uit.

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.934
    Dus je had juist geen schijt aan veel savegames? :+ Maar je hebt wel gelijk idd. Veel savegames maken..doe ik nooit. Altijd 1 en die Autosave dan mja dat gaat automatisch (:+).

Ik ben nu net dus langs dat stuk met Wrex geweest, ben nu met een leger van die gasten iets aan t doen.
    Ja sorry heb geprobeerd het verhaal te volgen maar snap er nog steeds de ballen niet van.
    Gaat erom dat Saren een oud ras wil laten herrijzen ofzo?
    Anyway, op hoeveel procent van het verhaal zit ik nu? Zit nu op 5 uur en 15min.
    Verder, wat zijn omni get?
    En al die storage lockers die je met een minigame unlockt, dat zijn allemaal armor upgrades enzo die je kan toevoegen als ik het zo goed heb begrepen?
    Verder vind ik het echt een verschrikkelijk tof spel. Deel 2 komt zeker in huis! Man wat klinkt die Assault Rifle daar MACHTIG INSANE BRUUT zeg!

17. Ashavan

Ashavan Guest

Verhaal van deel 1 in een nutshell:

Saren heeft een schip gevonden. Dit schip is eigenlijk een oude Reaper die zijn maatjes wilt oproepen. Deze Reaper kan individuen subtiel mentaal manipuleren is een erg complex mechanische leefvorm. In de ogen van de Geth een soort God en daarom helpen ze de Reaper en volgen Saren die dus in de macht is van dat schip. De Reapers zijn ook verantwoordelijk voor het uitroeien van de Protheans en andere geavanceerde samenlevingen in het verre verleden.

De Alliance is de laatste geavanceerde groepering dus die uitgeroeid moet gaan worden door de Reapers. De alliance heeft via Prothean ruines en ontdekkingen weten te ontwikkelen naar het geavanceerde wat ze nu zijn. Ze wonen in The Citadel wat een oud Prothean bouwsel is.

In deel 1 moet je Saren dus stoppen. In deel 2 zal dan waarschijnlijk het verhaal verder gaan over de Reapers.

En dan heb je nog allerlei zij-verhalen en shizzle.

/Mod Spoiler s.v.p. Als ik me goed herinner zit Reckuuza nog niet zo ver en zijn sommige dingen dus een spoiler voor hem en andere mensen die nog niet zo ver zitten met ME1 - Pegas

18. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ashavan heeft het verhaal al aardig uitgelegd, maar goed als je verder speelt wordt het echt wel duidelijk (lees ook de codexen, helpt ook).

Qua % is lastig te zeggen, ligt er aan hoeveel sidequests je doet (dus naar de planeten gaan waar je niet voor je hoofdmissie langs hoeft..wat echt alleen maar items/xp extra is en dus niet verplicht. (maar wel aan te raden, zeker je eerste playthrough)

Volgens mij zat ik met 1 volle playthrough rond de 20 uur, wat nog wel zonder de 2 DLC's was. Ik heb met mijn main nu 4 playthroughs gedaan, (ik geloof 3 full, 1 snelle dus alleen main quests) 4de was omdat ik de 3de snel had gedaan om lvl 60 te worden..en daarna kwam het nieuws dat je je savegame kon overzetten naar ME 2 (en ik had dus maar een halve savegame qua besluiten etc). Na deze 4 playthroughs zat ik rond de 90-95 uur.

Omni-gel: Je had t gok ik al door maar je krijgt het als quest rewards, als je van items omnigel maakt en gewoon looten.

Waar het voor is: Je kan met omnigel een aantal dingen; De Mako (de tank :+) reparen en kisten/sloten openen (waar je dus kan kiezen of snel en gemakkelijk met omnigel, of met je electronics of decryption handmatig).

Omnigel kan je dus eigenlijk zien als een soort middel om je spel makkelijker te maken, je krijgt verder geen speciale bonus door wapens naar omnigel om te zetten. Het is echt alleen om je voorraad aan te vullen, en echt geen vereiste om het spel fatsoenlijk door te komen (tank reparen kost maar 15, en dat heb je meestal wel)

In het begin raad ik je persoonlijk aan om wapens e.d. gewoon te verkopen zodat je genoeg geld hebt om je spectre weapons te kopen, omnigel komt wel.

Weer een beetje een lang verhaal geworden maar hopelijk is het een beetje duidelijk :9

Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.934
    Spectre weapons?
    Zoal? waar koop je die? Nooit van gehoord. :+
    En thanks Ashavan, maar ik klik er pas op nadat ik het spel heb uitgespeeld en mod ook thx. :)

20. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Hoeveel hoofdverhaal planeten heb je al gehad? Dan kunnen wij in ieder geval weten waar je in het verhaal zit. Je zit nu op Virmire als ik het goed begrijp? En heb je de planeten Noveria en Feros en die ene waar Liara is al gedaan?

Dat kan je volgens mij nooit allemaal in 5 uur gedaan hebben, ik deed er mijn eerste keer namelijk zeker 20 uur over om daar te komen:eek:

Edit:
    Spectre wapens kan je volgens mij kopen in een bureau in C-SEC op de Citadel;) En je kan maar beter niet op die spoiler klikken nee, dan weet je het hele verhaal al.

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina