Nou ashavan heeft het verhaal al aardig uitgelegd, maar goed als je verder speelt wordt het echt wel duidelijk (lees ook de codexen, helpt ook).
Qua % is lastig te zeggen, ligt er aan hoeveel sidequests je doet (dus naar de planeten gaan waar je niet voor je hoofdmissie langs hoeft..wat echt alleen maar items/xp extra is en dus niet verplicht. (maar wel aan te raden, zeker je eerste playthrough)
Volgens mij zat ik met 1 volle playthrough rond de 20 uur, wat nog wel zonder de 2 DLC's was. Ik heb met mijn main nu 4 playthroughs gedaan, (ik geloof 3 full, 1 snelle dus alleen main quests) 4de was omdat ik de 3de snel had gedaan om lvl 60 te worden..en daarna kwam het nieuws dat je je savegame kon overzetten naar ME 2 (en ik had dus maar een halve savegame qua besluiten etc). Na deze 4 playthroughs zat ik rond de 90-95 uur.
Omni-gel: Je had t gok ik al door maar je krijgt het als quest rewards, als je van items omnigel maakt en gewoon looten.
Waar het voor is: Je kan met omnigel een aantal dingen; De Mako (de tank ) reparen en kisten/sloten openen (waar je dus kan kiezen of snel en gemakkelijk met omnigel, of met je electronics of decryption handmatig).
Omnigel kan je dus eigenlijk zien als een soort middel om je spel makkelijker te maken, je krijgt verder geen speciale bonus door wapens naar omnigel om te zetten. Het is echt alleen om je voorraad aan te vullen, en echt geen vereiste om het spel fatsoenlijk door te komen (tank reparen kost maar 15, en dat heb je meestal wel)
In het begin raad ik je persoonlijk aan om wapens e.d. gewoon te verkopen zodat je genoeg geld hebt om je spectre weapons te kopen, omnigel komt wel.
Weer een beetje een lang verhaal geworden maar hopelijk is het een beetje duidelijk
Laatst bewerkt: 18 jan 2010