1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Oke ik ga mijn leven beteren om de game nog 2 keer te spelen, een game als Paragon Shepard en ander als vrouwelijke Renegade aangezien ik al een Paragon game als vrouw ben doorgelopen. Ben toch benieuwd naar de verschillen als deel 2 komt, en dingen die je gedaan hebt wat voor gevolgen dat heeft.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar hoe weet je nou welke playtrough beslissend is voor de gevolgen in deel 2?

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik denk dat je dat zelf kan kiezen. Het zou lame zijn als ze je laatst gespeelde Shepard pakken. Dit lijkt mij ook de meest duidelijke mogelijkheid en zet van BioWare. ;)

4. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    zijn de 2 dlc die op live staan de moeite waard of is het weggegooid geld

5. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Twijfel daar zelf ook nog over, ze lijken me gewoon een leuke ervaring en toevoeging. Deze game mag van mij wel benoemd worden als een van de mooiste 360 games tot nu toe, de graphic's blijven een feest om te zien al heb je het dan al lang niet meer gespeeld.

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind ze persoonlijk de moeite waard. Die DLC met die meteoriet is wel aan de korte kant, en niet echt vernieuwend. Als je een fan bent zou ik hem halen, anders niet. De andere DLC daarintegen is wel tof, daar heb je geloof ik allerlei kleine missies, waarbij je een x aantal vijanden moet afknallen binnen een bepaalde tijd, en nog wat andere opdrachten geloof ik. Die zou ik wel halen als ik jou was.

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Echt? Want volgens Metacritic is die laatste DLC echt niks. Zelf vond ik Bring down the sky echt nice, coole keuzes enzo ook.

Hoe dan ook, ik ben overnieuw gegaan. De eerste playthrough was ik een Vanguard. Ik ben nu een soldier, die zou toch met elke gun overweg moeten kunnen gaan? Heeft zeker tijd nodig? Want tot nu toe heb ik alleen maar wat aan mijn Stinger II pistool, als ik schiet word het viziertje niet steeds groter , wat wel bij alle andere guns gebeurd en je raakt echt geen flikker dan.

Dit heeft met skills te maken? Ik heb het upgrade systeem dit keer op automatic staan.

8. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Smaken verschillen , ik kan mezelf eigenlijk ook wel een mass effect fan noemen, maar ik vond de 2e dlc zelf ook echt bagger.
    Uiteindelijk heb ik het wel uitgespeeld omdat ik een spel als mass effect wel op zoveel mogelijk punten wil hebben staan:p.
    In de eerste dlc zat tenminste nog wel iets van een soort verhaal waarbij ook keuze opties zaten, wat voor mijzelf sowieso een pre is bij zo'n soort rpg aangezien je een dlc dan eerder 2 x speelt.
    Want bij de 2e dlc was er voor mij zelf echt geen lol aan, aangezien ik zelf al level 60 was en er zo door heen rende.
    En waarbij de loot die je er aan overhield eigenlijk ook geen reet meer aan had, omdat ik al klaar was met het spel, en neem aan dat er velen met mij waren die ook gehoopt hadden op een beter dlc met misschien wat extra verhaal.
    Enigste meevaller was dat het maar 400points was maar eigenlijk spreekt dat ook al boekdelen.
    Hier hadden ze dus beter een halve proloque kunnen maken naar mass effect 2 naar mijn mening of nog extra side quest voor de team members die je sowieso niet kwijt kon raken.

Verder als ik jou zou zijn Kabuto zal ik wel gewoon zelf levelen. Zoveel moeite kost het eigenlijk niet en dan kom je ook niet voor verrassingen te staan wat nu dus wel het geval was:p. Ben zelf eigenlijk nooit een soldier geweest (zal hier wel mensen mee bashen(a)) maar vind het zelf altijd een beetje een noob class aangezien het een beetje de easy way is.
    Maar wat ik er van weet is dat je sowieso dan met elke wapen in kan zoomen en zo dus effectiever kan richten, verder moet je natuurlijk zelf wel dan punten aan een bepaald wapen toekennen want anders heeft het natuurlijk niet veel nut.
    Dus ga van jezelf uit welke wapens je het meest gebruikt en spendeer verder je punten ook in immunity, armour profiency en de andere mikmak die je als soldier sowieso nodig hebt.

Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  9. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    was eigelijk van plan om hem vandaag te halen maar ik zag ninja gaiden 2 liggen voor 15 euro

ga hem nog wel halen voordat deel 2 uitkomt

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    De game speel ikzelf nu ook als Soldier, en ik vind het echt heerlijk werken en raar genoeg geen problemen met richten aangezien ik niet echt van het schieten ben en speel ik eigenlijk nooit Shooters. Maar ik vind het echt top uitgewerkt, het is inderdaad wel vaak moeilijk te zien met richten bij bepaalde omgevingen maar went op een gegeven ogenblik wel.

Over de DLC, als Si fi liefhebber ben ik een fan van Mass effect ondanks ik bepaalde punten wat minder vind. Dragon age is mij dan weer net iets te hardcore met personages en zijn relatie opbouw, persoonlijk had ik liever gewild dat Bioware een patch maakte voor die framedrops en de texture pop ups te verfijnen.

11. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig met een tweede playtrough; renegade Vanquard. Die Biotics zijn erg gaaf!

Wat is een leuke klasse naast Soldier en Vanguard?

12. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Weet even niet of ik het goed zeg, maar die klasse met de sniper vond ik wel heel spannend. Alleen lijkt het me wel dat het wat te moeilijk gaat worden als je verder komt, of misschien juist niet met name bij die vervelende Krogan eindbaas op de planeet bij die digside van Liara.

13. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan heb je nog altijd je Pistol en Tech-skills toch? Hoe zijn Tech-skills eigelijk? Zijn die een beetje vet?

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Volgens mij wel maar dat weet ik niet helemaal zeker betreft de pistol skills, over de Tech skills heb ik geen flauw idee maar ze lijken me wel handig als je deuren en kisten etc wilt kraken.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het eigenlijk met die antwoorden die je niet kunt kiezen tijdens gesprekken? Ik zit dus nu in mijn tweede playthrough en er zijn echt antwoorden die zwart zijn en ik kan ze niet kiezen. Waar ligt dit aan?

Met moeilijk richten met andere guns zoals de assault rifle bedoel ik vooral dat wanneer je inzoomt en begint te schieten, je vizier al vrij gauw heel groot word. Dus je kunt met je assault rifle nooit echt goed vijanden doden van een aardige afstand. Maar daarom moet ik juist ook die skills upgraden. Ik heb het van automatic afgehaald..zodat ik mooi zelf alles kan regelen. Behalve van mijn team...dat boeit me niet zo .

16. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die antwoorden die je niet kan kiezen, betekent dat je te weinig dialoog skills hebt om die te beatwoorden. Als je weer skill punten krijgt, moet je deze aanbrengen bij Charm en Intimidate. Charm is voor Paragon antwoorden die blauw worden weergegeven, en Intimidate dan voor renegade die rood zijn.

Je verhaal over de rifle vind ik wat vreemd aangezien je soldier bent, was het niet? Ja ik heb hierzelf geen problemen mee maar misschien heb je dan inderdaad je rifle skills nog niet aangebracht.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik heb bij assault rifle 4 streepjes staan nu. Als ik richt en dan inzoom en schiet...dan binnen 2 seconden is het viziertje zo groot dat ik echt niemand raak :). Bij de Pistol gebeurd dit echt nooit.

En vraagje over die Shaira...

Tijdens mijn eerst playthrough kreeg ik geen Trinket van haar maar wel iets anders, lol. Ik had toen een vrouw gekozen als character, nu is Shepard gewoon de echte, een man dus en hij krijgt niet diezelfde beloning? :p

Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  18. WesleyRBK

WesleyRBK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een man en ik heb een keuze gemaakt dat ik een trinket kreeg. Een vriend van me die ook een male had kreeg wel de andere reward ;).

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Je kan het best proberen om te oefenen om zo min mogelijk in te zoomen, heb het ook geprobeerd om in te zoomen en schieten maar gaat een stuk lastiger alsof je geen multiple targets mag raken. Heb ook al eens meegemaakt dat ik richte maar mijn doel geen schade opliep ook met de andere wapens, terwijl het vizier er wel op gericht stond en mijn skills opgevoerd.. misschien een bugje?

Goede vraag over Shaira, heb er niet op gelet en dacht ik dat je geld kreeg van haar. :9

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Het heeft onder andere met intimidate te maken dat je soms niet een bepaald antwoord kunt kiezen. Het is in het begin altijd verstandig te investeren in je speechs skills. Je kunt er later namelijk missies beter mee afronden bovendien kun je aardige kortingen krijgen bij winkels en vendors. Die kortingen zijn wel handig aangezien sommige licenties voor je quartermaster vrij prijzig zijn om aan te schaffen. Je hebt er dus veel aan als je wat investeert in je speech skills. Je kunt dan soms een rood (renegade) of blauw (paragon) antwoord kiezen wat weer een extra goed antwoord/bonus oplevert voor de quest waar je mee bezig bent.
    Dit is zeker handig op Feros moet ik zeggen, als je daar tenminste de zij missies doet. ;):)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina