1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.079

Ik heb zo uit mijn hoofd even geen idee idee welke class ik destijds heb gekozen, dus dat zal ik vanmiddag even proberen op te zoeken in de menuutjes :)

Ik zal Noveria dan voorlopig maar even overslaan en hopelijk elders even sterker worden enzo :)

Toffe game wel, afgezien van de bugs en soms wat lastige controls tijdens schietpartijen...

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Die controls wen je wel aan. Ik hoor meer mensen klagen over de Mako, maar dat vind ik ook niet echt een reden tot klagen.

3. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.079
    Ik heb nog niet gereden in de Mako, maar daar hoorde ik idd ook slechte dingen over.

Anyway, heb zojuist LBP2 binnengekregen, dus misschien dat Mass Effect even moet wachten deze dagen... :)

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mako is gewoon een beetje oefenen en dan ga je het wel leuk vinden dom rond te crossen. ;)

5. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Ben de Mako pas echt gaan waarderen toen 'ie er niet meer was. :'-(

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Werkelijk waar he. Ik snap dit soort comments niet. Ik kom echt elke berg wel op met die Mako. Wat verwacht je anders van een maanlandingsvoertuig op een wildvreemde planeet. 8)

7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Het punt ging hem er eerder om dat op sommige punten het gewoon wel heel erg lang duurde voordat je een bepaalt punt had bereikt. Dit bemoeilijkt het ook gewoon om ook echt te gaan exploren naar 'anomalies' die niet op de kaart staan.

Leuk dat een spel realistisch is, maar dat maakt het nog niet leuk.

En wees nou serieus. Wil je weer tegen telkens dezelfde bergen aankijken maar dan met een ander kleurtje? 8)

Ik vind dat de mako niet perse had hoeven verdwijnen, had alleen het voertuig minder frustrerender en de planeten wat interessanter gemaakt.

De firewalker uit ME2 bijvoorbeeld had een goed alternatief voor de mako kunnen zijn. Hij is alleen wat te simpel uitgewerkt met alleen primary fire en geen shield ofzo. Hij was ook erg zwak tegen enemies.

EDIT: nog een paar minpunten van de firewalker waren dat je niet uit kon stappen, de missies erg eenlijnig waren en vooral dat je geen saves kon aanmaken.

Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  8. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.079
    Damn, ik ben echt heel slecht in deze game... :'-(

Ten eerste zijn je teamgenoten zo waardeloos als een dode hamster. Bij ieder vuurgevecht zijn ze binnen no-time dood, zelfs al heb ik al 1 of 2 keer op Y gedrukt. Soms ga ik dan voor de zekerheid maar in me eentje een vuurgevecht in, maar dan nog...

Anyway, was na het fiasco op Noveria maar even wat andere missies gaan doen. Ten eerste lande ik op een planeet waar blijkbaar alle ruimtesondes uit de lucht werden getrokken en ze daar neerstortten. Anyway, beetje die zooi gedemonteerd en alles, en op een gegeven moment ga je een mijn binnen, en komt er een hele lading electrische zombie-aliens op je afrennen die je binnen no time afmaken. Paar keer geprobeerd, maar iedere keer dood. Verschillende wapens ook geprobeerd, hielp niet. Dekking zoeken helpt niet. Granaten gooien hielp niet. Rondrennen hielp een beetje, maar dan nog waren het er teveel, dus hielp niet, etc etc.

Die missie ook niet afgemaakt.

vervolgens naar een andere planeet waar de Geth ofzo zit in een toren. Ging redelijk goed, maar nu ben ik vlak bij een lift, heb ik weer geen fuck aan me teamgenoten, en heb ik vrij weinig moeite met de snipers, maar dan komen er kleine vliegende schepen op me af om me te beschieten en graneten/raketten ofzo.

Dat de camera regelmatig loopt te kutten, helpt ook niet echt mee.

Het spel begon erg goed, maar begin het nu toch een beetje irritant te vinden.

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Noveria is die sneeuw planeet toch?

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
  11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan gebruik je je teamgenoten toch echt niet goed. Je weet dat je ze kunt sturen mbt dekking zoeken en hun krachten gebruiken? Je weet ook dat bepaalde krachten en ammo meer effect hebben op verschillende soorten vijanden?

Gebruik alle krachten van jezelf en je teammates zoveel mogelijk!! Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Welke moeilijkheidsgraad speel je?

Op normal moet het echt geen enkel probleem zijn....

Ik weet nog wel dat ik in het begin niet lekker in het spel kwam omdat ik uitging een echte RPG te spelen, maar toen ik het meer als shooter ging spelen was het een makkie.

12. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.079
    Krachten? :confused:

Nee, geintje... ik had die krachten al wel gevonden, maar toen ik ze probeerde tegen die electrische aliens, gebeurde er eigenlijk vrij weinig. Misschien doe ik het verkeerd ofzo.

Ik weet dat je je teamgenoten order kunt geven, maar geen idee hoe ik ze moet wijsmaken dat ze dekking moeten zoeken. Ik ken alleen 'blijf hier staan en val me niet lastig', en 'kom maar weer mee, losers'. Had wat mij betreft wel iets duidelijker uitgelegd mogen worden, of gewoon even met text in beeld wel commande je nou precies geeft (of gewoon met geluid natuurlijk)

Ik zat vannacht ook nog even het 2de topic over Mass Effect te lezen, dus toen de game net uit was, en daarin waren ook mensen met dezelfde klachten als ik, die het te moeilijk vonden en geen geld hadden etc, en toen kwam het advies voorbij om maar gewoon zoveel mogelijk side-quests te doen EN bepaalde meuk te verkopen zodat je flink wat geld verdiend...

Zitten er trouwens nog verschillen in prijs wanneer je spul gaat verkopen? Dus krijg je voor bepaalde producten op bepaalde planeten meer geld, vanwege schaarste enzo?

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.079
    Damn... was op Feron eerst maar even de tunnels ingegaan, en ging wel aardig, maar opeens kom je Krogan Warriors tegen die op je afstormen en je binnen 3 tellen helemaal afmaken... :'-(

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Maak je borst maar nat bij de eindmissie. ;)

15. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Stel, je speelt de game 1 keer uit als Paragon, en daarna een keer als Renegade.

Je kunt in Mass Effect 2 en 3 je karakter importeren. Krijg je een keuzescherm in beeld - kiezen voor Paragon of Renegade - als je begint aan Mass Effect 2?

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nee, bij ME 2 was het zo dat je moest onthouden op welke savegame je voor Paragon of Renegade had gekozen. Ik veronderstel dat het in Mass Effect 3 ook zo zal zijn.

17. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Aha, thanks:thumbs:

Ik kan aan de "suicide" missie beginnen maar ik pak elke andere missie aan om 'm maar vooral niet uit te spelen. Mass Effect 2, wat een game zeg_O_

18. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Je ziet een overzicht van al je voltooide savegames van ME1 en vervolgens kan je degene kiezen die je wilt importeren. Je ziet bijvoorbeeld:

- X Shepard, level 40 soldier, paragon, normal
    - X Shepard, level 58 soldier, paragon, Insanity
    - Y Shepard, level 48 Vanguard, renegade, normal

19. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Duidelijk, thanks.

Suf misschien, maar ik ben vorig jaar pas aan Mass Effect 1 begonnen. Destijds er snel doorheen gegaan om maar vooral snel aan Mass Effect 2 te beginnen.
    Nu heb ik "spijt" dat ik niet zoveel side missions heb gedaan in deel 1. :)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Daar hoef je over het algemeen ook geen spijt van te hebben. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina