1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Yellow even een vraag aan jou, nu wilde ik verder met Virmire maar ik weet niet of dat verstandig is aangezien het dialoog level. Weet niet als ik nu die missie doe, dan zo charm te kort kom bij Wrex. Anders moet ik natuurlijk eerst de sidequesten doen, en daarna Noveria bijvoorbeeld.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik zou dat eerst gaan doen, wat lekker levelen en Virmire laten zitten. Als je Wrex nu verliest op zo'n cruciaal moment voor de release van deel II lijkt me niet prettig. Ik doe dat zelf ook altijd om ervoor te zorgen dat Wrex bij mij in het team blijft en niet door Ashley ofzo word afgeschoten als een haas. ;)

3. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Oke dan gaan we dat doen, bedankt voor je antwoord. ;)

4. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    @ allemaal:

misschien is het wel handiger om iets meer in de spoiler tags te zetten.

Was gelukkig net voorbij virmire maar anders had ik dat van wrex had geweten. Was gelukkig al zo'n spacehunk geworden dat ik hem wel kon behouden :D Heb trouwens ashley laten nuken...waardeloos kind haha. Was gewoon een gokje. Deed bijna niks met haar, vind de force krachten veel leuker ;)

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Jij hebt wat met haar gedaan. Vrouw onvriendelijke anti-feminist die je bent. :+

6. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Oke Ashley is een perfect overgezet Amerikaans voorbeeld principe, waar ikzelf ook af en toe een braakbakje bij de hand moet houden... maar dude om haar koud te laten maken?!!!! Bedoel ze heeft zeker nog wel andere persoonlijke kwaliteiten, zoals uhm... de sex maybe? En oja ze kan ook nog eens goed schieten, altijd wel leuk meegenomen in een relatie. :9

Anyway gisteren even naar wat tripjes geweest op diverse planeten, maar viel weinig op te doen maar het zonlicht op een van die lokaties was mooi en groen voorziening genoeg om lekker te picknicken en af en toe schiet je dan een voorbij rennende zombie neer. Tja je moet je fantasie maar mee laten leven, want anders is het echt wel doodsaai zeg! ;):b:

Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  7. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Ja als je planeten blijft bezoeken wordt het boring as hell. hopelijk hebben ze daar wel wat nieuwe dingen op bedacht in deeltje 2....
    Ja maar voor de sex heb ik niet voor ash gekozen hahahaha. val meer op smurfen van 1000 jaar oud =D

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die van de Counsil vind ik ook wel eigenlijk leuk, om onder de lakens te hebben of erboven. Dan nog Shaira erbij, en je hebt weer wat pret met blauw.

Overgens Yellow je bent zo erg in het verhaal van Mass effect, maar hoe kunnen al die Aliens ons verstaan en wij hen? In StarTrek hebben zie die soort van vertalers op aan hun uniform nietwaar? Hoe zit dat in hier eigenlijk, zou wel leuk zijn als je zo'n alien had die gebrekkig engels kan kleppen.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik denk dat het de bedoeling van BioWare was om niet teveel te focussen op het hele alien/mens gebeuren. Als je ook nog apart talen moet verzinnen voor de Aliens word het allemaal wel wat lastig.

Misschien dat BioWare als excuus verzint dat alle Aliens gewoon Engels hebben geleerd sinds de komst van de mensen op de Citadel. ;)

Ik hoop bijvoorbeeld op die manier in deel II ook meer te weten de komen over The First Contact War.

10. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij zitten er inderdaad een soort van vertaler in hun pakken ingebouwd. Ze hebben het er namelijk ook een paar keer over dat de echte namen van bepaalde planeten/personen onmogelijk uit te spreken zijn in het Engels:)

Edit:
    Heb je toevallig het boek 'Revelation' gelezen? Daar wordt ook wat over de First Contact War verteld;)

Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Misschien de codex van de game maar eens raadplegen als ik genoeg codex info heb. ;)

12. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik wel! Ik heb zowel Mass Effect: Relevation als Mass Effect: Ascension in bezit. Echt 2 aanraders voor de fans van Mass Effect!

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dat boek heb ik niet gelezen. Ik zal het ook niet doen omdat ik boeken makkelijker lees in het Nederlands dan in het Engels. ;)

14. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Die boeken waren die eerder dan de game, of zijn de boeken geschreven in samenhang met het spel? Wil ze best lezen, maar ik wil absoluut nog niets weten wat deel 2 gaat brengen voor zover als tenminste. ;)

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Boeken zijn eerder dan het verhaal en hebben eigenlijks niks met deel II te maken. Bij het boek Ascention, het eerste geloof ik, kom je veel te weten over de geschiedenis tussen Saren en cpt. Anderson. Het hele boek gaat zo'n beetje over die missie. Er komt ook een vrouw in voor die ook een belangrijke rol speelt in het andere boek, hoop dan ook dat zij een rol krijgt in het tweede spel. ;)

16. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Niet helemaal juist. In chronologische volgorde gaat het verhaal zo:

Revelation => Mass Effect 1 => Ascension => Mass Effect 2

Revelation is dus de prequel op Mass Effect, waarin je o.a. veel over Anderson en Saren te weten komt. Ascension is dan weer de sequel op ME, maar voornamelijk de prequel op ME2. Je komt in Ascension bijvoorbeeld veel te weten over Cerberus, The Illusive Man, Omega, de Quarians, menselijke Biotics en een klein beetje over de Collectors. Voor fans (waaronder ik me zelf wel vind vallen) zijn het zeker aanraders!

17. Harry Henkel

Harry Henkel Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook over de Collectors? Ik kan me zoiets niet herinneren. Waar wordt dat genoemd?

18. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het even voor je opgezocht: bladzijde 57 tot en met 61 gaan over de Collectors:)

En over ons 'welke taal spreken ze nou'-probleempje, dit wordt er op bladzijde 47 van Ascension gezegd:

"As bad as the smells were, the sounds were even worse. Unlike Council Space, most aliens here refused to speak the common trade language unless absolutely necessary. An endless cacophony of grunts, squawks, and squeaks assailed his ears as he made his way through the crowds, his automated translator useless in the face of obscure interstellar dialects it wasn't programmed to decipher."

Ze hebben dus automatische vertaalmachientjes, maar er bestaat dus ook een algemene taal.:)

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik dacht altijd dat het anders. Bedankt voor de informatie. :thumbs:

20. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Aah cool bedankt, toch weer leuk om te weten dat erover is nagedacht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina