1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Mass Effect [Deel 6]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 28 feb 2013.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die kont en tieten van Miranda zijn in elk geval wel goed gedaan. :+:cool:

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Wist niet dat ze in deel 1 voorkwam.

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Jij leest dingen ook maar half zeg. Ik reageerde op de post van MAD 1976 op de vorige pagina. :emo:

Probeer aub wel bij de discussie of het gesprek te blijven de volgende keer. :emo:

4. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een vraag over het importeren van de ME1 character in ME2:

Als ik in ME2 mijn ME1 character importeer (gewoon John Shepard), moet ik dan kiezen voor de laatste autosave? Ik vraag me af of deze autosave de laatste keuze uit ME1 meeneemt... Is dit het juiste bestand dat ik moet kiezen in ME2? Ik wil graag dat al mijn keuzes consequenties hebben in de vervolgdelen. Dat is ook trouwens mijn primaire reden waarom ik helemaal opnieuw begin met de trilogy.

Het is namelijk zo dat na je laatste keus je niet meer handmatig kan saven en dus ben ik bang dat de game mijn laatste keuzes niet meeneemt wanneer ik met ME2 verder ga.

De laatste keuze die je moet maken is:
    > Council redden
    > Council niet redden
    > Focussen op sovereign

ik heb gekozen om de council te redden. Vervolgens focust de fleet zich op sovereign.

ME1 heb ik laatst via de summer sale opnieuw aangeschaft (al enkele jaren geleden verkocht). Dit spel heb ik reeds opnieuw (uit)gespeeld omdat ik het verhaal niet snapte. Nu ga ik opnieuw verder met ME2 en dan ME3 met de geimporteerde character uit ME1.

Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.100
    Gewoon de laatste save pakken, er staat wel een datum/tijd bij toch?

6. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik mijn laatste handmatige save pak kom ik op het stukje voordat ik de laatste keuze moet maken.

Wanneer ik de autosave laadt, dan kom ik op het stukje dat ik moet vechten tegen Saren. Dat is volgens mij net nadat je die laatste keuze hebt gemaakt.

Dus ik neem aan dat ik de autosave moet pakken.

7. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Je save pakken met de meeste speeltijd; dat heb ik elke keer gedaan en was altijd de goede.

Veel plezier met deel 2 en 3!:thumbs:

Topserie, dé reden dat ik mijn 360 niet wegdoe.

8. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt! dat zal wel goedkomen :)

Hetzelfde geldt voor mij dat ik mijn 360 niet wegdoe. Alle drie de delen zijn echt tof, deeltje 2 imo wel mijn favoriet van de drie delen.

Heb zelfs nog mijn zwarte xbox (uit 2001) met allerlei oude games zoals Halo 2, Max Payne 2, Warriors, MGS2, Kingdom under fire etc. Deze doe ik ook nooit weg, want ik ben hiermee opgegroeid.

Trouwens, heeft het nog veel effecten wat ik in deel 1 heb gedaan in de volgende delen? ik heb o.a dit gedaan:

> Rachni queen vrijgelaten
    > Council gered
    > humanity heeft een councilplaats
    > Ashley laten leven ipv Kaiden

Ik weet trouwens wel dat in deel 3 Ashley/Kaiden terugkomt en dat je de rachni queen je kan helpen tegen de reapers. Maar verder heb ik geen idee of er nog meerdere consequenties zijn. ben trouwens pure paragon bezig.

Laatst bewerkt: 28 jul 2013
  9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik zal gelijk een 100% zeker antwoord geven uit ervaring: Save met meeste speeltijd, done!!! :thumbs:

En dat kan ik weten als ik in elk geval Mass Effect I een paar honderd uur en 2x 100% heb gehaald. ;)

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zeg ik toch al.:):

Nou en, ik ook.:+ Deel 2 en 3 ook.

Heb de serie ook op de PS3 gespeelt, maar het loopt toch echt lekkerder op de 360; vooral de laadtijden van deel 1 en 2 zijn uitermate irritant.

11. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Goed bezig! Heb er ongeveer 30u opzitten in deze ME1 playthrough. Vorige playthrough ongeveer 4-5 jaar geleden op zo'n 20 uur.

Mass effect 2 heb ik 85u opzitten en deel 3 50u

Maar hebben de keuzes die je maakt in deel 1 muv rachni Queen en kaiden/ashley nog veel invloed in de volgende delen?

12. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja, er zitten wel wat gevolgen aan vast natuurlijk.:)
    Heb je de vorige keer dan niet je savefiles geimporteerd in de andere ME games? Zo niet, why not?? das juist het leuke van deze games!

13. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Ik heb ze zelf op de PC gekocht. Ook als reden omdat ik die games nog altijd wil kunnen spelen. Ik ben nu met mijn 2e run van ME3 bezig, maar dan nu echt met alle DLC en side missies. Damn het zijn echt fantastische games.

Als ik het weer heb uitgespeeld, dan las ik wel weer even een pauze in. Daarna wil ik die serie toch nog een keer spelen, maar dan als Femshep. Lijkt me ook wel leuk eigenlijk.

Echt de Bioshock serie, Fallout serie, GTA serie, Splinter Cell serie en de Mass Effect serie zijn toch echt wel mijn favoriete game series ooit.

14. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik speel altijd als Femshep. Stem is veel beter dan die monotone male, en ik kijk liever naar een female kontje in die strakke ME pakjes.:9

Ik zal nooit verkopen/wegdoen;
    Final Fantasy 7 en 8 (PS), de Metal Gear Solid serie (PS/PS3 ), Halo serie (Xbox/360), Mass Effect serie (360), Uncharted serie (PS3 ), Ratchet & Clank serie (PS3 ), Dragon Age serie (360) en Tales of Vesperia (360).

Dat zijn mijn favoriete games en ga ik zeker zo nu en dan nog eens spelen.
    Ben nu bv bezig met Ratchet & Clank HD collection, dankzij de HD remake versies nu ook eindelijk die eerste 3 PS2 games mooi in HD.:thumbs:

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    De Rachni queen is qua keuzes de grootste tegenvaller in de hele trilogie. ;)

16. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe bedoel je yellow?

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wanneer je in ME 1 de queen red, dan kan ze je in ME 3 een beetje helpen. Het stelt echter geen ruk voor. Je kunt haar bevrijden, voor zover je dat zo kunt noemen. Het is alleen geen rachni queen meer, maar een reaper product. En als je haar niet red in ME 1, dan is het wezen wat je tegen komt in een quest voor de Krogan wel hetzelfde, maar het stelt zich anders voor. Ook dan kun je haar bevrijden of doden. Laatste is een betere optie, want ze voegt toch niets toe aan de end game. Het is echt een zware anti climax als je alle ins en outs zo'n beetje kent van de games.

18. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de game bij de release gekocht. Ik had toen geen Xbox Live. Enkele jaren later had ik wel xbox live, maar toen had ik het spel al verkocht. Toen ik begon met deel 2 kon ik op een of ander manier niet mijn ME1 character importeren...

Misschien komt dit omdat je xbox live nodig hebt om een update te installeren om je ME1 account te kunnen laten overzetten.

19. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Ja een vrouw heeft toch wel meer emotie in de stem. Male Shepard heeft idd best wel een monotone stem. De Fallout games speel ik eigenlijk ook wel altijd als vrouwtje:+

Ga dan denk ik de volgende keer met m'n femshep een relatie aan met Garrus. Nu heb ik hem altijd al in mijn team samen met Liara (die is nu altijd mijn romance geweest), en vind hem gewoon super hoe die is. Gewoon ook hoe die praat en op dingen reageert. Of misschien word ik wel lesbisch8)}:]:lol:

Die Halo serie wil ik ook nog eens gaan spelen. Deel 1 heb ik destijds echt helemaal kapot gespeeld met mijn broertje. Uncharted wil ik ook ooit nog eens spelen, maar helaas geen ps3. Als ik weer wat geld heb dan wil ik toch een 2e handse halen, en dan daar nog al die toppers op spelen.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nooit met een vrouw gespeeld in de ME games, altijd standaard Maleshep. Is het met een vrouw dan zoveel anders spelen dan met een man?

Speel eigenlijk nooit met een vrouw in een game, behalve in Borderlands 2 met de Mecromancer. :+

Deel Deze Pagina