Maxima als koningin? :') WTF

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioxic, 28 jan 2007.

1. Dioxic

Dioxic Guest

Van Argentijnse junta-dochter naar hare koninklijke majesteit van een ver ver land. Leuk verhaaltje voor in de Bouquet-reeks. Maar in Nederland is het gewoon keiharde realiteit. Als het aan de Tweede Kamer ligt, mag Maxima zich koningin noemen. Zodra WimLex het juk der Oranjes van Beatrix overneemt, mag Maxima graties voor niets achterop de euro. Wat prins Bernhard en prins Claus niet lukte, krijgt het blonde pampa-meisje wel voor elkaar. Niet meer dan logisch, aldus de politici. "Ze is een voorbeeld van gastvrijheid en integratie," aldus Femke Halsema. Gastvrij? De laatste keer dat we aanbelden bij de Eikenhorst voor eeen kopje suiker kregen we een Diemaco in onze nek. En met dat "voorbeeld voor integratie" valt het ook wel mee. Maxima werd in slechts ACHT DAGEN genaturaliseerd, en leges betalen ho maar. Nog niet zo lang geleden werd je voor het sjoemelen met paspoort gewoon het land uit gezet...

Man ik vind dit echt zo fucking onzin, ik bedoel. Niemand wil toch een marokkaanse of turkse of surinaamse koningin zien in Nederland? Waarom dan wel een Argentijnse, Máxima is allochtoon. Nou heb ik niks tegen allochtonen en ben ook geen hypocriet maar wat doet het koningshuis nou tegenwoordig.
    Met hele dikke nadruk op deze geweldige comments (zonder sarcasme).

Bron niemand minder dan de kansloze mannen van Geenstijl

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gewoon geen stijl....

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    We hebben al zo veel Niet-Nederlanders in het koningshuis gehad, ik ben sowieso voor een gekozen "staatshoofd" maar dat gebeurd toch nooit. Na Claus, Bernard en anderen kan maxima er ook nog wel bij, maakt me vrij weinig uit waar ze vandaan komt.

4. M Leonhart

M Leonhart PS4: Fingodox

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat erom dat Maxima zigzelf dalijk koningin der Nederlanden zou mogen gaan noemen.

Vind het zelf dan ook verdomde grote onzin, een "niet" Nederlandse die ff koningin wordt.

Niet dat ons koningshuis zo lekker nederlands vanm oorsprong is 8), maar daat gaat het hier ook niet om :+.

5. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    De vrouwen van de Willem I t/m III werden ook koningin, nu komt Willem IV en zijn vrouw wordt ook koningin, big deal

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Drm :) Lekker boeie dat ze koningin wordt, dat wisten we toch gelijk al. Als Beatrix destijds die (geheime) relatie met die blonde had goedgekeurt hadden we nu een echte Hollandse als koningin gekregen, maar nee dat mocht weer niet van moeders..=(

7. NaZ

NaZ X&Y

Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt een ongelovelijk zwak argument om de culturele achtergrond te gebruiken als argument om de titel Koningin niet toe te kennen.

8. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    hahaha geweldig die quote's lach me gek!:)

9. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Het interesseert me eerlijk gezegd geen ene ruk.
    Een koning of koningin heeft toch steeds minder te zeggen in ons land; lees, bijna helemaal niks.

10. capcom23

capcom23 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maxima Maxima Maxima. Heel nederland praat er over. Omdat ze zeker goed uitziet. De media is zo ontzettend slijmerig als ze over haar praten, om te walgen. Ze komt zoveel later bijkijken. Iemand anders moet koningin worden! Ik geloof niet dat ze om zijn looks bij willem blijft haha. Heb je die video niet gezien hoe ze eerst leefde. Zowat een party animal. En daar is iedereen gek op. Van mij mag ze oprotten!!! :mad: \o/

11. Dominick

Dominick Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ons hele koningshuis is zowat allochtoon... Maar, wie bekommert zich hierom nu in hemelsnaam, uiteindelijk stammen we allemaal van elkaar af, toch ?

12. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een man die met de koningin trouwt wordt geen koning, omdat een koning meer macht heeft dan een koningin en dat zou niet eerlijk zijn omdat het aangetrouwd is -> Bernard en Claus zijn dus prinsen.

Een vrouw die met de koning trouwt wordt wel koningin -> Maxima wordt koningin

Maar dat is al heel lang bekend, zeg maar sinds dat Stadhouder Willem V koning Willem I werd..

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Weten jullie wat , wij belgen willen best ruilen .
    Geef jullie Maxima maar aan ons, dan krijgen jullie van ons Mathilde.
    Weet dan wel dat jullie prinses die per slot van rekening argentijnse van geboorte is jullie taal véél beter spreekt dan Mathilde hier bij ons die weliswaar in belgie geboren is maar die het nederlands maar amper machtig is.....
    Zij krijgen hier op voorhand de vragen die aan hun zullen gesteld worden zodat zij op de nederlandstalige antwoorden kunnen oefenen, en zelfs dat blijkt teveel voor hun intellect daar ze steevast met oe beginnen...
    Dat is geen nederlands maar bosuilentaal.....

14. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Laat me raden; De Telegraaf, zaterdag editie, ingezonden brieven sectie?

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik dan de enige fan van Maxima hier? :{

Ben allang blij dat Willem niet alleen daar komt te zitten.. met z'n grafbek is dat ook zo sneu he.. Nu hebben we tenminste nog een leuk koppie ernaast om tegenaan te kijken :cool:

toen ik het vanmorgen in de Telegraaf las, vond ik het meteen tof!

16. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe, dat leuke koppie is niet het enige dat bij haar gezien mag worden, al hetgeen er onder zit mag er ook best wezen, en nogmaals wisselen met Mathilde hier van belgie....Maxima kan tenminste nederlands ,en dit foutloos op een korte termijn.
    En dat terwijl Mathilde die hier geboren is een nederlands praat waarbij de eerste de beste allochtoon die dit hoort hoe dan ook spontane braakneigingen krijgt....

17. Dioxic

Dioxic Guest

Nee de hypocriete mannen van Geenstijl, beterschap trouwens van gister tegen Villarreal

18. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Dit is volgens mij meer dan logische hoor en heeft niets met de afkomst van maxima te maken.

Volgens de etiqette van het koningshuis staat de man altijd nog boven de vrouw.
    Daarom word er aan een aangehuwde man de titel Prins gegeven. Als dit Koning zou zijn zou dit betekenen dat hij hoger zou staan als het regerende vrouwelijk koningshuis lid. Even om te demonstreren:

Koning Willem II - Koningin Emma
    Koningin Willemina - Prins Hendrik
    Koningin Juliana - Prins Bernard
    Koningin Beatrix - Prins Claus

Als het dus dit was geweest:
    Koning Bernard - Koningin Juliana

Dan was Bernard de leider van het land geweest. Hiermee zou dus een ''niet'' koningshuis iemand de leiding hebben over het land.

En daarom kindertjes is het dus gewoon Koningin Maxima

19. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jij vertelt het mooier, maar daar kwam mijn post van gisteravond ook ongeveer op neer (dat was iig de bedoeling :+)

20. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Het liefst zou ik het hele koningshuis afgeschaft zien tbh.

Deel Deze Pagina