De Braziliaan Maxwell en de Tunesier Hatem Trabelsi zijn twee van de meest waardevolle spelers van het Ajax van vandaag. Ik durf zelfs te zeggen dat Maxwell de beste voetballer is die Ajax op dit moment in de gelederen heeft. Nu hebben beide spelers een contract tot het eind van het jaar en Ajax had een optie om het contract eenzijdig te verlengen met nog eens twee jaar. Ondanks dat Ajax en de spelers op het moment in overleg zijn over contractverbetering is er een groot risico dat als ze er niet uitkomen, beide spelers dan transfervrij vertrekken aan het eind van het seizoen, ondanks die optie van Ajax. Wat wil nou? Een student, Sander Nieuwland, heeft een onderzoek gestart naar deze contracten en hij kreeg bijval van de prof Verhulp van de UvA. Volgens hen kan Ajax niet eenzijdig zo'n optie hebben volgens het Nederlands Recht en zijn beide spelers vrij om te vertrekken aan het eind van het seizoen mits zij geen nieuw contract getekend hebben.. Dit zou een strop betekenen voor Ajax en dan niet alleen financieel. Toen ik dit nieuws las liep er werkelijk een koude rilling over mijn rug. Maar is dit niet een doorbraak in de voetballerij? Ok, misschien heeft het niet de omvang van een Bosman-arrest maar ik kan me zo voorstellen dat deze eenziijdige regeling bij meer spelers en clubs is geregeld. Ook vreemd dat de juristen van de club dit nooit hebben bemerkt. Ik bedoel, daar krijgen ze toch voor betaald? Wil je alles op een rijtje zien, dan moet je maar is hier kijken waar je een filmpje van AT5 kan bekijken. Ik ben benieuwd hoe dit loopt... hopen dat beide partijen er uit komen want dit zou een kleine ramp kunnen betekenen voor Ajax en anderen.
Je kunt mij niet vertellen dat een student die even research heeft gedaan het beter weet dan de juristen die Ajax bij de hand heeft, lijkt mij iig. Daarnaast heeft Maxwell aangegeven nog een aantal jaren bij Ajax te blijven, dus lijkt mij dat hij nog wel zal bijtekenen. Trabelsi heeft positief gereageerd op de nieuwe aanbieding van Ajax, dus met een beetje geluk komen we hier zonder kleerscheuren vanaf....
Chivu zei ook dat hij het naar zijn zin had en nog niet weg wou bij Ajax, omdat hij er nog veel kon leren. En opeens was hij de volgende dag weg. Ik zeg niet dat hun zo in een keer weg kunnen zijn maar dat zou zo maar eens kunnen. Maar je weet nooit of Inter of Ac Milan al een beetje onderhandelen( tenminste ik hoorde dat vanuit die kampen interesse was). Maar ook zeker is Maxwell één van mijn lievelings spelers bij Ajax.
Chivu was een heel ander geval, over hem gingen het jaar dáárvoor al hardnekkige geruchten de ronde, en bleef toch nog een jaar... Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat het zou kunnen zijn dat een speler een hele goeie aanbieding niet kan weerstaan, daarom moet Ajax nu ook snel handelen om toch nog de hoofdprijs te vangen, en ik ben er ook van overtuigd dat ze dit doen.. Zeg nou zelf, Ajax zal zeker weten een schep erboven op doen om de speler later alsnog voor veel te verkopen, dus ik maak me nog niet zo'n zorgen .
Trabelsi was vorig jaar al haast naar Manchester United vertrokken. Laat dat nou net de rijkste club ter wereld zijn. Dus als die nog steeds geinterresserd zijn (lijkt me wel) denk ik dat Trabelsi met of zonder transfersom voor Ajax na dit seizoen die kant op vertrekt. Maxwell zie ik nog niet 1-2-3 vertrekken...maar ja ach, dat weet je ook nooit zeker natuurlijk.
ik kan er eigenlijk niet over meepraten, omdat ik niet eens weet wie bij Ajax en Feyenoord speelt... maar waarom moet hier een nieuwe thread voor aangemaakt worden?? zo wereldschokkend is het niet, en kan het niet gewoon in het voetbal-topic? http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=30351&highlight=voetbal misschien heb ik het fout, en betekent dit het einde van de wereld, maar toch graag een uitleg van nota bene een mod
Tja, ik had duidelijk het gevoel dat deze kwestie meer aandacht verdiende. Het geldt zoals ik al zeg waarschijnlijk niet alleen voor die spelers maar bij nog veel meer contracten in de business.
zou idd doodzonde zijn, vooral maxwell is een topper ik vond trabelsi vorig jaar een van de betere ajacieden, maar hij valt dit jaar nog wat tegen , is nu ook al voor de 2de keer gebleseerd. vorig jaar had hij nog vaak dat hij mee opkwam over de rechterkant, dat zie ik dit jaar minder, maar heeft denk ook te maken dat hij nu pienaar/sonck voor zich heeft ipv van der meyde, dat was echt een super tandem het contract van lobont is trouwens ook opengebroken en verlengt, goede zaak want hij wordt al beter. zlatan moet ook een nieuw contract krijgen, hij ontwikkeld zich namelijk razendsnel tot een internationale topspits. hij heeft alles: goede techniek, fysiek erg ster en soms briljante acties
Ik ben bang en weet het bijna wel zeker dat Trabelsi aan het einde van dit seizoen weg gaat. Hij is gewoon te goed geworden en rijp voor een europese topclub. Maxwel zie ik niet zo snel vertrekken. En ik ben bang dat V/d vaart ook z'n ajax shirtje veruild voor barca of het maagdelijk wit van real.
Als de f-side doorgaat met die liedjes over dat wijf van em dan zal vd vaart zeker snel vertrekken ben ik bang, maar ach hij moet toch ook tegen een geintje kunnen? Alstie gaat laat em dan iig naar real vertrekken of arsenal of inter (mijn favo buitenlandse clubs) iig NIET naar barcelona!!! Zlatan vind ik 1 van de leukste spelers om naar te kijken en ook 1 vd beste spelers bij Ajax. Hopelijk blijft die nog heel lang bij Ajax. Als ik moet kiezen vd vaart weg of zlatan weg, dan maar vd vaart weg... Maar das puur persoonlijk he... Zlatan vind ik gewoon geweldig, een echte alles of niks speler en daar hou ik wel van. Het is iig te hopen dat ajax trabelsi en maxwell kan behouden, want anders raken we weer (na chivu) 2 zeer goede verdedigers kwijt. En wat blijft er dan over? Pasanen, escude, yakubu (die 3 halen nou niet bepaald het niveau van trabelsi en maxwell, vooral yakubu) heitinga en grygera. Die laatste valt nog niet echt te beoordelen want die heeft nog nauwelijks gespeeld door die blessure. En zonder goeie verdediging kom je ook niet echt ver. Dus Ajax doe er iets aan!!!! en snel!