MBO's gaan geen Nederlands meer geven

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Volkoren, 23 apr 2006.

1. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een onzin, krijgen we straks nog meer gasten die niet kunnen spellen. :+

Nee, ik vind het een hele erge zaak, sommige mensen kunnen al helemaal niet meer spellen. :{
    Bron :http://frontpage.fok.nl/nieuws/64151

2. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Tja, solliciteren word voor die kiddo's dan nog moeilijker

3. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zielig...
    & ik moet zeggen dat ik zelf ook niet de beste in Nederlands ben met d's & dt's...
    Nederlands is geen zak aan maar wel nodig... & ik ga mezelf hiervoor haten dat ik dit zeg.:+

4. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Nederlands is het brakste vak ever, maar zeker spelling is gewoon noodzakelijk. En, met respect, helemaal op MBO.

5. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nederlands moet je ook gewoon normaal beheersen toch :{ we leven in Nederland, als je hier geboren en getogen bent dan kun je wel normaal Nederlands mag ik hopen.. op die ene d of t meer of minder zal 't echt nog niet gaan, maar je moet de taal wel een beetje normaal beheersen. Belachelijk eigelijk dat ze 't niet meer geven.. ook al is 't nog zo saai, je moet 't wel kunnen.

6. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    dat zou wel heel stom zijn.
    ik sta een 5,7 3 weken voor het examen en alleen dankzij nederlands zou ik nog kunnen zakken maar toch is het belangrijk dat je het krijgt.
    ze kunne beter geen frans of duits meer geven want daar heb je egt heeeeel weinig aan en tjah het komt niet van 2 kanten.

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zit zelf nog op het VMBO(3e klas), moet zeggen dat véél meer dan de klas bij bijvoorbeeld de toetsweken(4x per jaar, ook wel CT's hier genoemd) gemiddeld onder de 5 zitten... & ik had bij de laatste (ongeveer 2 weken geleden) volgens mij een 5,8 ofzo. Maar als je dan ook ziet dat de meiden in de klas met make-up bezig zijn of aan het eten(de ene wil afvallen & weet ik veel wat dus gaat ze eten...:confused: )& de jongens in de klas, ja die zitten er allemaal bij alsof ze net een joint ophebben en zitten ook maar te bleren in de klas. & dan zeggen ze na de les dat ze niet kan uitleggen & wat voor k#twijf het is...

Oh ja, & ze kunnen hun bek maar niet houden over mastermovies, daar zit ik nog een kwart jaar mee...
    (& voor het geval dat: ik ga na school ook nog ergens heen om daar toetsen e.d. te leren. Voor de meeste vakken haal ik wel een ongeveer een 6,5 tot een 8(Engels is een uitzondering, da's geen vak als je er een 9,6 voor haalt).

Nederlands dus: kl#tetaal? Ja.
    Is het nodig? Ja.
    Zullen mensen het erbij kiezen als het écht nodig is bij VMBO?(van wat ik ff op het FOK.nl forum heb gelezen)
    Nee, mensen willen zo weinig mogelijk les, veel vrije tijd. & eigenlijk geef ik ze gelijk. Alleen zal het alleen maar voor problemen zorgen later.|:-

Geen zak aan, wel nodig.
    & wat doet de regering? Die zorgt er volgens ->mij<- er alleen maar voor dat het probleem erger wordt. Simpel.:{

8. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zo, de XBW-scripters moeten maar alvast aan de slag gaan om een script te maken die van alle posts goed Nederlands maakt, anders is XBW over 10 jaar niet meer dan een brei van Nederlands-achtige woorden. :+

9. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ach, de regering heeft blijkbaar liever dat de polen (of wat voor andere nationaliteit) de 'lagere' niveaus banen krijgt. Want of je nou een Pool voor 5 euro inhuurt die geen Nederlands kan, of een Nederlander voor 15 euro aanneemt die ook geen Nederlands kan :+.

Doe mij die Pool maar, die werkt ook nog harder dan de meeste Nederlanders...

10. Kombat

Kombat Nico Swinkels

Leuk Bevonden:
    0
    'JA goed idee.....lekker bezig daar in den haag...
    Wat een stupide idioten; als je eens kijk hoeveel mensen niet eens normaal nederlands kunnen spreken laat staan schrijven dan haal je dit toch niet in je hoofd!
    + allemaal ontslagen leraren = ook niet goed > dan gaan ze zich vervelen *)

11. Nicos

Nicos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Belachelijk..... nog meer spelfouten op het XBW forum (en elders) |:- :+

Laatst bewerkt: 23 apr 2006
  12. Victor

Victor Guest

Dit waren heilige woorden.
    Het gaat daar echt HARD achteruit, laatst ook al dat er niet genoeg lesuren werden gegeven. :confused: Pardonnez moi? Dat is niet slordig meer.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 apr 2006
  13. Gekkenhuis.

Gekkenhuis. Guest

Hoera! Nog meer analfabeten.
    Om maar te zwijgen over de grote kuddes asielzoekers die er les volgen.

14. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    shit he...ik zou het begrijpen als je tot de 3e ofzo nl kreeg en niet helemaal afmaakt maar gewoon niet:confused: heel raar

erger jij je daar zo erg aan dan?

15. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

Maar zo erg is het nou ook weer niet, onder Nederlands op het hoger-onderwijs valt op dit moment toch alleen bv. brieven schrijven. De spelling hoort allang correct te zijn met het doorlopen van de middelbare school.

16. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Klopt. Toch lijkt het me niet heel verstandig om het af te schaffen. En al helemaal niet op vmbo/mbo scholen.

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, ik ben met een ruime 8 geslaagd voor mijn examen VMBO en ik leg mijn lerares hier op het MBO nog wel eens wat uit.. Dus ik zal het niet missen..

Maar we hebben laatst een spellings toets gehad (echt waar 8)) en toen werd angstig duidelijk hoe hard mensen het nodig hebben. Ik had 1 foutje en nog een domme ook, en de rest van de klas, scoorde allemaal op het niveau dyslectie (alle respect voor dyslecten).. Dus ja, het is absoluut nodig..
    en als het een keuzevak wordt, zal ik het wel kiezen, aangezien ik Nederlands echt een hele mooie taal vind (als een van de weinige denk ik :+) en daarnaast ben ik gek op schrijven. (vandaar dat ik journalistiek wil gaan studeren)

Maarja, mijn punt is, niet afschaffen, want er zijn echt miljoenen Nederlanders met een taal achterstand. En tuurlijk mag je fouten maken, daar zijn we mensen voor, maar je eigen taal moet je wel kunnen beheersen op een dusdanige manier, dat je jezelf duidelijk kan uiten in een brief etc.

Deel Deze Pagina