Op de xbox verneukt de zogenaamde 'harde kern' het hele spel. Ik speel dit spel nu 2 dagen en zie nu al waarom niemand dit speelt. Zodra je spawned word je gelijk gesniped door een lvl 15 tier 1 speler met een dikke scope op zijn sniper rifle. De 'noobs' in dit spel proberen met alle macht rond te rennen en objectives in te nemen. Als beginner is het al moeilijk om met de wapens en attachements die je krijgt kills te maken. Als ik in potjes kom waar zodra je spawned je een headshot of een artillery strike op je donder krijgt dan ben ik ook geneigd om maar Black ops met vrienden te gaan spelen. Gisteren speelde ik mijn eerste potje attack en defend en eindigde 35 op 5 en ook nog gewonnen, gewoon door met een AK47 als lvl 1 te spelen, dus in eerste instantie leek dit spel me online toch nog wel aangenaam te worden. Kom ik vandaag online en probeer ik wat sector control en team deatmatch te doen is het gewoon een drama. Die spawnpunten zijn al verschrikkelijk en dan gaan er ook nog een stelletje kloothommels spawncampen. De mensen die dit online spelen schijnen niet te snappen dat als je een online community op wil bouwen je een beetje rustig aan moet doen. Ook al is de tegenstander nog zo slecht, ga niet spawncampen maar laat ze tenminste nog ergens dekking zoeken. Ik snap hoe verleidelijk het is om spelers die machteloos zijn constant te doden voor de punten maar als je dat maar lang genoeg doet dan zijn er geen spelers meer. Als je spawned en binnen 1 seconde alweer dood bent dan vind niemand het leuk. Als je op het einde het scorebord ziet en iedereen van je team heeft 40 deaths is de lol er al snel af.
Vind dit in elk spel trouwens steeds meer opvallen, ook bij BF BC 2 waarbij die lvl 50 gasten met een sniper aan de rand van de map gaan zitten snipen. Ik probeer dit spel leuk te vinden en te steunen maar zo word het wel erg moeilijk om anderen te overtuigen dit ook te kopen. Met een aantal van nog geen 2000 spelers online lijkt het mij dat dit spel elke 'noob' kan gebruiken.
Laatst bewerkt: 30 dec 2010