1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoonieB

MoonieB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga je nu echt compleet unhappy maken; dit had ik namelijk ook. Deze error komt omdat je .NET Framework niet juist werkt. Check het maar met Windows Update, dan zie je dat je de service pack van .NET niet kan updaten. Enige oplossing: herinstall. Dit heb ik dus gedaan, liep daarna meteen als een zonnetje!

2. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu die setup gedaan alleen nu kan de PC mijn Xbox niet vinden er andersom. Voordat ik een herinstall deed kon ik via Windows Media Connect wel gewoon muziek stream dus ik doe iets fout maar wat? Firewall staat uit, verder geen antivirussoftware en firewall geinstalleerd. Heb een linksys router maar hij deed het voorheen, er is verder niks gewijzigd dus moet hij het nu ook doen...

3. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    mijn xbox doet het nu Media centre erop dan en het is echt gruwelijk dat je dit kan doen! iemand noch tips om op je xbox te doen, iets dat echt super is?

kan ik bijvoorbeeld msn op met xbox?

4. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm nu nog vreemder, kan muziek en foto's stream vanaf mijn PC maar bij het installeren van de Windows Media Center Extender zegt deze nog steeds vrolijk dat hij mij Xbox 360 niet kan vinden...

EDIT: Ook nieuwe firmware geinstalleerd voor de Router maar ook dat mocht niks baten...

YaY en het werkt... Finally!!

Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  5. M4ST3RB0Y

M4ST3RB0Y Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hey ik heb windows xp home maar ik wil media center hebben maarja is daar geen update voor ofzo dat je alleen de benodigheden hoeft te kopen ik denk wel dat me hardware het kan hebben alles zit erin

6. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Nope kun je alleen zo in de winkel kopen, en dan moet je vervolgens een compleet nieuwe install doen van Windows, het is niet mogelijk om de Windows Mediacenter mogelijkheden via een update even toe te voegen... Helaas.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Net eindelijk Media Connect op mijn pc aan de praat gekregen.
    Had het eerst geprobeerd op mijn laptop en daar ging alles in één keer goed.
    Maar met mijn pc ben ik was ik 4 dagen bezig geweest.

Nu bleek dat er in (Services.msc) één taak ( SSDP Discovery-service ) uitgeschakeld was.
    En deze hield op zijn beurt weer ( Universele Plug en Play-apparaathost ) weer tegen en deze zorgde ervoor dat Media Connect niet wou opstarten.

8. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij mij werkt het nog steeds niet.. Ik het het bestand van Xbox.com gedownload en geinstalleerd. In dat installatieprogramma op de pc vraagt hij dan om de setupcode, en die voer ik in. Het beeld van mn tv word dan zwart met het mediacenter logo, en op mn pc komt nog te staan 'connecting' en 'creating user account'. Maar dan komt er een error op het pc scherm:

Setup error
    A problem occured during setup. Please run setup again. If the problem persists, contact your computer manufacturer for assistance.

En even later op de 360:

No Media Center PC Found
    The Xbox 360 cannot connect to the Media Center PC. A connection between the Xbox 360 and the PC is required. Make sure the Media Center PC is turned on and connected to the network. For more information go to the Media Center PC and open the Media Center Extender Help.

Ik kan via het Media menu op de 360 wel muziek en fotos van m'n pc streamen, dus verbinding heeft hij wel:{

Mijn 360 heeft verbinding via het internet via een multipcmodem, waar dus ook mijn pc is ingeplugd. Het besturingssysteem van mijn PC is wel Windows Media Center 2002 Service Pack 2, kan het daar aan liggen? De softwareversie van het media center programma is wel weer Windows XP Media Center 2005 Update Rollup 2.

Moet ik poorten openzetten op mijn modem? Ligt het aan mijn windows versie? Ligt het aan de firewall? Hopelijk kan iemand mij helpen:9

Laatst bewerkt: 6 dec 2005
  9. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het het gisteren allemaal geinstalleerd, echt een aanrader voor iedereen. Wat werkt dit super, nu maar eens me mp3'tjes goed ordenen en downloaden.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @MeneervanderMeer

Media center 2002 werkt niet!!! Je hebt 2005 nodig!

11. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie hier dat de Media Center Extender best handig kan zijn. Nu wil ik dit ook eens gaan proberen maar hiervoor moet ik een hele nieuwe windows installeren. Deze kan ik wel ergens downloaden maar ik heb het niet zo op Windows vervangen (vooral omdat de XP wat ik nu heb legaal is). Nu zie ik dat het ook mogelijk is om Microsoft Media Connect 2.0 te gebruiken. Ik zou willen weten of dit bij mij mogelijk is. Ik heb de 360 aangesloten met een UTP kabel op een router en mijn pc staar draadloos aangesloten met de router. Verder vraag ik me nog af wat de vesrchillen zijn tussen de Media Center Extender en Microsoft Media Connect 2.0, om eventueel toch nog te overwegen om Media Center Extender te gebruiken. Kan iemand mij hiermee helpen?

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je kan met media connect wel MP3's en Photo's streamen maar geen video ... en Media Center is een andere belevenis .. nioet met elkaar te vergelijken. Zie verder de Media Conect thread in dit forum :) ... het werkt heel simpel ... gewoon installeren en je kan aan de slag

zie deze link voor de media connect thread: http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=78344

Met media center kan je tv kijken, video's streamen, mzueik afspelen, foto's bekijken, radio luisteren en nog veel meer ... zie ook mijn MCE artikel in deze thread of in mijn sig ;)

13. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat dat mediacenter echt heel goed werkt. Ik kan al mijn High Definition materiaal (allemaal Transport Stream, ik heb geen WMVHD materiaal) probleemloos afspelen na het installeren van HDTVpump op mijn PC. Op de een of andere manier gebruikt de Xbox 360 blijkbaar toch externe codecs want voor het installeren van HDTVpump werkte het niet. Dan zou het straks dus ook mogelijk moeten zijn om op de een of andere manier Divx af te spelen...

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Divx en Avi gaat MS niet ondersteunen .. ze hebben dit bewust uitgeschakelt, omdat ze bang zijn dat men misbruik van deze codec's gaan maken... Er bestaan namelijk geen legale Divx'jes ... die je in de winkel kan kopen ... dus zijn het "Backups" en deze wilt MS niet ondersteunen

15. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    hmm Fardo weet jij waarom mijn xbox en mijn pc elkaar niet zien?

heb op mijn pc windows medie connect geinstalleerd staan maar hij ziet bij devices de xbox gewoon niet....

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    firewall staat vermoedelijk aan (zie voor overige vragen de media connect thread)

17. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel zijn maar .TS bestanden ondersteunen ze officieel ook niet maar na het installeren van HDTVpump op mijn PC pakt de Xbox 360 ze wel. Ergens gebruikt de Xbox 360 dus blijkbaar toch codecs van de PC... Daarom dacht ik dat het in de toekomst dus wellicht toch mogelijk is om Divx af te spelen.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hmm dat is wel tof :) ... ik ga ook HDTVpump installeren

19. Urtica

Urtica Levensgenieter

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm lekker dan.. Ik zal Informatique Computers maar eens gaan bellen, want op de offerte van m'n PC staat toch echt de 2005 versie.:{

In ieder geval bedankt!

Edit: Ik heb nu gebeld, en er is mij verzekerd dat ik wel de 2005 versie heb, omdat Informatique nooit de 2002 versie heeft gehad.. Als ik op configuratiescherm, systeem klik staat er toch echt Microsoft Windows XP Media Center Edition Versie 2002 Service Pack 2, maar volgens hun is dat gewoon de datum wanneer de licentie is aangevraagd.. Bij het softwareprogramma media center staat wel gewoon versie 2005..

Ik snap er in ieder geval niks meer van, en ik kan nog steeds geen media center verbinding maken:{

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik ga straks wel ff checken wat er bij mij staat ... :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina