1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Liever niet ... een router + ICS is niet de ideale opzet en kan veel problemen geven ... gewoon de xbox 360 aan de router koppelen ... dan kan hij de laptop via de router vinden

    Ook voor Windows MCE 2005 bestaad er een service pack 2 ... deze moet geinstalleerd zijn anders werkt de Media Center Extender van de Xbox 360 niet
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
  2. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    nog een keer, er word elke keer over mij vraag heen gelezen.:'-(

    waar moet ik dat dan selecteren?:confused:
     
  3. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    dat bedoel ik eigenlijk :+
    maar nou heb ik us service pack 2 maar als hij klaar is met het configureren geeft hij aan:,, Toegang geweigerd. '' weten jullie misschien wat ik daar aan kan doen?
     
  4. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik heb nu een TV tuner maar in welk programma ( bijv. WMP ) kan ik dan tv kijken op me pc. bij WMP weet ik niet hoe dat moet. Ik heb de nieuwste drivers enzow.
     
  5. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben je de administrator op je pc, zodat je alle rechten hebt om dingen aan windows te veranderen.
    Anders moet je wachten op Fardo ben ik bang;)
     
  6. Dexter102

    Dexter102 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    REmote Control

    Fardo jij verwees maar deze thread maar ook in deze thread kan ik niet het antwoord vinden op onderstaande vraag, vandaar nogmaals:

    Ik heb sinds kort een Xbox 360 welke ik ook gebruik als Media Center Extender. Om dit te bedienen gebruikte ik altijd de afstandbediening welke ik reeds had bij mijn Media Center PC. Echter werkte deze erg traag. Maw als ik naar de gids wilde dan duurde dat wel eens 3 minuten en ook het switchen van kanaal naar kanaal gaat niet altijd even snel.

    Ik ben benieuwd of jullie deze ervaring ook hebben?

    Ps heb nu ook een officiele xBox 360 afstandbediening gekocht en deze werkt bijna prima. Alleen het geluid (up and down) is nog steeds geen mogelijkheid terwijl ik wel het geluid kan muten
     
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk vindt ik beide afstandsbedieningen iets langzamer via Xbox 360 als Media Center Extender dan via mijn PC maar 3 minuten lijkt me wel een beetje erg langzaam misschien was de EPG service gewoon overbelast?..Als alles wat langzamer gaat kijk dan eens wat de "Extender-broncontrole" aangeeft, helemaal leeg is het beste wat betekend dat jouw PC het met gemak aankan en is ie rood dan heeft jouw PC het toch redelijk zwaar met wat je aan het doen bent. Af en toe eens rood (piek) is niet zo erg maar continue rood bij b.v. live TV of streamen van video dan kun je beter je PC upgraden.

    Volgens mij is het niet mogelijk om het geluid via de Xbox 360 zachter of harder te zetten alleen mute, maar als dat wel kan dan hoor ik het ook graag van iemand hoe dat moet?
     
  8. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    is de versie die nog moet geactiveerd worden binnen de 60 dagen.

    is niet aangekocht .

    zou dat het verschil maken ?
     
  9. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ben de eigenaar van de computer ja
     
  10. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry, dan weet ik het ook niet, was een gok.
     
  11. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    hey Fardo tijdje terug vroeg ik of mijn pc media center aankon....
    ik wist niet wat voor tv kaart in mijn pc zat, nou dat ik ben nu achter gekomen wat voor tv kaart derin zit. ik heb een creatix SAA7134, hybrid capture device. word deze ge ondersteund voor MCE:)
     
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf niet te zeggen of hij ondersteud wordt. Maar MCE werkt prima zonder tv kaart je kan dan uiteraard geen tv kijken maar de rest werkt wel gewoon. Ik weet dus niet wat voor jouw de hoofdmotivatie is voor het gebruiken van MCE maar tis maar dat je het weet. :)
     
  13. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik weet het ik heb nu ook MCE... ik had hem even gedownload
    maarja even over die films op welk formaat moet je ze doen om hem aftespelen. misschien avi. maarja dat is geen dvd, iso misschien weet jij het banjy :)
     
  14. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    IK heb gisteren media center 2005 gekocht alleen ik krijg het maar niet voor elkaar......

    Alles heb ik nu geinstalleerd behalve dat ik 'm niet werkend krijg op m'n 360.
    Dit is wat ik gedaan heb:
    1. ik ben naar media center gegaan dan krijg je die website van extender
    2. daarna krijg ik m'n key
    3. dan krijg ik te zien xbox.com/pcsetup
    4. ik laat hem op dit scherm staan
    5 installeer dat 80 mb bestandje en dan zegt die hij installeerd media connect
    6. dan is die er bijna klaar mee dan zegt die dat die mij eerst moet machtigen en dan is die klaar......
    7.. jaaaaa en nu????:{
    Als ik op dat media center knopje drukt(afstandsbediening) dan moet ik zeg maar weer die installatie doen en ik heb btw 0,0 codes in hoeven te vullen!!!!!!!!

    MIjn laatste punt is eigenlijk hoe ik kan zien of ik update roll up 2 op m'n computer heb staan?En ja ik heb service pack 2

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik heb er nu echt teveel uur ingestoken om hem werkend te krijgen:'-(
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2006
  15. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu dus ook vast...ik ben die tutorial, die Fardo heeft gepost over Divx en Xvid streamen, aan het volgen maar ik zit met een heel stom probleempje. Ik heb dus die Windows Media Encoder 9 geinstalleerd maar ik kan nergens het opstart bestandje vinden ook geen enkele andere manier om hem op te starten.

    Zou iemand mij kunnen helpen ??
     
  16. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik hem ten eerste voor HDTV beelden. DVD's stop ik wel in me dvd speler ;)

    Mocht je toch .vob (is toch dvd formaat?) willen afspelen zul je deze moeten converteren. Als dat toch moet ga dan voor .wmv dan zit je altijd goed.

    Ik speel dan ook vooral .TS bestanden af. Ondanks dat dit standaard niet werkt, kan het wel na installatie van hdtvpump.

    Verder ben ik altijd nogal hufterig tegenover .avi bestanden omdat er zoveel verschillende decoders voor zijn (divx en xvid zijn ook avi bestanden, toch?) Mijn ervaring is dat het vaak fout gaat en dat het je ongelovelijk veel tijd en frustratie kost om de boel fatsoenlijk te converteren.

    Mijn gestreamde films zijn dan ook bijna allemaal: .TS en .WMV
     
  17. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het nu ook helemaal geinstalleerd.

    Maar als ik het menu van Media Center bekijk via de 360 past het niet allemaal op het scherm lijkt het. Het lijkt wel alsof het beeld te breed is en het afgesneden word. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?
     
  18. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    stel de PC met Xp MCE staat in standby

    de xbox stond af.

    je start de xbox via de gewone controller. kun je dan de PC laten WAKKER worden via te connecteren met media center?

    of gaat dat enkel via de afstandbediening van de XBOX360?
     
  19. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Voer na installatie van Windows XP Media Center de "Windows Update" uit en herhaal dit tot er geen enkele essentiele update meer beschikbaar is. Deze zal alle updates downloaden incl. update roll up 2! Dit doet hij echt alleen maar als je een originele Windows XP Media Center editie hebt anders worden alleen de security updates gedownload en daar hoort het "update roll up 2" pack niet bij. Maar zoals je zegt heb je een originele dus neem ik aan dat je ook al wel windows update uitgevoerd zult hebben.

    Controleer eerst even of je dit gedaan hebt.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2006
  20. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je zo een "makkelijk" tooltje om VOB om te zetten naar WMV?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina