1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, het is allemaal niet zo heel erg moeilijk.

Ga naar het Media tabje in het dashboard. Daar zie je 'Media Center' staan, die selecteer je. Hij zal dan op een gegeven moment zeggen dat je naar http://www.xbox.com/en-US/pcsetup moet gaan. Doe dit en download het bestand nadat je 'Windows XP Media Center edition 2005' hebt geselecteerd. Vervolgens installeer je dit bestand, windows media connect, en vervolgens wijst alles zich vanzelf.
    In de tijd dat WMC werd geinstalleerd heb ik de 360 op het scherm laten staan waar je een nummer wordt verteld. Op een gegeven moment gaat de pc de 360 proberen te connecten. Maar goed, dat wijst zich allemaal vanzelf. :)

Bovenstaande geld alleen als je nog geen WMC hebt geinstalleerd maar je moet wel gewoon Windows Media Center hebben. Als je wel WMC hebt geinstalleerd zou ik die via het configuratiescherm verwijderen zodat je met een schone lei begint.

Met XP moet je logischerwijs 'Windows XP' selecteren. :p

2. Bennotrip

Bennotrip Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Problemen met online spotlight en MCEwheather

Sinds maandag gebruik ik ook mediacenter en ik vind het echt geweldig. Ik gebruik het voornamelijk als recorder voor TV, maar ik vind de HTML extra's ook erg leuk.
    Nu krijg ik alleen in online spotlight elke keer de melding dat het niet gestart kan worden (+een windows venster voor fout verzenden).
    Hetzelfde gebeurt bij de plugin MCE wheather en browser:'-( :'-( :'-(
    Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden zodat ik deze extra's kan zien op mijn XBOX360?

Op mijn PC loopt alles wel OK, het ligt dus echt aan de extender.

3. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Oooooooooooooooo! Thanx

4. gn!uz

gn!uz Logic is overrated!

Leuk Bevonden:
    0
    En toen was er Transcode 360.... Een GEWELDIGE tool voor ons 360+MCE lovers... Eindelijk is het mogelijk xvid en divx perfect op je 360 af te spelen vanuit MCE. http://www.runtime360.com

Het ziet er erg goed uit.. Installatie is kinderspel.
    Voordat je installeert: installeer dixv 6.1 codec, media player 9 encoder en koepi xvid codec..

Om een xvid/divx mediafile af te spelen klik je niet op A maar op X (selecteer 'Meer...' en kies 'Transcode')

Werkt super.. En de ontwikkelaar begrijpt wat kwaliteit is!

Hulde! En nu idd die rukdvd playback nog..

5. Mega_achie

Mega_achie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeeeeeeeel vet gn!uz ik ga het meteen ff proberen en idd nug ff DVD laten werken van af je pc naar je Xbox360

later

6. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb het gedownload, maar in de installatie kom ik niet verder. Die code die je moet invoeren kan ik nergens vinden! Ze zeggen dat je op je 360 bij media en dan MC moet selecteren, ik zie nergens een code! Hij start alleen die MC op, en dan kom ik niet verder met die installatie!|:- please help!

EDIT...

Ik heb met moeite de code kunnen regelen, uitloggen en dan nieuwe account aangemaakt ofzo. Installatie is goed verlopen. Maar ik heb nog steeds dat probleem! Ik kan geen muziek afspelen Via mijn guide knop onder een spel, verder doet mc het prima!

Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  7. Bennotrip

Bennotrip Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog wat meer info over de fout;
    Het zit in de media center extensibility host

Iemand een idee????

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    De xbox start dus wel de media center op? Hij geeft geen foutmelding dat hij je pc neit kan vinden?

Als hij het nog niet doet, moet je ff zorgen dat je pc niet op het netwerk zit (dus even uit zetten/netwerkkabel eruit halen). Probeer dan met je xbox het media center op te starten. Hij zal dan zeggen dat hij geen verbinding kan krijgen oid. Onderin komt te staan dat je een nieuwe verbinding kan maken door op het gele (Y) knopje te drukken van je controller. Volg wederom de aanwijzingnen die er verschijnen. Laat je xbox op het scherm staan waarbij de code wordt weergegeven. Ga nu naar je pc, zet hem weer aan/netwerk kabel er weer in ;). Je zou via configuratiescherm-->software en dan het media center extender weer kunnen verwijderen en vervolgens opnieuw weer te installeren. Op een gegeven moment gaat hij tijdens je installatie de xbox op het netwerk zoeken nadat je je code hebt ingevoerd op je pc. Dan zie je vanzelf dat de xbox het media center gedeelte opstart. Dan moet alles werken. :)

Muziek/plaatjes/films toevoegen:
    Om muziek/plaatjes/films toe te voegen ga je configuratiescherm-->media connect. Vervolgens kun je mappen toevoegen waar de files staan die je toe wil voegen. Ik heb alle mapjes verwijdert die in 'media connect' staan en alleen 'mijn afbeeldingen', 'mijn muziek' en 'mijn video's' laten staan. Vervolgens heb ik in de betreffende mappen van 'mijn afbeeldingen' en 'mijn video's' in de map 'mijn documenten' een snelkoppeling toegevoegd naar de mappen waar ik mijn afbeeldingen en films heb staan. Dit werkt perfect.
    Ik heb alleen nog wat problemen met de map 'mijn muziek' via een snelkoppeling herkent hij de verwijzing op de een of andere manier niet. En ook de betreffende files zelf in de map 'mijn muziek' zetten doet het de ene keer wel en de andere keer niet....:{ Maar goed, daar meot je maar een beetje mee klooien. De muziek is niet mijn voornaamste prioriteit :p Via media connect zou je ook de verschillende mappen toe kunnen voegen, maar ik vind zelf het werken met snelkoppelingen wel fijn werken.

Zo, nu moet je er volgens mij uitkomen als je bovenstaande lap tekst 8) volgt ;)

9. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Heel erg bedankt voor de hulp! Ik heb alles precies gedaan zoals hierboven, maar nog steeds hetzelfde probleem! Media center zelf start wel, maar vanuit mijn 360 dashboard kan ik geen muzie streamen! Ik kan wel mijn computer selecteren, maar dan zegt ie ''can't connect. Make sure you have activated .....blablabla. Heeft t toch misschien te maken met bepaalde poorten of moet ik een crosslink kabel.... nee?:confused: Bedankt voor de hulp in ieder geval. :p

10. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Als je media center kan opstarten in de xbox dan kan hij wel je pc vinden. Wat zie je als je dan bijv. 'my muziek' selecteert in je xbox? Als het goed is staan er al 2 liedjes in geloof ik. Kan hij die wel afspelen? en je hebt wel de mappen toegevoegd in de media connect op je pc?

Het heeft niks met de kabels te maken. Normale standaard netwerkkabels voldoen. Poorten weet ik niet. Zelf heb ik alles aangesloten middels een switch. Maar volgens mij hoef je geen poorten te openen in je router voor de extender functie...

Laatst bewerkt: 10 feb 2006
  11. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de slechte kwaliteit foto's
    Dit krijg ik te zien;

12. Mega_achie

Mega_achie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal,,

bij mij werkt nu ook alles een dankzij dit forum...

maar toch heb ik nog steeds het probleem met streamen als een film wil streamen loopthet geluid niet synchroon met het beeld..... maar ja het moet ook niet te makelijk worden:D.... 1 ding vind ik wel waarom moet het altijd zo lastig gaan met computers_0/

13. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    ik krijg de melding dat hij me computer niet kan vinden, ik gebruiken een thuis netwerk, komt 1 kabel in me switch, en in die switch zitten me pc en me xbox 360 (ik heb een SVEC FD821 10/100 fast ethernet switch)

grt

14. C O U G A R

C O U G A R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de late reactie maar het is me gelukt thx!:)

15. markmg

markmg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Weet iemand of het mogelijk is om meerdere .ts bestanden achterelkaar af te spelen ? ik heb een film met meerdere .ts bestanden maar kan er maar 1 afspelen dan moet ik weeer de volgende selecteeren :'-(

16. Rogue Snorer

Rogue Snorer Suffer Well

Leuk Bevonden:
    0
  17. markmg

markmg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Ook op de xbox 360? ik had het geinstalleerd maar kon weinig terug vinden op de 360 windvd wel maar als ik dat opstart op de 360 krijg ik de melding dat het niet via remote desktop kan:confused:

18. Rogue Snorer

Rogue Snorer Suffer Well

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zul je waarschijnlijk toch hdtv2mpeg moeten gebruiken om er 1 file van te maken. Dit geeft wel kwaliteit verlies. Theatertek zul je in combinatie met je PC moeten gebruiken, maar geeft wel het beste resultaat. Volgens mij is de 360 hier nog niet geschikt voor helaas.

19. markmg

markmg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook geprobeerd is wel te doen maar kost veel tijd
    kwaliteit verlies viel nog wel mee bij mij vond ik compressie uit gezet
    sorry ik zit fout dat was met dvdschrink...

Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  20. markmg

markmg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    re

Klopt het dat de media extender van de 360 gebruik maakt van een soort remote desktop zie ook een remote desktop user staan
    ik krijg die melding als ik windvd probeer te starten
    is er misschien al een tool om gewoon remote desktop te draaien op de 360 zodat ik de HTPC overneem ?

Laatst bewerkt: 11 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina