1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt heel vreemd. Bij films of foto's zie ik direct resultaat als ik iets toevoeg dan wel verwijder. Maar bij muziek werkt het op de een of andere manier niet....:{

Het toevoegen van muziek ging trouwens ook niet heel soepel. In het begin zag ik niks, pas na 10 min o.i.d. zag ik enkele albums tevoorschijn komen. Nog wat minuten later stonden pas alle albums erbij.

2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb de Media Center Extender nu geinstalleerd maar als ik met mijn 360 dan media extender doe dan aat ie wel verbinden maar dat duurt heel lang. En op een gegeven moment staat ie op een blauw scherm met de boodschap dat ie niet kon verbinden? En ja alle poorten die nodig zijn staan open enz.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    heb je wel een snelle pc? en een goede verbinding? Media Center draait namelijk niet op alle pc's goed en is erg Hardware gebonden ... ik denk dat of je verbinding slecht is of je pc niet de jusite specs heeft

4. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik heb een redelijk snelle PC ( P4 2.80 Ghz ) met een Linksys WRT54G router.

Of heb ik een storing doordat mijn router ongeveer naast mijn tv staat?

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    doe je het draadloos over alles via de kabel?

6. SupahMaster

SupahMaster Guest

We hebben een router bij het modem en een op mijn kamer.

Van daaruit een kabel naar mijn 360 en een kabel naar mijn PC.

P.S. Norton Internet Security uitschakelen helpt ook niet.

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Nope ik zal het hier ff vragen :) Uit het ''360 en Ipod'' draadje.

Maar mijn vraag, kan je ook Muziek van Windows Media Center naar je xbox360 sturen. Zodat ik niet appart WMC moet opstarten op muziek tegaan luisteren vanaf mijn pc.

8. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, dit is mogelijk. Tenminste als je met sturen, beluisteren bedoeld. Het er heen sturen en op de Xbox 360 zelf zetten is niet mogelijk.

9. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Ok kijk dat was mijn vraag :). Bedankt.

Dus de enigste manier om muziek op je xbox360 tekrijgen is via CDtjes?

10. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ah, op die manier.
    Dat is dan wel minder.

Dus je kan nog beter gewoon je I-pod eraan hangen, dan dat je eerst heel je PC moet gaan opstarten.
    Dus het eigenlijk helemaal niet meer mogelijk op muziek op de HD van de Xbox 360 te zetten?

11. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    CDtjes :). Maar er zijn toch nog wel meer mogelijkheden? :mad:

12. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je kan niks meer op je hdd zetten. Je kan alleen een mp3speler in de usbpoort steken en dan muziek streamen. Een cd is ook mogelijk en streamen via je pc.

13. Metal Mark

Leuk Bevonden:
    454
    Jawel dat kan wel. Misschien geen gebrande cd's maar wel originele. Zo heb ik Anouk -- Hotel New York er op staan.

Nog maar 1 cdtje, op me vorige xbox (1) had ik wel over de 60 cd's :eek:

14. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dan zat ik er naast. Ik dacht altijd dat het niet meer kon. |:-
    Komt denk ik omdat ik nooit cd's gebruik, ik stream alles van de pc....

15. Forza M

Forza M Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

Ik heb dus sinds gisteren Windows MCE 2005 op men PC gezet speciaal voor de 360, en vooral om transcode 360 te gebruiken.

In mijn thuisnetwerk zitten de volgende aparaten:

Modem: Motorola Surfboard Cable modem
    Wireless G Router: Topcom WBR254g
    Wireless ontvanger: Topcom Skyr@cer 802.11g USB Reciever
    PC: HP Pavilion met Windows MCE, Windows Media connect en Transcode 360.
    Xbox 360

Gisteren heb ik alles getest door alles als volgt aan te sluiten:
    Modem ---UTP---> Router ----Draadloos-----> wireless USB Reciever ----USB---> PC (Ip= 192.168.2.105, ICS staat aan)---Crossed Cable--->Xbox 360.

Zo dus:

Op die manier werkt alles dus feilloos: ik kan Media center volledig gebruiken, en ook Xbox live werkt allemaal met de automatische settings.

Echter de bedoeling was om op deze manier beneden op de plasma tv naar afleveringen van lost te kunnen kijken in Xvid formaat. De router staat beneden naast de TV, en de Media center PC staat boven op mijn kamer. Is het mogelijk om op deze manier de MCE op de 360 aan het werk te krijgen?

Zo dus:

Als ik alles op deze mannier ansluit, heb ik wel xbox live, maar geen connectie met de MC PC als ik een nieuwe setup uitvoer. Ik heb wel de poorten niet geforward op de router omdat hij bij Live een open NAT aangeeft, en ik dat graag zo wil houden. Maar als het al aan een firewall probleem zou liggen (en niet aan iets anders dat ik over het hoofd zie.) zou het dan helpen om voor de tijd dat deze setup gebruikt moet worden de Ip's van de PC en de 360 in te geven bij de DMZ van de router?

Mijn eigenlijke vraag is dus hoe ik alle apparaten moet instellen als ik de MCE wil gebruiken volgens de 2de setup. Wat dus de juiste instellingen zijn voor de PC, de 360 en de router.

16. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook gebrande cd's op je 360 zetten. Als je je mp3'tjes converteerd naar wave bestand en dan op cd brand kan je deze gewoon op hd opslaan. Of begreep ik de vraag nu niet??

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je hebt het helemaal goed

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @Forza

Via setup 2: Slechte mce verbinding

Om een goede MCE en Live verbinding te krijgen kan je maar 2 dingen doen ... of router naar pc ook wired maken of een andere router kopen

Alleen een wireless router welke 802.11 B+G ondersteund is geschikt voor MCE en Live

Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  19. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    Lol...

Heb je het visio-sjabloon van jouw schets?
    Ik wil die pijltjes ook in mijn infrastructuur-overzichten gebruiken ;)

20. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    psies, dat probleem heb ik ook.

Ik snap er niks van. Pas na een disconnect en delete van de extender-user onder XP en vervolgens het herkoppelen van de 360, zijn de wijzigingen er door, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina